ROZWÓJ,WYCHOWANI I NAUCZANIE GŁUCHYCH.doc

(37 KB) Pobierz
ROZWÓJ, WYCHOWANIE I NAUCZANIE LUDZI GŁUCHYCH

ROZWÓJ, WYCHOWANIE I NAUCZANIE LUDZI GŁUCHYCH  
I NIEDOSŁYSZĄCYCH
 

DRUKI ZWARTE: 

1.      Dziecięca matematyka: książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu/ Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Małgorzata Kulisiewicz. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1999. – 228 s. Nr inw. 34322

2.      Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu: aspekty medyczne, wychowawcze, socjologiczne i psychologiczne/ Olivier Trier. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1992. – 339 s. Nr inw. 30731, 30429

3.      Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej/ wybór i oprac. Janina Wyczesany. – Kraków: Wydaw. Sponsor, 1992. – 111 s. Nr inw. 30963, 30606

4.      Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu: metody diagnozy, wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym/ Małgorzata Kulisiewicz. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1996. – 147 s. Nr inw. 34408, 32916, 32917

5.      Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących/ Siegmund Prillwitz. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1996. – 323 s. Nr inw. 34918

6.      Język migowy dla pedagogów/ Włodzimierz Pietrzak. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1992. – 173 s. Nr inw. 33094

7.      Język migowy w szkole i internacie/ Izabela Prałat-Pyrzewicz, Jadwiga Bajewska. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1994. – 244 s. Nr inw. 33093

8.      Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić: wczesna diagnoza i wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu/ Armin Löwe. – Poznań: Media Rodzina, 1999. – 190 s. Nr inw. 34391

9.      Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu/ Katarzyna Plutecka. – Kraków: Oficyna Wydaw. „Impuls”, 2006. – 196 s. Nr inw. 37622

10.  Mamo naucz mnie rozumieć: poradnik dla dzieci niedosłyszących (od 1 do 30 miesiąca życia)/ Armin Löwe. – Warszawa: Państwowe Zakł. Wydaw. Lekarskich, 1981. – 48 s. Nr inw. 17175, 17176, 17177

11. Maska dobroczynności: deprecjacja społeczności głuchych/ Harlan Lane. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1996. – 299 s. Nr inw. 34812

12. Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu/ Zdzisław Marek Kurkowski. – Lublin: Wydaw. UMCS, 1996. – 210 s. Nr inw. 33471

13.  Mój uczeń nie słyszy: poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych/ Urszula Buryn, Teresa Hulboj, Marzena Kowalska. – Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. – 120 s. Nr inw. 34891

14.  Nauczanie fizyki w szkole podstawowej dla głuchych: przewodnik metodyczny/ W. Dróżdż, W. Jelska. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1979. – 220 s. Nr inw. 15149

15.  Niesłyszący-głusi-głuchoniemi: wyrównywanie szans/ Bogdan Szczepankowski. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1999. – 435 s. Nr inw. 34002, 33990

16.  Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym/ Jadwiga Cieszyńska. – Kraków: Wydaw. Nauk. AP, 2001. – 181 s. Nr inw. 35098

17.  Polski język migowy: opis lingwistyczny/ Jacek Perlin, Bogdan Szczepankowski. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1992. – 115 s. Nr inw. 30433

18.  Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących/ Maria Dubczyńska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1991. – 159 s. Nr inw. 30474

19.  Program pracy z dziećmi z wadą słuchu lub zagrożonymi wadą słuchu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (0 – 6 lat): poradnik dla nauczycieli i terapeutów/ Joanna Szuchnik i inni. – Warszawa: MENiS, 2005. – 66 s. Nr inw. 36956, 36957

20.  Rewalidacja niesłyszących: podstawy postępowania pedagogicznego. – Warszawa: PWN, 1979. – 252 s. Nr inw. 15418

21.  Rozwijanie mowy uczniów głuchych w procesie dydaktycznym klas V-VIII/ Jadwiga Baran. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1981. – 196 s. Nr inw. 18138, 18139

22.  Rozwój myślenia dzieci głuchych: rozumowanie przez analogię a oddziaływanie wychowawcze/ Maria Panasiuk. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1990. – 172 s. Nr inw. 30729

23.  Słyszę-ale nie wszystko: dziewczęta i chłopcy z uszkodzonym słuchem w szkołach masowych/ René Jacob Muller. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1997. – 247 s. Nr inw. 33292

24.  Surdopedagogika: zarys problematyki/ Bogdan Hoffman. – Warszawa: PWN, 1987. – 125 s. Nr inw. 26898, 26899

25.  Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy: wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej/ Grażyna Gunia. – Kraków: Oficyna Wydaw. „Impuls”, 2006. – 228 s. Nr inw. 37672

26.  Test do badania słuchu fonetycznego u dzieci i dorosłych/ Elżbieta Szeląg, Aneta Szymanek. – Gdańsk: GWP, 2006. – 206 s. Nr inw. 37069

27.  Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych/ Aniela Korzon. – Kraków: Wydaw. Nauk. AP, 2001. – 167 s. Nr inw. 35171

28.  Uczeń z wadą słuchu chce zrozumieć świat: poradnik dla nauczycieli ogólnodostępnych szkół ponadpodstawowych/ Urszula Buryn i inni. – Warszawa: MENiS, 2005. – 174 s. Nr inw. 36947, 36948, 36949

29.  Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki: praca zbior. / pod red. Urszuli Eckert. – Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1998. – 339 s. Nr inw. 34041

30.  Wychowanie dzieci głuchych w wieku przedszkolnym/ Tadeusz Gałkowski, Irena Stawowy-Wojnarowska. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1990. –  
235 s. Nr inw. 30736

31.  Zaburzenia czytania i pisania u dzieci afatycznych, głuchych i dyslektycznych/ Władysław Zelech. – Kraków: Wydaw. Nauk. WSP, 1997. – 179 s. Nr inw. 33293

 
DRUKI CIĄGŁE: 

1.      Czy wyjazdy zagraniczne sprzyjają integracji młodzieży zdrowej z niesłyszącymi? / Wojciech Latocha// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 235-236

2.      Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce/ Małgorzata Czajkowska-Kisil// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 4, s. 265-275

3.      Dzieci z uszkodzonym słuchem w nauczaniu integracyjnym/ Jolanta Barańska// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 236-239

4.      Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z uszkodzonym narządem słuchu/ Joanna Kosmalowa, Joanna Kobosko// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 3, s. 174-180

5.      Internet w procesie edukacji i rehabilitacji osób głuchoniewidomych/ Urszula Bartnikowska, Agnieszka Żyta// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 5, s. 338-343

6.      Jak pomóc niesłyszącemu dziecku uczyć się języka angielskiego? / Ewa Domagała-Zyśk// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 223-228

7.      Język dzieci głuchych-wskazówki dla edukacji szkolnej/ Piotr Tomaszewski// „Szkoła Specjalna”. – 2005, nr 3, s. 167-181

8.      Kompetencja komunikacyjna niesłyszących gimnazjalistów-doniesienie z badań/ Michał J. Gacek// „Szkoła Specjalna”. – 2007, nr 2, s. 105-114

9.      Kształcenie dzieci z wadą słuchu w systemie integracyjnym jako wyzwanie dla surdopedagogiki/ Małgorzata Kulisiewicz// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 5, s. 330-337

10.  Kształtowanie umiejętności liczenia u dzieci z wadą słuchu/ Małgorzata Kulisiewicz// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 2, s. 104-109

11.  Metoda fonogestów jako szansa na pełne i wszechstronne wykształcenie osób niesłyszących/ Kazimiera Krakowiak// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 2, s. 68-79

12.  Metoda Szybkiego Wzbogacenia Kompetencji Językowo-Kulturowej i Pojęciowej dzieci niesłyszących/ Marcin Białas// „Szkoła Specjalna”. – 2007, nr 3, s. 199-205

13.  Mówiąc językiem sztuki (o warsztatach arteterapeutycznych dla dorosłych osób głuchoniewidomych)/ Elżbieta Paradowska// „Szkoła Specjalna". – 2004, nr 4, s. 304-307

14.  Nowatorska działalność szkolnego koła historycznego dla niesłyszących/ Beata Zich, Katarzyna Toczyłowska// „Szkoła Specjalna”. – 2004, nr 5, s. 371-373

15.  Nowoczesne technologie i Internet w komunikacji osób z uszkodzonym narządem słuchu/ Karolina Przybylska// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 1, s. 62-66

16.  Propozycje gier dydaktycznych dla dzieci i młodzieży z niesprawnym narzadem słuchu/ Krzysztof Stolarski// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 3, s. 216-224

17.  Pytanie o szanse na dalsze uczestnictwo uczniów z wadą słuchu w edukacji integracyjnej/ Aleksandra Maciarz// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 196-201

18.  Rehabilitacja językowa dzieci niesłyszących w Polsce/ Marcin Białas// „Szkoła Specjalna”. – 2007, nr 1, s. 21-36

19.  Trudności w nauczaniu dzieci niesłyszących upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z dodatkowymi sprzężeniami/ Bernadeta Filek// „Szkoła Specjalna”. – 2004, nr 2, s. 139-142

20.  Udział czasowników w mowie uczniów niesłyszących/ Katarzyna Plutecka// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 5, s. 271-276

21.  Wczesna opieka nad dzieckiem z wadą słuchu i jej wpływ na jego dalsze losy/ Katarzyna Werszka// „Szkoła Specjalna”. – 2005, nr 5, s. 323-330

22.  Znaczenie środowiska edukacyjnego w procesie rozumienia mowy u dzieci z wadą słuchu/ Anna Prożych// „Szkoła Specjalna”. – 2005, nr 4, s. 258-262

 
 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin