Jak ubieramy się jesienią.doc

(47 KB) Pobierz
Ulubione zwierzęta

Jak  ubieramy się jesienią?

 

Cel ogólny:               Podkreślenie roli ruchu i przebywania na świeżym powietrzu jako czynników niezbędnych do prawidłowego rozwoju dzieci.

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Opowiadanie H. Ochockiej – „O wróbelku Elmelku

i jego pantofelku”:

·         zapoznanie z rodzajem obuwia jesiennego,

·         rozmowa n/t „Z czego robione są buty?”,

 

- słucha uważnie opowiadania,

- zna kilka rodzajów butów,

- potrafi je nazwać,

- wypowiada się na określony temat,

 

Moje bezpieczeństwo i zdrowie

 

2.

Lepienie z plasteliny „pantofelków dla Elemelka” – rozwijanie inwencji twórczej i sprawności manualnej dzieci. Zainteresowanie dzieci losem ptaków w zimie.

 

- lepi z plasteliny buty dla ptaszka,

- rozumie potrzebę opiekowania się ptakami podczas zimy,

Ja i sztuka – plastyka

Ja i przyroda

 

3.

„Muzyczne zabawy z butami” – dostosowanie rodzaju kroku do słyszanego instrumentu.

Zabawy ruchowo – naśladowcze „Poruszamy się jak...”: rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się po sali.

 

- potrafi odtworzyć podany rytm,

- porusza się rytmicznie po sali,

 

Ja i sztuka - muzyka

 

4.

Ozdabianie sylwet buta różnorodnym materiałem plastycznym. Wykorzystanie wszystkich znanych technik. Rozwijanie umiejętności wycinania.

 

- potrafi ozdobić sylwetę  buta,

- zna i umie wykorzystać różne techniki plastyczne do wykonania zadanej pracy,

 

Ja i sztuka - plastyka

 

5.

Poznajemy kwadraty – utrwalenie wyglądu kwadratu:

·         tworzenie zboru na podstawie jednej cechy,

·         zabawa „Kwadrat parzy”,

·         odnajdywanie w Sali przedmiotów w kształcie kwadratu,

 

- zna cechy kwadratu,

- tworzy zbiór według jednej cechy wspólnej,

- znajduje przedmioty przypominające kwadrat,

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

 

6.

Zabawy i tańce przy piosence „Mała strojnisia”:

·         zabawa „Moja chusta...”

·         śpiewanie swoich imion do znanych melodii,

·         taniec z chustami,

 

- słucha piosenki,

- bierze udział w zabawach,

- tańczy spontanicznie do muzyki,

- śpiewa swoje imię do znanej melodii,

Ja i sztuka - muzyka

 

7.

Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na chusteczkę higieniczną rozłożoną na podłodze.

 

- wykonuje poprawnie polecenia nauczyciela

 

 

8.

 

Kompozycje z sznurka i kolorowych nici:

·         zapoznanie z nową techniką plastyczną,

·         zachęcanie do doprowadzania  pracy do końca,

 

- potrafi wykonać obrazek z nietypowego materiału,

- doprowadza pracę do końca,

Ja i sztuka - plastyka

 

9.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr I wg K. Wlaźnik .

 

- bierze udział w zajęciach gimnastycznych,

- zachowuje ostrożność podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,

Sprawność ruchowa

 

10.

Zabawy z magnesem – poznawanie właściwości magnesu:

·         przystawianie jednego magnesu do drugiego,

·         przystawianie magnesów do metalowych i drewnianych przedmiotów i obserwowanie zachodzących zjawisk,

 

- zna właściwości magnesu,

- wyciąga odpowiednie wnioski z obserwacji,

Ja i technika

 

11.

Spacery po najbliższej okolicy i zabawy na świeżym powietrzu – rysowanie kredą, zabawy bieżne.

- ubiera się samodzielnie,

- bawi się wspólnie z innymi dziećmi

Sprawność ruchowa

 

 

Literatura:              Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego. – Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska

                                        Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska.

                                          Wychowanie fizyczne w przedszkolu. K. Wlaźnik

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin