Praca korekcyjno 5.docx

(15 KB) Pobierz

Praca korekcyjno kompensacyjna

dzieci 5- letnie

miesiąc Marzec

 

Wspomaganie rozwoju sprawności manualnej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      rozluźnianie napięcia mięśniowego rąk – malowanie;

Ø      wypełnianie kolorem całej powierzchni papieru;

Ø      malowanie dużych konturowych rysunków;

Ø      tworzenie mozaiki z gotowych ścinków - usprawnianie końcówek palców;

Ø      wyrywanki i naklejanki;

Rodzaje ćwiczeń graficznych i grafomotorycznych – usprawnianie drobnych ruchów ręki ułożonej w pozycji jak przy pisaniu.

Ø   malowanie kredkami kolorowych rysunków;

Ø     rysowanie szlaczków i wzorów z elementów liter w liniaturze szerszej i zeszycie;

Ø     układanie z różnych materiałów kształtów geometrycznych po śladzie

Ø     odwzorowywanie  kształtów– plasteliną, kredką;

Usprawnianie percepcji wzrokowej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      dobieranie par jednakowych obrazków;

Ø      układanie obrazka z części według podanego wzoru, w oparciu o zapamiętany wzór i bez wzoru;

Ø      omawianie obrazka. Wskazywanie jak największej ilości występujących na nim szczegółów;

Ø      domino obrazkowe;

Usprawnianie orientacji przestrzennej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      układanie obrazków po prawej i lewej stronie;

Ø      określenie położenia obrazka przez dziecko;

Ø      układanie obrazków w szeregu według kolejności w jakiej były pokazywane;

Ø      układanie kompozycji geometrycznych z części;

Ø      rysowanie kompozycji geometrycznych za pomocą szablonów;

 

 

Usprawnianie analizy i syntezy słuchowej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów;

Ø      wybieranie obrazków, których nazwy rozpoczynają się od podanej głoski;

Ø      rozpoznawanie wyrazu na podstawie pierwszej głoski,

Ø      dobieranie par obrazków, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską;

Ø      dzielenie wyrazów na sylaby z jednoczesnym stukaniem w rytm wypowiadanych sylab ;

Usprawnianie myślenia i mowy powiązanej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      rozumienie pojęć ogólnych (grupowanie obrazków wg pojęć: zwierzęta domowe, leśne, owoce, warzywa, zabawki;

Ø      grupowanie przedmiotów wg użyteczności: art. spożywcze, odzież, obuwie, kosmetyki; odkładanie z serii obrazków tego, który nie pasuje, dlaczego?).

Ø      segregowanie obrazków według pojęć.

Ø      wzbogacanie słownika poprzez przymiotniki (np. kwiat – duży, czerwony, pachnący, itp.).

Ø      rozumienie znaczeń przeciwstawnych (np. dom jest duży, a domek mały, itp.).



 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin