ABC... młodego nauczyciela.pdf

(3188 KB) Pobierz
Materiały do umieszczenia na stronie internetowej
Materiały dodatkowe do książki „Abc młodego nauczyciela”
Katarzyny Koletyńskiej i Haliny Sitko
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
W trakcie realizacji swojego planu rozwojowego miałam możliwość zapoznania się z
następującą dokumentacją szkolną:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Poznałam zasady funkcjonowania:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Obserwowałam ............ zajęć poprowadzonych przez nauczycieli różnych specjalności, w
trakcie których szczególną uwagę zwracałam na:
o wykorzystanie czasu na lekcji,
o rodzaje środków dydaktycznych i form pracy z uczniami,
o zajęcia pozalekcyjne i ich wpływ na zainteresowania uczniów,
o sposób prowadzenia zebrań z rodzicami,
o zasady stosowania WSO,
o indywidualizację procesu nauczania z uwzględnieniem uczniów słabszych i uczniów
zdolniejszych,
o lekcje podsumowujące i sprawdzające wiedzę uczniów.
Pod okiem opiekuna stażu Pani/Pana ...................................... oraz dyrektora Pani/Pana
........................................ przeprowadziłam .......... lekcji. Uwzględniając uwagi ww. osób,
dokonałam następującej autorefleksji:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Miałam możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w
szkoleniach organizowanych w ramach Wewnątrzszkolnego Systemu Doskonalenia
Nauczycieli:
1.
.......................................................................................................................................................
2.
.......................................................................................................................................................
3.
.......................................................................................................................................................
oraz szkoleniach organizowanych przez metodyka Panią/Pana ...................................., w
trakcie których uzyskałam zaświadczenia o odbyciu następujących kursów:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
oraz uczestniczyłam w kursie organizowanym przez:
........................................................................................................................
na temat:
www.wsip.pl
........................................................................................................................
uzyskując zaświadczenia ukończenia kursów.
Poznałam program wychowawczy szkoły i wraz z klasą ................. realizowałam zagadnienia
Związane z: ..................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Aktywnie przyczyniłam się do poprawy relacji nauczyciel – uczeń oraz uczeń – nauczyciel
oraz
z
dużym
skutkiem
pomogłam
w
nauce:…………………………………………………………….
Dzięki pomocy Pani/Pana ................................................................................... opiekuna stażu
oraz współpracy z nauczycielami:………………………………… odbyłam staż na
nauczyciela kontraktowego.
................................ ................................................
(miejscowość, dnia) (podpis stażysty)
Poniższe wzory dokumentów mogą być przydatne podczas stażu dla dokumentowania w
swym portfolio poszczególnych faktów.
Znajomość przepisów prawa oświatowego
.......................................................................................................................
(imię i nazwisko nauczyciela)
Rodzaj przepisów prawa poznanych przez
Uwagi nauczyciela stażysty
nauczyciela (np. regulujące pracę szkoły,
ustawy rozporządzenia)
www.wsip.pl
100068445.001.png
Doskonalenie zawodowe nauczyciela
…………………………..........................................................................................................
(imię i nazwisko nauczyciela)
Data
Temat
i
forma
Imię i nazwisko osoby
Potwierdzenie
doskonalenia ,
liczba
prowadzącej zajęcia
godzin
www.wsip.pl
100068445.002.png 100068445.003.png
Poznana literatura zawodowa
.......................................................................................................................
(imię i nazwisko nauczyciela)
Rodzaj literatury poznanej przez
Uwagi nauczyciela stażysty
nauczyciela
Wniosek do komisji kwalifikacyjnej
Imię, nazwisko……………………………………………………………………………….
Miejscowość, data…………………………………………………………………………….
Stanowisko…………………………………………………………………………………….
Nazwa szkoły…………………………………………………………………………………..
Adres, telefon………………………………………………………………………………….
Pani
Anna Kowalska
……………………..Burmistrz XY
www.wsip.pl
100068445.004.png
W związku z zakończeniem stażu i uzyskaniem w dniu …………..i uzyskaniu pozytywnej
oceny dorobku zawodowego za okres stażu proszę o wszczęcie postępowania
kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego.
Jednocześnie proszę o włączenie w skład komisji przedstawiciela związku zawodowego
………………………………………………………………………………………..
Zgodnie z § 9 rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni
awansu zawodowego przez nauczycieli do wniosku dołączam wymaganą dokumentację
(można wymienić zgodnie z § 9)
Podpis nauczyciela
Przykładowe obszary, wokół których formułowane są pytania
egzaminacyjne
Sukces/porażka w zawodzie.
Rozwój zawodowy w okresie stażu, doskonalenie, prawo, WDN.
Ostatnio przeczytana literatura/artykuł z zakresu dydaktyki, psychologii,
metodyki.
Refleksje na temat współpracy z opiekunem stażu.
Ocena działań w ramach współpracy z rodzicami.
Praca z uczniami uzdolnionymi, zainteresowanymi.
Praca z uczniami mającymi trudności w nauce (dyslektykami), upośledzonymi.
Preferowane metody pracy dydaktycznej, analiza ich skuteczności.
Sukcesy i porażki w zakresie wychowania.
Dyscyplina na zajęciach, jak ją zapewnić, utrzymać?
Planowanie pracy – zalety i wady planu wynikowego.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych, wprowadzane zmiany po analizie
wyników i na skutek autoewaluacji efektów kształcenia.
Ocenianie uczniów, PSO – ewaluacja.
Diagnozowanie efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej – narzędzia:
obserwacje, ankiety, wywiady.
Egzamin – przykładowe pytania
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy.
W jaki sposób planuje Pan/i swoją pracę? W oparciu o jakie dokumenty?
www.wsip.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin