Plan pracy świetlicy szkolnej_new.doc

(378 KB) Pobierz
Plan pracy świetlicy szkolnej

 

 

 

 

 

 

 

Plan pracy świetlicy szkolnej

 

 

Opracowanie: Iwona Diana Bareja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania wychowawcze w miesiącu wrześniu

 

 

I

  1. Udział dzieci w zagospodarowaniu świetlicy.
  2. Zorganizowanie kącików zainteresowań.
  3. Kształtowanie nawyku porządku i właściwego zachowania się.
  4. Dążenie do zachowania porządku w czasie pracy i po jej zakończeniu.
  5. Dbanie o higienę i estetyczny wygląd.
  6. Integracja grupy podczas zabaw.

 

II

 

  1. Przestrzeganie podczas spacerów i wycieczek zasad pieszego ruchu drogowego.
  2. Wdrażanie  dzieci do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.
  3. Rozwijanie cech charakteru.: systematyczności i dyscypliny w pracy oraz silnej woli.

 

III

 

  1. Rozwijanie uczuć patriotycznych.
  2. Wdrażanie do zgodnej i wspólnej zabawy.

 

IV

 

  1. Wyrabianie u dzieci przeświadczenia o konieczności spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin.
  2. Wyrabianie poczucia poszanowania przyrody.
  3. Doskonalenie sprawności manualnej.
  4. Uświadomienie wartości koleżeństwa oraz konieczności poszanowania cudzej wartości.

 

 

 

Cykl

tematyczny

M-C tydzień

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia umysłowe

 

Gry i

zabawy-  

dydakt.

Zajęcia plastyczno-

techniczne

Wycieczki, Spacery -

Gry i zabawy

i rekreacyjno-ruchowe

Zajęcia

umuzykalniające

I

Żegnajcie wakacje-witaj

szkoło!

 

-Uroczyste powitanie nowych  uczestników świetlicy - wybór samorządu.

 

-„Burza mózgów" -redagowanie: „Regulaminu

i świetlicy". -Rozmowy indywidualne i zbiorowe na temat poszanowania sprzętu, zabawek i gier. Dyskusja „ Nie czyń nikomu co Tobie niemiłe".

 

-Pogadanka na lemat: „Co robimy w świetlicy?"- zapoznanie z planem dnia i formami pracy w świetlicy.

 

-Aralia treści wierszy: „Wakacyjne wspomnienia"

„Zegnajcie letnie przygody „0 co dbają dyżurni"

„Przed pierwszym dzwonkiem".

 

 

„Poznajmy się”

 

 

Wędrująca

maskotka

 

 

-Konkurs plastyczny:

„Jak spędziłam

wakacje”.

 

-Wykonanie własnych „Wizytówek".

 

-Dekoracja świetlicy

„Co zrobimy w

świetlicy, aby było milo przyjemnie, wesoło i

ładnie?"- realizacja

wspólnych pomysłów.

-Zabawy ruchowe orient-porządkowe-   sprawne

ustawianie się.

 

-Zabawy integracyjne:

„Jak masz na imię",

„Imię i gest",

„Nazywam się i lubię",

„Moje prawe miejsce jest

puste i zapraszam,.." „Puszczam iskierkę

do..."

-Śpiewanie piosenek

Poznanych na

koloniach i obozach.

 

-Nauka piosenek pt.:

„Dostał Jacek

elementarz"

„Ćwierkają wróbelki".

 

-Nauka piosenki „ Już lato odeszło"

 

-Słuchanie piosenki:

„ Żegnaj lato na rok".

II

Bezpieczeń-

stwo na drogach i  ulicach.

 

 

-Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego, poznanie znaków drogowych.

 

-Omówienie historyjki obrazkowej „Bezpieczne zabawy dzieci.

 

-Analiza wierszy:,, Zastanów się” „Droga do szkoły" „Światła sygnalizatora" „Droga".

 

-Konkurs: „Przepisy ruchu drogowego".

„Ruch uliczny”

 

 

„Na jezdni”

-„Sygnalizator

świetlny" - wycinanie według szablonu,

naklejanie kolorowych świateł.

 

-makieta skrzyżowania.

 

-malowanie znaków

drogowych.

 

             

-Wycieczka do „Miasteczka Ruchu Drogowego” i na ruchliwe skrzyżowanie.

 

-„Na skrzyżowaniu”-

Zabawy w ruch uliczny – reakcja na sygnały muzyczne.

 

-„Kierowcy i samochody”.

 

-Zabawy orientacyjno-porządkowe- ustawienia w kole, rozsypance, rzędzie.

-Zabawy ze śpiewem.

 

-Nauka piosenki pt.:

„Indiańskim krokiem".

 

-Zabawa

rytmiczna „Bądź ostrożny na ulicy"-

prawidłowa reakcja na sygnał wzrokowy.

 

III

Tragiczny

wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Genealogia nazwy stolicy -„Legenda o Warsie i Sawie".

 

-„Herb stolicy -„Warszawska Syrena".

 

-Legendy warszawskie Art.- Op: „Bazyliszek” i, „Złota

kaczka".

 

-Losy Warszawy podczas II Wojny Światowej – album

historyczny.

Co słyszysz

„Ogon

Smoka”

 

 

Co

nam

dało

lato?

-Wykonanie albumu o

Stolicy.

 

-„Warszawska

syrenka'"- wypełnianie

konturu -wydzieranka  z

papieru.

!

Wykonanie makiety

warszawskiej starówki z

pudełek (oklejanie papierem kolorowym).

-Zabawa mchowa:,

„Jedziemy w świat".

 

-Zabawy i gry na boisku

szkolnym: „Berek",

„.Raz, dwa, trzy…".

 

-Nauka gry w

badbingtona.

 

-Słuchanie nagrań

piosenek o stolicy.

 

-Osłuchanie z piosenką:

„Warszawski taksówkarz".

 

-Nauka piosenki: „Jaka piękna jest Warszawa"

(z repertuaru „Mazowsza").

 

-Nauka tańca: „Polka warszawska

IV

Dary jesieni

-Inscenizacja wiersza pt. „ Na straganie" Jana Brzechwy.

 

- Zagadki o tematyce jesiennej (rozpoznawanie po

zapachu, dotyku i smaku warzyw i owoców).

 

-Analiza wierszy:  „W sadzie" i „Jabłuszko rumiane".

 

-Nauka wiersza: „Wpadła gruszka".

 

-Jakie znamy grzyby?- rozmowa w oparciu o „Atlas

grzybów" i wiersz J. Brzechwy pt.: „Grzyby"

 

„Zagraj

w

swoje

imię”

 

„Jakie to

warzy-

wo"

 

„Jaki

to

owoc"

 

 

 

-Wykonanie

rekwizytów do

inscenizacji „Na

straganie”.

 

-„Owoce” - technika

wydzieranka.

 

-„Grzyby"

wypełnianie konturu

plasteliną.

 

-„Kosz darów

jesiennych”- lepienie z

plasteliny, masy  solnej

lub gliny (malowanie po

wypaleniu).

-Wycieczka do sadu.

ogrodu lub na bazar.

 

-Gry i zabawy sportowe

na boisku szkolnym..

 

-„Gry świetlicowe:

„Domino", „Warcaby", „Kręgle", „Lotki".

 

-Zabawy w formie

opowieści ruchowej:

„Jesienna wycieczka do

sadu lub ogrodu"

(naśladowanie czynności

zrywania i zbierania owoców i warzyw).

Zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence: „ Jestem jesień".

 

 

- Nauka piosenek:

,Jabłuszko rumiane"„Nad polami"

„A ja wiem" „Jarzębinowa”.

 

-„piosenka"- układanie

krótkich zdań i próba 

ich wyśpiewania..      .

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin