Październik.doc

(96 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I Moja rodzina

 

Treści programowe:

 

Nasze rodziny

– Podawanie informacji na temat swojej rodziny, np.

jak mają na imię mama i tata, jakie zawody wykonują:

• nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek.

 

To ja

– Podawanie informacji o sobie:

• określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć, potraw, form wypoczynku.             

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr IV z przyborami – laskami (ułożony przez G. Szadkowską).

Zabawa orientacyjno-porządkowa Do swojego drzewa.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Co robi mama? Co robi tata?

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

Moja mama, mój tata.

 

- Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej Zajączek z rozbitego lusterka - Nazywanie członków własnej rodziny

 

- spacer – umiejętne przechodzenie przez jezdnię.

 

- zabawa dydaktyczna rozwijająca pamięć dowolną, „Co zmieniło miejsce?”

Zabawy na placu przedszkolnym – bezpieczne korzystanie z urządzeń

 

– wymienia członków bliskiej rodziny

 

 

 

- Wie, jak należy prawidłowo przechodzić przez jezdnię, aby zachować bezpieczeństwo

- Potrafi rozpoznać, co się zmieniło oraz położyć zabawki na swoje miejsce.

Umie bezpiecznie bawić się na placu przedszkolnym

 

4, 6, 15,

 

2

Pomagamy w domu

 

- Słuchanie piosenki Będę mamie pomagała - umuzykalnianie dzieci.

 

- spacer – umiejętne przechodzenie przez jezdnię.

 

- zabawa dydaktyczna Którego koloru jest więcej?

Zabawy na placu przedszkolnym.

– porusza się rytmicznie przy piosence

 

 

- Wie, jak należy prawidłowo przechodzić przez jezdnię, aby zachować bezpieczeństwo

 

- wie, jak należy posegregować przedmioty, zna podstawowe kolory

Zachowuje bezpieczeństwo podczas zabaw na powietrzu

 

6, 8, 9

 

3

Kolory jesieni

 

- Słuchanie wiersza D. Gellner Jesienna wróżka - Utrwalenie nazw kolorów

 

- Spacer – obserwacja zmian w wyglądzie drzew

 

- zabawa matematyczna O jeden więcej.

Rysowanie swojej rodziny, wymienianie jej członków

Zabawy na powietrzu

 

 

– rozpoznaje kolory: czerwony, niebieski, żółty, zielony

 

- Potrafi wymienić, jakie zmiany zachodzą w wyglądzie drzew

 

- wie, ile jest przedmiotów, jak się doda kolejny.

Potrafi narysować swoich rodziców i rodzeństwo, wie, jak każdy ma na imię

 

1, 3, 9, 12,

 

4

Ile owoców dała nam mama?

 

- Słuchanie wiersza M. Czerkawskiej Kto pomoże? - Liczenie w zakresie czterech

 

- Spacer – obserwacja krążących ptaków

 

- zabawa dydaktyczna Którego koloru jest więcej – utrwalenie znajomości kolorów.

Zabawy ruchowe na powietrzu – odpowiednie ubieranie się w zależności od pogody.

 

 

– liczy w zakresie czterech

 

- obserwuje zachowanie ptaków

 

 

- wie, jak należy posegregować przedmioty, zna podstawowe kolory

Wie, dlaczego należy dostosowywać strój do pogody

 

2, 11, 13,

 

5

Mój portret.

 

 

- Wykonanie portretu w ozdobnej ramce - Rozwijanie sprawności manualnej

 

- Spacer obserwacja zachowania ptaków

 

- Projektowanie sukni dla pani Jesieni – malowanie dowolnych wzorów na materiale lub układanie wzorów mozaiki geometrycznej i klocków

Zabawy ruchowe z piłką na powietrzu

 

 

– wycina proste kształty

 

 

- obserwuje zachowanie ptaków

 

Potrafi malować i układać różne wzory i kształty według własnych pomysłów i wg wzoru.

 

Potrafi bezpiecznie bawić się piłką.

 

9, 10, 14,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II To jest mój dom

 

Treści programowe:

 

Nasz kontakt z techniką

– Uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie pozytywnych efektów swoich działań.

– Zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego, zwrócenie uwagi na ich rolę w ułatwianiu pracy ludziom.

 

Zestaw zabaw ruchowych – nr IV z przyborami – laskami (ułożony przez G. Szadkowską).

Zabawa ruchowa twórcza Budujemy dom.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Zajączki do domu.

 

 

 

 

Dzień

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

Obszar

z podstawy programowej

 

Uwagi

1

To jest mieszkanie.

 

- Słuchanie rymowanki o mieszkaniu - Poznawanie nazw części mieszkania

 

- Spacer –obserwacja jesiennej przyrody

 

- Zabawa „O którym przedmiocie mówię?”

Zabawa tematyczna „W dom” – używanie słów proszę, dziękuję, przepraszam.

 

– stosuje słowa: pokój, przedpokój, kuchnia,

łazienka

 

- wie, że nie należy bez potrzeby zrywać i niszczyć roślin

 

- potrafi odgadnąć, o którym przedmiocie jest mowa.

Wypełnia role przydzielone przez kolegów w zabawie, wie, że należy używać słów grzecznościowych

 

1, 4, 12,

 

2

Czy zając ma dom?

 

 

Zabawy przy relaksującej historii Zając, który nie ma domu...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin