ROZWÓJ, WYCHOWANIE I NAUCZANIE LUDZI GŁUCHYCH I NIEDOSŁYSZĄCYCH
DRUKI ZWARTE:
1. Dziecięca matematyka: książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu/ Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Małgorzata Kulisiewicz. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1999. – 228 s. Nr inw. 34322
2. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu: aspekty medyczne, wychowawcze, socjologiczne i psychologiczne/ Olivier Trier. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1992. – 339 s. Nr inw. 30731, 30429
3. Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej/ wybór i oprac. Janina Wyczesany. – Kraków: Wydaw. Sponsor, 1992. – 111 s. Nr inw. 30963, 30606
4. Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu: metody diagnozy, wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym/ Małgorzata Kulisiewicz. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1996. – 147 s. Nr inw. 34408, 32916, 32917
5. Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących/ Siegmund Prillwitz. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1996. – 323 s. Nr inw. 34918
6. Język migowy dla pedagogów/ Włodzimierz Pietrzak. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1992. – 173 s. Nr inw. 33094
7. Język migowy w szkole i internacie/ Izabela Prałat-Pyrzewicz, Jadwiga Bajewska. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1994. – 244 s. Nr inw. 33093
8. Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić: wczesna diagnoza i wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu/ Armin Löwe. – Poznań: Media Rodzina, 1999. – 190 s. Nr inw. 34391
9. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu/ Katarzyna Plutecka. – Kraków: Oficyna Wydaw. „Impuls”, 2006. – 196 s. Nr inw. 37622
10. Mamo naucz mnie rozumieć: poradnik dla dzieci niedosłyszących (od 1 do 30 miesiąca życia)/ Armin Löwe. – Warszawa: Państwowe Zakł. Wydaw. Lekarskich, 1981. – 48 s. Nr inw. 17175, 17176, 17177
11. Maska dobroczynności: deprecjacja społeczności głuchych/ Harlan Lane. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1996. – 299 s. Nr inw. 34812
12. Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu/ Zdzisław Marek Kurkowski. – Lublin: Wydaw. UMCS, 1996. – 210 s. Nr inw. 33471
13. Mój uczeń nie słyszy: poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych/ Urszula Buryn, Teresa Hulboj, Marzena Kowalska. – Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. – 120 s. Nr inw. 34891
14. Nauczanie fizyki w szkole podstawowej dla głuchych: przewodnik metodyczny/ W. Dróżdż, W. Jelska. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1979. – 220 s. Nr inw. 15149
15. Niesłyszący-głusi-głuchoniemi: wyrównywanie szans/ Bogdan Szczepankowski. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1999. – 435 s. Nr inw. 34002, 33990
16. Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym/ Jadwiga Cieszyńska. – Kraków: Wydaw. Nauk. AP, 2001. – 181 s. Nr inw. 35098
17. Polski język migowy: opis lingwistyczny/ Jacek Perlin, Bogdan Szczepankowski. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1992. – 115 s. Nr inw. 30433
18. Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących/ Maria Dubczyńska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1991. – 159 s. Nr inw. 30474
19. Program pracy z dziećmi z wadą słuchu lub zagrożonymi wadą słuchu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (0 – 6 lat): poradnik dla nauczycieli i terapeutów/ Joanna Szuchnik i inni. – Warszawa: MENiS, 2005. – 66 s. Nr inw. 36956, 36957
20. Rewalidacja niesłyszących: podstawy postępowania pedagogicznego. – Warszawa: PWN, 1979. – 252 s. Nr inw. 15418
21. Rozwijanie mowy uczniów głuchych w procesie dydaktycznym klas V-VIII/ Jadwiga Baran. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1981. – 196 s. Nr inw. 18138, 18139
22. Rozwój myślenia dzieci głuchych: rozumowanie przez analogię a oddziaływanie wychowawcze/ Maria Panasiuk. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1990. – 172 s. Nr inw. 30729
23. Słyszę-ale nie wszystko: dziewczęta i chłopcy z uszkodzonym słuchem w szkołach masowych/ René Jacob Muller. – Warszawa: Wydaw. Szkol. i Pedagogiczne, 1997. – 247 s. Nr inw. 33292
24. Surdopedagogika: zarys problematyki/ Bogdan Hoffman. – Warszawa: PWN, 1987. – 125 s. Nr inw. 26898, 26899
25. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy: wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej/ Grażyna Gunia. – Kraków: Oficyna Wydaw. „Impuls”, 2006. – 228 s. Nr inw. 37672
26. Test do badania słuchu fonetycznego u dzieci i dorosłych/ Elżbieta Szeląg, Aneta Szymanek. – Gdańsk: GWP, 2006. – 206 s. Nr inw. 37069
27. Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych/ Aniela Korzon. – Kraków: Wydaw. Nauk. AP, 2001. – 167 s. Nr inw. 35171
28. Uczeń z wadą słuchu chce zrozumieć świat: poradnik dla nauczycieli ogólnodostępnych szkół ponadpodstawowych/ Urszula Buryn i inni. – Warszawa: MENiS, 2005. – 174 s. Nr inw. 36947, 36948, 36949
29. Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki: praca zbior. / pod red. Urszuli Eckert. – Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1998. – 339 s. Nr inw. 34041
30. Wychowanie dzieci głuchych w wieku przedszkolnym/ Tadeusz Gałkowski, Irena Stawowy-Wojnarowska. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1990. – 235 s. Nr inw. 30736
31. Zaburzenia czytania i pisania u dzieci afatycznych, głuchych i dyslektycznych/ Władysław Zelech. – Kraków: Wydaw. Nauk. WSP, 1997. – 179 s. Nr inw. 33293
DRUKI CIĄGŁE:
1. Czy wyjazdy zagraniczne sprzyjają integracji młodzieży zdrowej z niesłyszącymi? / Wojciech Latocha// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 235-236
2. Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce/ Małgorzata Czajkowska-Kisil// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 4, s. 265-275
3. Dzieci z uszkodzonym słuchem w nauczaniu integracyjnym/ Jolanta Barańska// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 236-239
4. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z uszkodzonym narządem słuchu/ Joanna Kosmalowa, Joanna Kobosko// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 3, s. 174-180
5. Internet w procesie edukacji i rehabilitacji osób głuchoniewidomych/ Urszula Bartnikowska, Agnieszka Żyta// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 5, s. 338-343
6. Jak pomóc niesłyszącemu dziecku uczyć się języka angielskiego? / Ewa Domagała-Zyśk// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 223-228
7. Język dzieci głuchych-wskazówki dla edukacji szkolnej/ Piotr Tomaszewski// „Szkoła Specjalna”. – 2005, nr 3, s. 167-181
8. Kompetencja komunikacyjna niesłyszących gimnazjalistów-doniesienie z badań/ Michał J. Gacek// „Szkoła Specjalna”. – 2007, nr 2, s. 105-114
9. Kształcenie dzieci z wadą słuchu w systemie integracyjnym jako wyzwanie dla surdopedagogiki/ Małgorzata Kulisiewicz// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 5, s. 330-337
10. Kształtowanie umiejętności liczenia u dzieci z wadą słuchu/ Małgorzata Kulisiewicz// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 2, s. 104-109
11. Metoda fonogestów jako szansa na pełne i wszechstronne wykształcenie osób niesłyszących/ Kazimiera Krakowiak// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 2, s. 68-79
12. Metoda Szybkiego Wzbogacenia Kompetencji Językowo-Kulturowej i Pojęciowej dzieci niesłyszących/ Marcin Białas// „Szkoła Specjalna”. – 2007, nr 3, s. 199-205
13. Mówiąc językiem sztuki (o warsztatach arteterapeutycznych dla dorosłych osób głuchoniewidomych)/ Elżbieta Paradowska// „Szkoła Specjalna". – 2004, nr 4, s. 304-307
14. Nowatorska działalność szkolnego koła historycznego dla niesłyszących/ Beata Zich, Katarzyna Toczyłowska// „Szkoła Specjalna”. – 2004, nr 5, s. 371-373
15. Nowoczesne technologie i Internet w komunikacji osób z uszkodzonym narządem słuchu/ Karolina Przybylska// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 1, s. 62-66
16. Propozycje gier dydaktycznych dla dzieci i młodzieży z niesprawnym narzadem słuchu/ Krzysztof Stolarski// „Szkoła Specjalna”. – 2006, nr 3, s. 216-224
17. Pytanie o szanse na dalsze uczestnictwo uczniów z wadą słuchu w edukacji integracyjnej/ Aleksandra Maciarz// „Szkoła Specjalna”. – 2003, nr 4, s. 196-201
18. Rehabilitacja językowa dzieci niesłyszących w Polsce/ Marcin Białas// „Szkoła Specjalna”. – 2007, nr 1, s. 21-36
19. Trudności w nauczaniu dzieci niesłyszących upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z dodatkowymi sprzężeniami/ Bernadeta Filek// „Szkoła Specjalna”. – 2004, nr 2, s. 139-142
20. Udział czasowników w mowie uczniów niesłyszących/ Katarzyna Plutecka// „Szkoła Specjalna”. – 2002, nr 5, s. 271-276
21. Wczesna opieka nad dzieckiem z wadą słuchu i jej wpływ na jego dalsze losy/ Katarzyna Werszka// „Szkoła Specjalna”. – 2005, nr 5, s. 323-330
22. Znaczenie środowiska edukacyjnego w procesie rozumienia mowy u dzieci z wadą słuchu/ Anna Prożych// „Szkoła Specjalna”. – 2005, nr 4, s. 258-262
lola232