podsumowanie wyników obserwacji dziecka.docx

(17 KB) Pobierz

Podsumowanie wyników obserwacji dziecka

 

Rok szkolny 2010/2011           oddział IV

Imię i nazwisko:  ....................................................................................

Rozwój społeczno - moralny

 

1.       Umiejętności współdziałania w zabawie: najczęściej tak/czasami nie/najczęściej nie.

2.       Inicjatywa w zabawie: wykazuje/czasami wykazuje/zupełnie nie.

3.       Podporządkowanie się regulaminowi: przestrzega/czasami przestrzega/najczęściej nie.

4.       Samodzielność w pracy: zawsze samodzielne/czasami oczekuje pomocy/najczęściej szuka pomocy.

5.       Skupienie się do wykonywaniu zadania: zawsze skupione/czasami rozproszone/najczęściej rozproszone.

6.       Dążenie do ukończenia zadania: zawsze doprowadza pracę do końca/czasami przerywa/ najczęściej nie kończy.

7.       Relacje z rówieśnikami:

- przeszkadza/nie przeszkadza innym dzieciom;

- unika/nie unika kontaktów;

- chętnie/niechętnie włącza się do zabaw;

- łatwo/trudno nawiązuje kontakty z rówieśnikami;

- wchodzi/nie wchodzi w konflikty z kolegami;

- pomaga/nie pomaga kolegom.

8.       Relacje z nauczycielem:

- unika/nie unika kontaktu;

- chętnie/niechętnie opowiada o swoich doświadczeniach, przeżyciach;

- przeszkadza/nie przeszkadza w czasie zajęć.

 

              Sprawność mowy i myślenia

 

1.       Samorzutnie wypowiada się na zajęciach: złożonymi zdaniami/prostymi zdaniami/ pojedynczymi wyrazami/nie wypowiada się.

2.       Opisywanie obrazka: opowiada cała akcję/opisuje fragmenty/wylicza elementy.

3.       Układanie historyjki obrazkowej złożonej z 3 obrazków: układa samodzielnie/układa z pomocą/nie rozumie zależności między obrazkami.

4.       Rozumienie złożonych poleceń: szybko rozumie/wymaga powtórzeń/mimo powtórzeń nie rozumie w pełni polecenia.

5.       Rozumienie treści opowiadań: samodzielnie formułuje główną myśl opowiadania/odpowiada na pytania/odpowiedzi wskazują, że nie rozumie treści opowiadania.

6.       Zapamiętywanie treści słownych (wierszyków, piosenek): odtwarza treść/nieznacznie zniekształca treść/nie może zapamiętać.

7.       Operuje słownictwem: bogatym/odpowiednim dla wieku/ubogim.

8.       Analiza słuchowa: wyróżnia wyrazy z zdaniu/dzieli wyraz na sylaby/wyodrębnia głoski w wyrazie/nie dokonuje analizy.

9.       Synteza słuchowa: łączy sylaby i głoski w wyrazy/nie dokonuje syntezy.

10.   Przelicza elementy zbioru poprawnie/niepoprawnie; potrafi/nie potrafi porównać liczebności zbiorów.

11.   Dodaje i odejmuje w zakresie 10 w pamięci/na konkretach (np. palce, patyczki)/nie potrafi.

12.   Rozpoznaje i nazywa kształty podstawowych figur geometrycznych/ma problemy z poprawnym rozpoznaniem i nazwaniem figur.

13.   Zna rośliny i zwierzęta występujące w najbliższym otoczeniu/ma problem z ich rozpoznaniem.

14.   Wymienia/nie potrafi wymienić podstawowe walory zdrowotne owoców i warzyw.

15.   Wskazuje/nie dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.

16.   Posługiwanie się nazwami dni tygodnia i pór roku: zna i zachowuje kolejność/myli kolejność/

nie zna.

17.   Wyjaśnia/ nie wyjaśnia przyczyny konieczności ochrony przyrody.

18.   Rysunek dowolny: bogaty w szczegóły/schematyczny/ubogi w szczegóły/niechęć do rysowania.

19.   Rysunek postaci ludzkiej: posiada podstawowe części/brak niektórych elementów/głowonogi/mało czytelny.

20.   Odwzorowywanie kształtów złożonych z kilku figur geometrycznych: poprawne/trochę zmienione/zniekształcone/nie podejmuje próby.

21.   Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów i ich pochodnych: rozpoznaje i nazywa/

              myli się/nie rozpoznaje i nie nazywa.

22.   Układanie obrazków z części (wg wzoru ): bezbłędnie/radzi sobie słabo/przejawia niechęć do układania.

23.   Rozumienie i nazywanie stosunków przestrzennych (kierunków, położenia, odległości, styczności): potrafi/myli/nie potrafi.

24.   Rozumienie i nazywanie: wielkości, ciężaru, czasu: potrafi/myli/nie potrafi.

 

Sprawność ruchowa i manualna

 

1.       Ogólna sprawność ruchowa: dobra/przeciętna/ słaba.

2.       Sprawność rąk ( na zajęciach artystycznych, technicznych itp.): dobra/przeciętna/słaba.

3.       Posługuje się przyborami do rysowania, malowania, wycinania, lepienia: sprawnie/dość sprawnie/wykazuje problemy.

4.       Odwzorowuje kształty literopodobne poprawnie/niepoprawnie; mieści się/nie mieści się w liniaturze.

5.       Tempo psychomotoryczne: dobre/w niektórych sytuacjach spowolniałe/najczęściej spowolniałe/nierówne.

6.       Tempo pracy manualnej: dobre/nierówne/opóźnione.

7.       Sznurowadła: potrafi zawiązać/nie potrafi zawiązać; guziki: zapina/nie zapina.

 

 

Krótka charakterystyka dziecka:

zamknięte w sobie, otwarte, nieśmiałe, śmiałe, smutne, wesołe, towarzyskie, koleżeńskie, niekoleżeńskie, chętne do pracy, czasami niechętne do działania

przejawia: umiejętności organizacyjne, zdyscyplinowanie, nadruchliwość, agresywność, reakcje uczuciowe nieadekwatne do bodźca.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Propozycja działań:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

………………….……………………………………………………………….

                                                                                      data i podpis nauczyciela     

Zgłoś jeśli naruszono regulamin