2
Ośrodek tematyczny - Technika na co dzień.
Temat dnia - Czy umiemy korzystać z telewizji?
Czas pracy - 135 minut.
masowego przekazu.
Cele operacyjne - Uczeń:
ü Wie co to są środki masowego przekazu;
ü Potrafi zagospodarować swój czas wolny;
ü Zna zasady korzystania z telewizji;
ü Potrafi dobrać program telewizyjny stosownie do swego wieku i zainteresowań;
ü Umie skonstruować spójną wielozdaniową wypowiedź na temat ulubionego programu telewizyjnego;
ü Potrafi dokonać oceny postępowania bohaterów literackich;
ü Zna rodzaje zdań ze względu na cel wypowiedzi;
ü Buduje poprawnie zdania rozkazujące;
ü Dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe z przekroczeniem progu dziesiątkowego;
ü Podejmuje twórcze próby plastyczne.
ü Wie, jak powstają filmy animowane.
ü Potrafi współdziałać w zespole.
Rodzaje aktywności - polonistyczna;
przyrodniczo- społeczna;
matematyczna;
plastyczna.
Metody pracy - słowna, praktycznego działania, oglądowa.
Formy pracy - indywidualna, zbiorowa, grupowa.
Środki dydaktyczne - podręcznik, karty pracy / „Wesoła Szkoła” cz.3 / programy
telewizyjne, materiały plastyczne.
Przebieg zajęć.
1. Czynności organizacyjne.
2. Dokonywanie obliczeń matematycznych; dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego; układanie wyników w ciągu rosnącym i przyporządkowanie ich określonym literom; ustalenie hasła „telewizja”.
3. Wypowiedzi uczniów na temat ulubionych programów telewizyjnych i sposobu korzystania przez nich z telewizji .
4. Omówienie zasad korzystanie ze środków masowego przekazu w oparciu o historyjkę obrazkową pt. „O Jarku i Marku” i własne doświadczenia.
5. Słuchanie wzorowego czytania tekstu pt. ”Z pamiętnika Kasi”.
6. Zdawanie sprawy z treści opowiadania poparte głośnym jednostkowym czytaniem odpowiednich fragmentów.
7. Porządkowanie kolejności wydarzeń.
8. Ocena postępowania bohaterki utworu.
9. Układanie regulaminu korzystania z telewizji. Przekształcanie zdań oznajmujących na rozkazujące.
10. Planowanie czasu wolnego przeznaczonego na oglądanie telewizji w następnym tygodniu. Wybór audycji telewizyjnych z tygodniowego programu telewizyjnego; uzasadnienie wyboru.
11. Wymyślanie filmów tzw. ”kreskówek” w kilkuosobowych zespołach.
Omówienie roli kreski jako środka wyrazu w filmie animowanym.
12. Podsumowanie dnia; podjęcie przez uczniów zobowiązania dotyczącego dokonanych w czasie zajęć ustaleń.
13. Praca domowa; sporządzenie wykazu audycji telewizyjnych oglądanych w następnym tygodniu i określenie czasu spędzonego przed telewizorem ( praca długoterminowa, do omówienie za tydzień).
echooo16