Jak ubieramy się jesienią?
Cel ogólny: Podkreślenie roli ruchu i przebywania na świeżym powietrzu jako czynników niezbędnych do prawidłowego rozwoju dzieci.
Lp.
Zadania edukacyjne
Cele operacyjne
Zakres edukacji
Uwagi
1.
Opowiadanie H. Ochockiej – „O wróbelku Elmelku
i jego pantofelku”:
· zapoznanie z rodzajem obuwia jesiennego,
· rozmowa n/t „Z czego robione są buty?”,
- słucha uważnie opowiadania,
- zna kilka rodzajów butów,
- potrafi je nazwać,
- wypowiada się na określony temat,
Moje bezpieczeństwo i zdrowie
2.
Lepienie z plasteliny „pantofelków dla Elemelka” – rozwijanie inwencji twórczej i sprawności manualnej dzieci. Zainteresowanie dzieci losem ptaków w zimie.
- lepi z plasteliny buty dla ptaszka,
- rozumie potrzebę opiekowania się ptakami podczas zimy,
Ja i sztuka – plastyka
Ja i przyroda
3.
„Muzyczne zabawy z butami” – dostosowanie rodzaju kroku do słyszanego instrumentu.
Zabawy ruchowo – naśladowcze „Poruszamy się jak...”: rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się po sali.
- potrafi odtworzyć podany rytm,
- porusza się rytmicznie po sali,
Ja i sztuka - muzyka
4.
Ozdabianie sylwet buta różnorodnym materiałem plastycznym. Wykorzystanie wszystkich znanych technik. Rozwijanie umiejętności wycinania.
- potrafi ozdobić sylwetę buta,
- zna i umie wykorzystać różne techniki plastyczne do wykonania zadanej pracy,
Ja i sztuka - plastyka
5.
Poznajemy kwadraty – utrwalenie wyglądu kwadratu:
· tworzenie zboru na podstawie jednej cechy,
· zabawa „Kwadrat parzy”,
· odnajdywanie w Sali przedmiotów w kształcie kwadratu,
- zna cechy kwadratu,
- tworzy zbiór według jednej cechy wspólnej,
- znajduje przedmioty przypominające kwadrat,
Moje pierwsze doświadczenia z matematyką
6.
Zabawy i tańce przy piosence „Mała strojnisia”:
· zabawa „Moja chusta...”
· śpiewanie swoich imion do znanych melodii,
· taniec z chustami,
- słucha piosenki,
- bierze udział w zabawach,
- tańczy spontanicznie do muzyki,
- śpiewa swoje imię do znanej melodii,
7.
Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na chusteczkę higieniczną rozłożoną na podłodze.
- wykonuje poprawnie polecenia nauczyciela
8.
Kompozycje z sznurka i kolorowych nici:
· zapoznanie z nową techniką plastyczną,
· zachęcanie do doprowadzania pracy do końca,
- potrafi wykonać obrazek z nietypowego materiału,
- doprowadza pracę do końca,
9.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr I wg K. Wlaźnik .
- bierze udział w zajęciach gimnastycznych,
- zachowuje ostrożność podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
Sprawność ruchowa
10.
Zabawy z magnesem – poznawanie właściwości magnesu:
· przystawianie jednego magnesu do drugiego,
· przystawianie magnesów do metalowych i drewnianych przedmiotów i obserwowanie zachodzących zjawisk,
- zna właściwości magnesu,
- wyciąga odpowiednie wnioski z obserwacji,
Ja i technika
11.
Spacery po najbliższej okolicy i zabawy na świeżym powietrzu – rysowanie kredą, zabawy bieżne.
- ubiera się samodzielnie,
- bawi się wspólnie z innymi dziećmi
Literatura: Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego. – Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska
Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska.
Wychowanie fizyczne w przedszkolu. K. Wlaźnik
2
rasti