Podsumowanie wyników obserwacji dziecka
Rok szkolny 2010/2011 oddział IV
Imię i nazwisko: ....................................................................................
1. Umiejętności współdziałania w zabawie: najczęściej tak/czasami nie/najczęściej nie.
2. Inicjatywa w zabawie: wykazuje/czasami wykazuje/zupełnie nie.
3. Podporządkowanie się regulaminowi: przestrzega/czasami przestrzega/najczęściej nie.
4. Samodzielność w pracy: zawsze samodzielne/czasami oczekuje pomocy/najczęściej szuka pomocy.
5. Skupienie się do wykonywaniu zadania: zawsze skupione/czasami rozproszone/najczęściej rozproszone.
6. Dążenie do ukończenia zadania: zawsze doprowadza pracę do końca/czasami przerywa/ najczęściej nie kończy.
7. Relacje z rówieśnikami:
- przeszkadza/nie przeszkadza innym dzieciom;
- unika/nie unika kontaktów;
- chętnie/niechętnie włącza się do zabaw;
- łatwo/trudno nawiązuje kontakty z rówieśnikami;
- wchodzi/nie wchodzi w konflikty z kolegami;
- pomaga/nie pomaga kolegom.
8. Relacje z nauczycielem:
- unika/nie unika kontaktu;
- chętnie/niechętnie opowiada o swoich doświadczeniach, przeżyciach;
- przeszkadza/nie przeszkadza w czasie zajęć.
Sprawność mowy i myślenia
1. Samorzutnie wypowiada się na zajęciach: złożonymi zdaniami/prostymi zdaniami/ pojedynczymi wyrazami/nie wypowiada się.
2. Opisywanie obrazka: opowiada cała akcję/opisuje fragmenty/wylicza elementy.
3. Układanie historyjki obrazkowej złożonej z 3 obrazków: układa samodzielnie/układa z pomocą/nie rozumie zależności między obrazkami.
4. Rozumienie złożonych poleceń: szybko rozumie/wymaga powtórzeń/mimo powtórzeń nie rozumie w pełni polecenia.
5. Rozumienie treści opowiadań: samodzielnie formułuje główną myśl opowiadania/odpowiada na pytania/odpowiedzi wskazują, że nie rozumie treści opowiadania.
6. Zapamiętywanie treści słownych (wierszyków, piosenek): odtwarza treść/nieznacznie zniekształca treść/nie może zapamiętać.
7. Operuje słownictwem: bogatym/odpowiednim dla wieku/ubogim.
8. Analiza słuchowa: wyróżnia wyrazy z zdaniu/dzieli wyraz na sylaby/wyodrębnia głoski w wyrazie/nie dokonuje analizy.
9. Synteza słuchowa: łączy sylaby i głoski w wyrazy/nie dokonuje syntezy.
10. Przelicza elementy zbioru poprawnie/niepoprawnie; potrafi/nie potrafi porównać liczebności zbiorów.
11. Dodaje i odejmuje w zakresie 10 w pamięci/na konkretach (np. palce, patyczki)/nie potrafi.
12. Rozpoznaje i nazywa kształty podstawowych figur geometrycznych/ma problemy z poprawnym rozpoznaniem i nazwaniem figur.
13. Zna rośliny i zwierzęta występujące w najbliższym otoczeniu/ma problem z ich rozpoznaniem.
14. Wymienia/nie potrafi wymienić podstawowe walory zdrowotne owoców i warzyw.
15. Wskazuje/nie dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.
16. Posługiwanie się nazwami dni tygodnia i pór roku: zna i zachowuje kolejność/myli kolejność/
nie zna.
17. Wyjaśnia/ nie wyjaśnia przyczyny konieczności ochrony przyrody.
18. Rysunek dowolny: bogaty w szczegóły/schematyczny/ubogi w szczegóły/niechęć do rysowania.
19. Rysunek postaci ludzkiej: posiada podstawowe części/brak niektórych elementów/głowonogi/mało czytelny.
20. Odwzorowywanie kształtów złożonych z kilku figur geometrycznych: poprawne/trochę zmienione/zniekształcone/nie podejmuje próby.
21. Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów i ich pochodnych: rozpoznaje i nazywa/
myli się/nie rozpoznaje i nie nazywa.
22. Układanie obrazków z części (wg wzoru ): bezbłędnie/radzi sobie słabo/przejawia niechęć do układania.
23. Rozumienie i nazywanie stosunków przestrzennych (kierunków, położenia, odległości, styczności): potrafi/myli/nie potrafi.
24. Rozumienie i nazywanie: wielkości, ciężaru, czasu: potrafi/myli/nie potrafi.
1. Ogólna sprawność ruchowa: dobra/przeciętna/ słaba.
2. Sprawność rąk ( na zajęciach artystycznych, technicznych itp.): dobra/przeciętna/słaba.
3. Posługuje się przyborami do rysowania, malowania, wycinania, lepienia: sprawnie/dość sprawnie/wykazuje problemy.
4. Odwzorowuje kształty literopodobne poprawnie/niepoprawnie; mieści się/nie mieści się w liniaturze.
5. Tempo psychomotoryczne: dobre/w niektórych sytuacjach spowolniałe/najczęściej spowolniałe/nierówne.
6. Tempo pracy manualnej: dobre/nierówne/opóźnione.
7. Sznurowadła: potrafi zawiązać/nie potrafi zawiązać; guziki: zapina/nie zapina.
Krótka charakterystyka dziecka:
zamknięte w sobie, otwarte, nieśmiałe, śmiałe, smutne, wesołe, towarzyskie, koleżeńskie, niekoleżeńskie, chętne do pracy, czasami niechętne do działania
przejawia: umiejętności organizacyjne, zdyscyplinowanie, nadruchliwość, agresywność, reakcje uczuciowe nieadekwatne do bodźca.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Propozycja działań:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………….……………………………………………………………….
data i podpis nauczyciela
mamaemilki