egzamin_gimnazjalny_a_connections.doc

(116 KB) Pobierz
Microsoft Word - standardy wymagań z komentarzem _ 21 marca TM

CONNECTIONS A PROJEKT STANDARDÓW WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH

 

I.                   ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO

Standardy wymagań egzaminacyjnych

Uczeń:

1)     1)  określa główną myśl tekstu  (w Connections - większość wstępnych ćwiczeń do tekstów słuchanych, regularnie w sekcji „Can you do it?”, np. Connections 2, str. 33 ćw. 12)

2)     określa kontekst sytuacyjny (w Connections - większość wstępnych ćwiczeń do tekstów słuchanych regularnie w sekcji „Can you do it?”, np. Connections 2 str. 27, ćw. 11, Connections 2, str. 93 ćw. 13)

3)     stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selek­cjonuje informacje (w Connections – większość ćwiczeń we wszystkich 4 poziomach, np. Connections 2, str. 53 ćw. 6, str. 28, ćw. 1, Connections 3 str. 51 ćw. 12)

 

II.                ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO

Uczeń:

1)     określa główną myśl tekstu (wszystkie wstępne ćw. do tekstów, np. Connections 2, str. 41 ćw. 7, Connections 3 str. 10 ćw. 1)

2)     określa główną myśl poszczególnych części tekstu (regularnie w ćw. dot. czytania i pisania – np. Connections 2, str. 52, ćw. 2, Connections 3 str. 58, ćw. 2)

3)     stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selek­cjonuje informacje (ćwiczenia we wszystkich 4 poziomach podręcznika – np. Connections 2 str. 16, ćw. 3)

4)     określa intencje nadawcy tekstu (np. Connections 3 str. 11, Connections 4 str. 46 ćw. 1)

5)     określa kontekst sytuacyjny (np. Connections 2, str. 29 ćw. 7, Connections 3 str. 22 ćw. 3)

6)     rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu (np. Connections 2 str. 52 ćw. 2)

7)     rozpoznaje poprawne użycie struktur leksykalno gramatycznych (w Connections  wszystkie gramatyczne i leksykalne ćwiczenia do tekstów np. Connections 3, str. 18 i 19, ćw. 1-8)

III.             REAGOWANIE JĘZYKOWE

Uczeń:             

1)   właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyj­nych, w szczególności w celu uzyska­nia, udzielenia, przekazania lub od­mowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy (w Connections wszystkie ćwiczenia w sekcji „Real English” np. Connections 2, str. 27 ćw. 4 i 5)

2)   przetwarza treści tekstu przeczytane­go w języku polskim lub treści przed­stawione w materiale ikonograficz­nym i wyraża je w języku obcym (w Connections ćwiczenia w sekcji „Prepare’, ćwiczenia translacyjne w zeszytach ćwiczeń, zadania do kartkówek w książce nauczyciela)

 

STRUKTURY LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE wg funkcji komunikacyjnych

Uwaga!

W informatorze o egzaminie z każdego języka obcego nowożytnego przykłady ilustrujące poszczególne funkcje będą zapisane w danym języku, z uwzględnieniem specyfiki nauczania tego języka w gimnazjum.

 

Connections 1

Connections 2

Connections 3

Informacja

 

- identyfikacja i lokalizacja osoby lub przedmiotu

- pytanie i prośba o informację

OPIS – miejsca i przedmiotu

OPIS postaci – narodowość, zawód, pokrewieństwo

Cechy fizyczne wygląd

Stan emocjonalny

Czynności zwyczajowych i odbywających się w trakcie mówienia

Plany i zamierzenia

Określenie czasu, odległości, miary, wagi, ceny

Porównanie cech osób, przedmiotów, miejsc, sytuacji, czynności

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin