kocham babcie i dziadka.doc

(51 KB) Pobierz

Zdrowie, aktywność ruchowa

Cele operacyjne

Edukacja muzyczna

Cele operacyjne

 

- Zestaw ćw. porannych - opowieść ruchowa Zima(załącznik w planie)

 

     

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 

 

 

 

- Zabawa ruchowa

Babcia i dziadek,

z wykorzystaniem treści wiersza pt. „Sto lat babciu, sto lat dziadku”        - wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce

 

 

 

- Zabawa ruchowa „Ukłony”             

- reagowanie na przerwę w muzyce

 

 

 

 

 

 

- Zabawa z elementem toczenia  „Podaj piłkę do....”

 

- dziecko naśladuje ruchy nauczycielki

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko stoi w kole, podaje ręce koledze i maszeruje w rytmie melodii z płyty CD, na przerwę w muzyce zatrzymuje się i recytuje tekst wiersza „Sto lat…”

 

 

 

- swobodnie maszeruje za     nauczycielką w rytmie melodii z płyty CD, na przerwę w muzyce zwraca się twarzą do nauczycielki i składa głęboki ukłon

 

 

- dziecko celnie toczy piłkę do wybranego kolegi

 

 

 

- Utrwalanie piosenki pt.    „Wiwat Babciu i Dziadku”

 

 

- Zabawy rytmiczno - ruchowe z wykorzystaniem przyborów.               - zachęcanie do działania wszystkich dzieci              

 

 

- zna melodię i słowa piosenki, śpiewa z całą grupą

 

 

- dziecko naśladuje ruchy nauczycielki

- dziecko zaspakaja potrzebę ruchu

Edukacja językowo – literacka,

edukacja przyrodnicza

Cele operacyjne

Estetyka, aktywność twórcza

Cele operacyjne

 

 

 

- Rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji na temat Moja babcia i mój dziadek

 

 

 

- Słuchanie wiersza B. Forma pt.

„Sto lat babciu, sto lat dziadku”

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko chętnie opowiada o swoich najbliższych

 

 

 

 

 

- poznaje nowy wiersz,            - wie, że do osób starszych należy się odnosić                   z szacunkiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Praca plastyczna „Serce dla babci i dziadka” wykonanie z pomocą nauczycielki upominku dla babci i dziadka

 

 

 

- Rysowanie kredkami świecowymi ma temat „Kwiatek dla dziadków”              

- uświadamianie istniejącej więzi między wnukami a dziadkami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko stara się starannie wykonać pracę, nakleja gotowe elementy, wykonuje wzory ozdobnym klejem

 

 

- chętnie rysuje kredkami świecowymi, ćwiczy sprawności manualne

 

Edukacja matematyczna

Cele operacyjne

 

Zajęcia indywidualne

 

- Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne dużymi klockami.               - tworzenie budowli z trzech, czterech klocków

- nadawanie nazw swoim wytworom              

 

- Zabawy w kole ze śpiewem. Manipulowanie mozaiką geometryczną

- tworzenie dowolnych wzorów.               - - zachęcanie do zabawy wszystkich dzieci

 

 

- dziecko potrafi manipulować klockami

 

 

 

 

 

- dziecko tworzy wzory z układanki geometrycznej, rozwija wyobraźnię, łączy śpiew z ruchem

 

 

 

- Słuchanie zjawisk akustycznych nagranych na taśmie magnetofonowej. Rozpoznawanie odgłosów natury: wiatru, wody, deszczu połączone z oglądaniem ilustracji. Dziecko rozpoznaje charakterystyczne głosy.

             

 

- Utrwalanie programu na Uroczystość okazji Dnia Babci i Dziadka- - utrwalanie tekstów na uroczystość

- przybliżenie sposobu odpowiedniego zachowania się podczas występów              

- dziecko cierpliwie uczestniczy w działaniach

- dziecko wie, gdzie jest jego miejsce

 

- Udział w uroczystości przedszkolnej z okazji Dnia Babci i Dziadka. Wspólna zabawa, tańce, poczęstunek, wręczenie upominków, wspólne fotografie.

- dziecko chętnie występuje dla swoich bliskich

- dziecko cieszy się z przybycia babci i dziadka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Termin:     19.01.2009 r.-  23.01.2009 r.

 

 

 

 

Cele ogólne:

 

- uczestniczenie w uroczystościach związanych z obchodami świąt określonych grup ludzi  - Dzień Babci i Dziadka

- utrwalanie poznanych piosenek i wierszy

- sprawianie radości domownikom poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami                             (dla babci i dziadka)

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy:   Kocham babcie i dziadka

 

 

 

 

 

Literatura:

„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.

wiersz B. Formy „Sto lat babciu, sto lat dziadku”


wiersz B. Forma: „Sto lat babciu, sto lat dziadku”

Sto lat babciu, sto lat dziadku

Autor: Bożena Forma

Sto lat babciu,

sto lat dziadku

wszystkie wnuki

życzą wam.

 

Me serduszko i buziaka

tobie babciu

chętnie dam.

 

Sto lat babciu,

sto lat dziadku

wszystkie wnuki

życzą wam.

 

Me serduszko i buziaka

tobie dziadku chętnie dam.

 

 

Mój dziadzio

 

(nie znam autora)

 

Mój Dziadzio jest dobry.

Mój Dziadzio wszystko naprawia:

Gdy się zepsuje światło

albo maszyna do szycia

albo dzwonek przy drzwiach.

Mój Dziadzio umie zrobić latawca,

a nawet łuk i strzały.

 

- Patrz, Dziadziu, zepsuł się księżyc!

Niedawno był okrągły,

a dziś jest cały wyszczerbiony.

Napraw księżyc, Dziadziu!


 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin