Gimnastyka podstawowa
Liczba ćwiczących: 15; miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna; materace, drabinkiZadania szczegółowe:MOTORYCZNOŚĆ - kształtowanie koordynacji ruchowej, równowagi.UMIEJĘTNOŚCI – nauka, doskonalenie i łączenie elementów gimnastycznych.WIADOMOŚCI – utrwalenie terminologii z zakresu gimnastyki podstawowej.KSZTAŁTOWANIE POSTAW – ochrona współćwiczącego (asekuracja).
I. Część wstępna4-5’II. Część główna35-37’1. Czynności organizacyjno – porządkowe, zbiórka, sprawdzenie obecności2. Podanie zadań lekcji3. Ćwiczenia ożywiająco - bieżne4. Ćwiczenia kształtujące we wszystkich płaszczyznach, aktywizująceposzczególne partie mięśniowe i części ciała oraz ćwiczenia rozciągające5. Przypomnienie – pokaz i objaśnienie stania na rękach z uniku, z postawyzamachem jednonóż, z półprzysiadu z odbicia obunóż6. Wykonywanie elementów gimnastycznych:A. przewrót w przód (z przysiadu, półprzysiadu, postawy do przysiadu, rozkroku)B. przewrót w tył (z przysiadu, z rozkroku, przez siad o nogach prostych, do przysiadu, do rozkroku, do postawy)C. stanie na rękach (z uniku, z postawy zamachem jednonóż, z półprzysiaduz odbicia obunóż)• ustawienie w szeregu• trucht po okręgu przodem, tyłem, trucht z krążeniem RR w przód, w tył, podskoki naprzemianstronne, krok odstawno- dostawny prawym i lewym bokiem, bieg skrzyżny prawym i lewym bokiem – nauczyciel decyduje o wykonywanym ćwiczeniu, kontroluje wykonanie• krążenia, wymachy, odmachy, skłony, wypady, podskoki, skręty• ćwiczenie wykonuje nauczyciel lub jedna z ćwiczących wskazana przez nauczyciela• podział ćwiczących na 3 zastępy, po kilku minutach zmiana; stanie na rękach asekuruje nauczyciel z pomocą uczennic (nauka asekuracji), ćwiczenia wykonywane z różnych pozycji wyjściowych – określa nauczycielIII. Część końcowa4-5’1.. Pokaz, objaśnienie i próby wykonania przez uczennice przewrotu w przód ze stania na rękach z ochroną i asekuracją nauczyciela i współćwiczących2. Ćwiczenia uspokajająco – korektywne:- zwis bierny na drabinkach, rozluźnienie mięśni, wahadło w prawą i lewą stronę- marsz po obwodzie sali we wspięciu na palce i w przysiadzie- ćw. oddechowe według inwencji twórczej uczennic3. Podsumowanie i omówienie lekcji, uporządkowanie sprzętu• ocena aktywności, poprawności i poziomu umiejętności
joan631