GŁUSI, NIEDOSŁYSZĄCY - bibliografia.pdf

(147 KB) Pobierz
GŁUSI I NIEDOSŁYSZĄCY
GŁUSI I NIEDOSŁYSZĄCY
- zestawienie bibliograficzne w wyborze
1. Adamska – Janiak W.: Dzieci z wadami słuchu w szkole podstawowej.
„Wszystko dla Szkoły” 2005 nr 1.
2. Aktualne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Red. S. Mihilewicz. Warszawa 2000.
3. Alaberska M.: Ocena efektywności metod kształcenia językowego dzieci
prelingwinalnie ogłuchłych na podstawie badań własnych. W: Edukacja
humanistyczna, aksjologiczna i estetyczna w świetle programów i potrzeb
oświatowych. Pod red. J. Kidy. Rzeszów 2003.
4. Ankudewicz – Blukacz T.: Doświadczenia z pracy nad diagnozowaniem
osiągnięć ośmioklasistów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze
szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci niesłyszących. W: Diagnoza
edukacyjna: oczekiwania, problemy, przykłady: materiały konferencji.
Podstawowe problemy diagnozy edukacyjnej. Standardy i diagnoza a rozwój
w Edukacji, Legnica 8 - 10 listopada 1999. Pod red. B. Niemierki,
B. Machowskiej. Legnica 1999.
5. Bandurski M., Gałkowski T.: Rozwój rozumowania przez analogię u dzieci
głuchych a komunikacja w języku migowym. „Przegląd Psychologiczny” 2003
nr 3.
6. Baran J.: Rewalidacja głuchych. W: Pedagogika rewalidacyjna. Red. A. Hulek.
Warszawa 1988.
7. Baran J., Ritzke L., Stawowy – Wojnarowska I.: Wychowanie i nauczanie dzieci
głuchych w internacie. Warszawa 1987.
8. Bargues M.J.: Źle słyszę. Warszawa 1994.
9. Bielicka A., Karska U., Mytych E.: Zaburzenia percepcji słuchowej. W: Terapia
pedagogiczna. T.1., Wybrane zagadnienia. Red. nauk. E.M. Skorek. Kraków
2004.
10. Bieńkowska – Robak K.: Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu
prowadzonej metodą audytywno - werbalną. W.: Dziecko niepełnosprawne,
jego rodzina i edukacja. K.J. Zabłocki. Warszawa 1999.
11. Borecka I.: Biblioterapia - nowa szansa książki. Olsztyn 1992.
12. Borecka I.: Książka bez barier, książka bez granic. W: Książka bez barier:
Materiały Ogólnopolskiej Konferencji. Red. J. Nowicki. Warszawa 2000.
13. Borecka I.: Książki „łatwe w czytaniu”. „Guliwer” 1992 nr 6.
14. Borecka I.: Metodyka pracy z czytelnikiem chorym i niepełnosprawnym. Wstęp
do biblioterapii. Olsztyn 1991.
15. Borecka I., Ippoldt L.: Co czytać, aby łatwiej radzić sobie w życiu czyli
wprowadzenie do biblioterapii. Wrocław 1998.
16. Borecka I., Wontorowska – Roter S.: Biblioterapia w edukacji dziecka
niepełnosprawnego intelektualnie. Wałbrzych 2003.
17. Bouvet D.: Mowa dziecka – wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego.
Warszawa 1996.
18. Bugla W.: Czytelnictwo wśród głuchych, problem nie doceniany. „Szkoła
Specjalna” 1975 nr 2.
19. Ciborska T.: Integracyjne zajęcia czytelnicze uczniów ze szkoły masowej
i ośrodka specjalnego dla dzieci niesłyszących. „Szkoła Specjalna” 1997 nr 2.
20. Cieszyńska J.: Jak wyrażają w słowach swoje uczucia i emocje dzieci
niesłyszące. W: Wartościowanie w dyskursie edukacyjnym: praca zbiorowa. Pod
red. J. Ożdżyńskiego, S. Gniatkowskiego. Kraków 1999
21. Cieszyńska J.: Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania
systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym
i przedszkolnym. Kraków 2001.
22. Cieszyńska J.: Pomoc w czytaniu i rozumieniu. „Świat Ciszy” 1995 nr 7.
23. Cieśla E.: Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży
niedosłyszącej i głuchej. W: Wczesna diagnoza i terapia dzieci z utrudnieniami
rozwoju: interdyscyplinarne problemy. Pod red. J. Kruk – Lasockiej,
M. Sekułowicz. Wrocław 2004.
24. Csanyi Y.: Słuchowo werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem
słuchu. Warszawa 1994.
25. Cybulski R.: Bariery w dostępie do piśmiennictwa. „Poradnik Bibliotekarza”
1992 nr 7/8.
26. Cybulski R.: Książka współczesna. Wydawcy – rynek – odbiorcy. Warszawa
1986.
27. Czajkowski F.: Książki „łatwe w czytaniu” – problem do rozwiązania. „Szkoła
Specjalna” 1987 nr 5.
28. Czajkowski F.: Książki „łatwe w czytaniu” – problem do rozwiązania. „Świat
Ciszy” 1987 nr 3.
29. Czajkowski F.: Rozwieranie drzwi dla zamkniętych uszu. „Świat Ciszy” 1989
nr 12.
30. Diehl P.: Kilka słów o lubelskich spotkaniach z książką. „Nowy Świat Ciszy”
1999 nr 11.
31. Domagała – Zyśk E.: Jak pomóc niesłyszącemu dziecku uczyć się języka
angielskiego? „Szkoła Specjalna” 2003 nr 4.
32. Dubczyńska M.: Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących.
Warszawa 1991.
33. Duda K.: Zastosowanie biblioterapii w pracy z dziećmi. W: Dziecko
niepełnosprawne w bibliotece. Warszawa 1996 .
34. Dziemidowicz C.: Dziecko głuche i język ojczysty – traktat o rozwoju języka
w całkowitej ciszy. Bydgoszcz 1976.
35. Dżorylis E.: Czytelnictwo, czyli orka na ugorze. „Świat Ciszy” 1990 nr 3.
36. Dziecko niepełnosprawne rozwój i wychowanie. Red. E.M. Minczakiewicz.
Kraków 2003.
37. Dziecko niepełnosprawne w bibliotece. Materiały z Seminarium w Gdańsku oraz
Krynicy Morskiej. Warszawa 1996.
38. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Red. I. Obuchowska. Warszawa 1995.
39. Dziecko z trudnościami w rozwoju. Red. S. Mihilewicz. Kraków 2001.
40. Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Wybór i oprac. J. Wyczesany.
Kraków 1992.
41. Eckert U.: Problemy czytelnictwa osób niesłyszących. „Szkoła Specjalna” 1987
nr 2.
42. Eckert U.: Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej. Warszawa
1986.
43. Eckert U., Kowańdy K.: Rozwijanie czytelnictwa w szkole dla dzieci
niedosłyszących. „Szkoła Specjalna” 1976 nr 1.
44. Eckert U, Czajka I.: Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci głuchych
w internacie. „Szkoła Specjalna” 1982 nr 6.
45. Federowicz M.: Materiały łatwe w czytaniu – historia, adresaci, wytwórcy.
W: Biblioterapia i czytelnictwo w środowiskach osób niepełnosprawnych. Zbiór
studiów. Pod red. B. Woźniczki – Paruzel. Toruń 2001.
46. Federowicz M.: Specjalne materiały czytelnicze dla osób niepełnosprawnych.
Zarys dziejów – formy – obieg społeczny. Toruń 2002.
47. Federowicz M.: Specjalne materiały czytelnicze – próba zdefiniowania oraz
charakterystyki. „Bibliotekarz” 1997 nr 1.
48. Gałkowski T., Kaiser – Grodecka I., Smoleńska J.: Psychologia dziecka
głuchego. Warszawa 1998.
49. Gawrońska B.: Nałóg bardzo pożyteczny. „Świat Ciszy” 2003 nr 1/2.
50. Góralówna M.: Dziecko z trwałym kalectwem słuchu. Warszawa 1970.
51. Góralówna M.: Listy do rodziców dzieci z wadami słuchu. Warszawa 1981.
52. Gruszczyk – Kolczyńska E, Zielińska E., Kupsiewicz M.: Dziecięca matematyka:
książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu. Warszawa 1999
53. Gunia G.: Komputer w edukacji uczniów głuchych. W.: Dziecko z trudnościami
w rozwoju. Red. S. Mihilewicz . Kraków 2001.
54. Hendzel J. K.: Słownik polskiego języka miganego. Olsztyn 1995.
55. Hoffman B.: Rewalidacja niesłyszących: podstawy postępowania
pedagogicznego. Warszawa 1979.
56. Hoffman B.: Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa 2001.
57. Hoffman B., Zięcina – Banek M.: Z zagadnień surdopedagogiki zawodowej.
Warszawa 1989.
58. Informator: sprawdzian dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących
kończących szkołę podstawową w 2002 roku. Warszawa 2000.
59. Informator maturalny od 2005 roku: dla osób niesłyszących. Warszawa 2003.
60. Ippoldt L.: Książka bez barier czy bariery bez książki? W: Książka bez barier:
Materiały Ogólnopolskiej Konferencji. Red. J. Nowicki. Warszawa 2000.
61. Ippoldt L.: Terapeutyczna funkcja literatury dla dzieci. „Poradnik Bibliotekarza”
1998 nr 2.
62. Jagoszewska I.: Działalność wychowawcza i opiekuńcza dostosowana do
niesłyszącej młodzieży norweskiej. W: Wybrane zagadnienia psychopatologii
rozwoju dziecka, młodzieży i dorosłych: praca zbiorowa. Pod red.
S. Mihilewicz. Kraków 2003.
63. Jakubiak A.: Praca z dzieckiem niedosłyszącym. „Języki Obce w Szkole” 2003
nr 3.
64. Jezierski P.: Nowatorska działalność szkolnego koła historycznego dla
niesłyszących. „Szkoła Specjalna” 2004 nr 5.
65. Juszczyk S., Zając W.: Komputerowa edukacja uczniów z zaburzeniami
w czytaniu i pisaniu. Katowice 1997.
66. Kasprzewska E.: Dziecko z implantem w szkole masowej. W: Dziecko
niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. K.J. Zabłocki. Warszawa 1999.
67. Kirejczyk K.: Ewolucja kształcenia dzieci głuchych. Warszawa 1967.
68. Kirejczyk K.: Głusi. Warszawa 1957.
69. Klaczak M.: Analiza trudności w czytaniu u dzieci z wadą słuchu. „Szkoła
Specjalna” 1993 nr 1/2.
70. Klimczewska M.: VI Ogólnopolski Konkurs Języka Polskiego dla Uczniów
z Wadą Słuchu. „Szkoła Specjalna” 2004 nr 5.
71. Komunikacja – mowa – język w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci
i młodzieży niepełnosprawnej. Pod red. E., M. Minczakiewicz. Kraków 2002.
72. Kornaś D.: Skuteczność wczesnej opieki nad dziećmi z wadą słuchu w opinii
specjalistów i rodziców. W: Wspomaganie rozwoju: psychostymulacja
i psychokorekcja. T. 2. Red. B. Kaja. Bydgoszcz 2000
73. Korniak B.: Czytać więcej i łatwiej. „Świat Ciszy” 1997 nr 2.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin