NS_TACTICS_RULEBOOK_VER11_SCREEN.pdf
(
17400 KB
)
Pobierz
677928472 UNPDF
poprzewracane kikuty drogowskazów i zniszczone linie wysokiego
napięcia. Na mapie Stanów ostało się kilka miast, kilkanaście
większych miasteczek i setki, tysiące osad. Ruszysz sto mil i znajdziesz się
samotny, jak rozbitek na falach oceanu. Gdziekolwiek się skierujesz, czeka
cię niewiadoma i niebezpieczeństwo. Każde miasto, każda, najmniejsza wieś
to zupełnie nowy świat.
Na gruzach toczy się nieustanna walka: o zasoby, o honor,
o przetrwanie. Jesteś liderem jednej z walczących grup. Może masz się
za obrońcę ludzkości, który tylko czeka, by odznaczyć się w szeregach
ostatniej regularnej armii – Posterunku. Może bardziej kręci cię życie
na krawędzi, radosna rozpierducha na czele gangu z Hegemonii. Twoją
drogą może być służba dla zmutowanych braci, podbój świata w hordach
zwołanych przez cybermutanta Borgo . A może jesteś mechanicznym
mózgiem wysłanym w teren przez Molocha, by zakładać enklawy, rozrastać
się i posprzątać natrętne pozostałości po dawnych czasach?
Jeśli w tym parszywym świecie cokolwiek się liczy, to jest to twoja
ekipa, banda zgranych gości, lasek, mutków czy blaszaków, które lada
moment zatrzęsą okolicą. Czas skopać tyłki paru patałachom!
1
W
zdłuż autostrad stoją wraki dawnych samochodów,
SPIS TREŚCI
ROZGRYW
KA
Tura
30
Jakw
towygrać?
37
Akcj
e
40
Strzelanie
43
Broń strzelecka
56
Ruch
62
Walka Wręcz
68
Broń do walki wręcz
77
Skradanie
80
Wypatrywanie
83
Rzucanie
86
Sprzęt do rzucania
91
Celowanie
92
P
rzykład starcia tura po turze
94
P
ozostałeAkcje
96
P
ozostały sprzęt
99
Akum
ulator
103
STAR
T
Zmontujekipę
106
Przygotujpolebitwy
108
Lokacje
113
Lokacje Frakcyjne:
114
Lokacje Uniwersalne:
116
2
3
sadami. Nie przerażaj się, to wszystko jest do ogarnięcia.
Zmontowaliśmy te reguły tak, by były intuicyjne, łatwe do
przyswojenia i – co najważniejsze – byś nie musiał ugrzęznąć
w nich na tydzień, zanim odpalisz swoją pierwszą partię. Przed de-
biutem przejrzyj zasady i przykłady, omijając wszystkie pomniej-
sze reguły i szczególiki. Stopniowo odkryjesz je później, w miarę
konkretnej potrzeby. Na dzień dobry potrzebujesz jedynie jako
takiej orientacji i świadomości, gdzie w razie czego uderzać po
konkretną rzecz.
ŚWIAT GRY
O świecie
30 lat temu szlag traił cywilizację. Dziś wiemy, że to był bunt maszyn, ale wtedy był tylko chaos. Razem
z bombami wyparowały miasta i fabryki, architektura i sztuka, nauka i dobre maniery. W radioaktyw-
nym ogniu, gigantycznych zarazach i atakach chemicznych zginęła masa, masa ludzi. Znikły też podatki,
szkolne egzaminy i agenci ubezpieczeniowi, więc nie można powiedzieć, że cała akcja nie miała jasnych
stron.
Stopniowo zrodził się nowy świat. Świat, w którym głównym zajęciem człowieka jest walka
o przetrwanie. W którym naczelnym prawem jest prawo silniejszego. W którym okruchy przedwojennej
wiedzy są takim samym skarbem jak paliwo, woda czy bezpieczne schronienie. Po ludzkich dokonaniach
zostały głównie zgliszcza i wspomnienia napromieniowanych dziadków, ale ciągle do zgarnięcia jest sporo
przedwojennych rzeczy, o które warto zawalczyć bez względu na ryzyko.
W nowej rzeczywistości ludzkość doczekała się konkurencji nie znanej nigdy dotąd. To przede
wszystkim Moloch, wielkie kondominium maszyn, które każdego roku rozszerza kontrolowany przez sie-
bie teren. Razem z nim pojawili się mutanci – potworne wynaturzenia i wynik straszliwych eksperymen-
tów. Na pustkowiach roi się od bestii. Na wędrowców czekają też inne zagrożenia: od śmiercionośnych,
skażonych stref, przez anomalie pogodowe, po nieustannie mutującą roślinność zwaną na Południu
Neodżunglą. Patrząc na działania gangów, band i żołnierzy zapewniających ponoć ochronę osadnikom,
nie można nie pomyśleć, że mimo wszystko ciągle najgorszą plagą, która trapi ludzkość, jest ona sama.
Więcej o neuroshimowym świecie dowiesz się z serii Neuroshima: Gra Fabularna, zbiorów opo-
wiadań postapokaliptycznych (np. „Czerwone oko”) oraz innych publikacji do Neuroshimy Tactics.
Frakcje
Pomyślisz może – skoro świat rozpieprzyło w drobny mak, to jest tam raczej pustawo, no nie? Otóż nie.
Na gruzach i w pustkowiach znajdziesz całe enklawy niedobitków, po szczątkach autostrad krążą gan-
gerzy jak watahy wygłodniałych kundli, a do tego na podbój świata wyruszają dzieci zagłady: maszyny
Molocha i mutanci. Zasrane Stany to skażona, bezwzględna kraina, ale zarazem raj dla niezliczonych
grup, band, frakcji, armii i najbardziej popieprzonych organizacji.
Przystępując do gry w NS Tactics stajesz przed wyborem jednej z nich. Staniesz na czele specy-
icznej ekipy: ma ona swoje atuty, których nie znajdziesz u innych frakcji i które posłużą ci do zbudowa-
nia przewagi. Ma też słabe punkty, do których spróbują dobrać się przeciwnicy. Zapoznaj się z dostępny-
mi frakcjami i wybierz tę, która będziesz grał.
4
5
P
rzed tobą cały podręcznik, dobrych kilkadziesiąt stron z za-
H
EGEmOnIA
Hegemon
ia to bezwzględni mordercy, bru
talni przestępcy, anarchiści re
spektujący jedynie prawo silnie
jsze-
go. Przem
ierzają Zasrane Stany w poszu
kiwaniu łatwych łupów. To zde
generowani, pozbawieni moraln
ości
ludzie, kt
órzy aby przetrwać posługują s
ię siłą. Tam gdzie się pojawią –
sieją spustoszenie. Kradną za
pasy
żywności
, paliwa, amunicji. Zabiją każd
ego, kto posiada cokolwiek prz
ydatnego. Tych, którym nie zo
stało
już nic, z
abijają dla zabawy. Ekipy Hege
moni to bandy mniej lub bardz
iej rozrywkowych gości połączo
nych
przez cha
ryzmatycznnego bossa, który
dobrze wie, jak zmusić do po
słuchu rozkazem, a kiedy szla
giem
w łepetynę. Goście i lask
i z Hegemonii mają kupę zaimp
rowizowanego sprzętu i znalez
ionej
albo zdartej z trup
ów broni. Czasem nie sposób r
ozeznać, czy chodzi im o efekt
ywne
rozwalanie przec
iwnika, czy samą radość z krz
ywdzenia innych.
6
7
Plik z chomika:
vaette
Inne pliki z tego folderu:
NST_Toksyczne_Chmury.pdf
(4443 KB)
nst_opis_zetonow.jpg
(160 KB)
nst_kartyjednostek.pdf
(523 KB)
nst_lokacje_wszystkie.pdf
(4768 KB)
NS_TACTICS_RULEBOOK_VER11_SCREEN.pdf
(17400 KB)
Inne foldery tego chomika:
Carcassonne
Claustrophobia
Magia i Miecz
Świat Dysku
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin