moje wiosna tuż tuż.doc

(141 KB) Pobierz

Zdrowie, aktywność ruchowa

Cele operacyjne

Edukacja muzyczna

Cele operacyjne

 

 

     

- Zestaw ćw. porannych - (załącznik w planie) „Wczesnym rankiem”- opowieść ruchowa- - rozwijanie koncentracji
- umiejętność naśladowania codziennych czynności

 

 

- „Ptaki- opowieść ruchowa

- rozwijanie sprawności ruchowej

 

 

- „Bociany”- zabawa orientacyjno – porządkowa

- reagowanie na określone sygnały

 

 

 

- dziecko naśladuje ruchy nauczycielki

 

 

 

 

 

 

- prawidłowo naśladuje ruchy ptaków

 

 

- dziecko naśladuje ruchy bociana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Słuchanie wybranej piosenki z płyty CD, improwizacja ruchowa- - kształcenie umiejętności słuchania utworu z płyty

 

- Utrwalanie piosenki

„W ogródeczku”, połączone z elementem ruchu.

 

 

 

- dziecko wykonuje ruchową improwizację

 

 

 

- dziecko utrwala słowa i melodie piosenki, improwizuje ruchem do piosenki

Edukacja językowo – literacka,

edukacja przyrodnicza

Cele operacyjne

Estetyka, aktywność twórcza

Cele operacyjne

- Rozmowa z dziećmi na temat pierwszych znaków wiosny w przyrodzie. Prezentacja przygotowanych do kącika przyrody pomocy i rekwizytów (ilustracje kwiatów, kwiaty wykonane z bibuły, przyniesione przez nauczycielkę gałązki wierzbowe, krokus w doniczce, ilustracja bociana). Podczas rozmowy prowadząca wspólnie z dziećmi umieszcza je w kąciku.

( - wzbogacanie wiadomości dotyczących wiosny
- zachęcanie do współdziałania z nauczycielem)

 

- Spacer w pobliżu przedszkola. Zwracanie uwagi na pierwsze oznaki wiosny. Słuchanie śpiewu ptaków, szukanie zielonej trawy, kwiatów, wychodzących z ziemi innych młodych roślin.(- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej)

 

- Rozmowa na temat Kto to jest Marzanna. Słuchanie wiersza pt. „Marzanna” B. Forma - wzbogacanie wiedzy związanej z obrzędami
 

- Słuchanie wiersza pt. „Bocian”

B. Forma - poznanie nowego ptaka jakim jest bocian

 

- dziecko odpowiada na pytania, z radością uczestniczy w przygotowaniu kącika, wie jak wygląda krokus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dostrzega zmiany w przyrodzie w okresie wiosny
 

 

 

 

 

- wie, co symbolizuje topienie Marzanny

 

 

- dziecko wie, o czym mówi wiersz
 

 

- „Kwiaty wiosenne”- praca plastyczna przestrzenna.

wypełnianie szablonu kwiatów wiosennych plasteliną, mocowanie ich na rolce papieru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ćwiczy sprawność manualną palców, wypełnia kontur plasteliną z pomocą nauczycielki

Edukacja matematyczna

Cele operacyjne

 

Zajęcia indywidualne

 

- Rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji krokusa. Pod ilustracją nauczycielka umieszcza zbiór fioletowych krokusów wyciętych z kolorowego papieru, między nimi dwa żółte. Dzieci przeliczają żółte krokusy. - utrwalenie nazwy krokus
- posługiwanie się liczebnikami jeden, dwa, trzy, cztery, pięć
 

 

 

- dziecko wie jak wygląda krokus
- dziecko prawidłowo przelicza w zakresie 3-5

 

- Historyjka obrazkowa „Roślinka”. Próby układania historyjek składających się z 3 obrazów. Wiązanie przyczyn i skutków – podlewanie nasion – wzrost roślin. Zachęcanie do podejmowanie prostych obowiązków.

 

- Zabawa Czarodziejski worek - rozpoznawanie dotykiem małych zabawek różniących się między sobą. Dziecko dotykając zabawkę nazywa ją.             

 

- Moje ubranie - próby samodzielnego składania swetra, bluzy

- wyrabianie samodzielności. Dziecko próbuje prawidłowo złożyć garderobę.

 

- Układanka obrazkowa „Zwierzęta”. Próby dobierania obrazków parami na zasadzie podobieństwo np. dwa bociany, dwa wróble itp.

 

- „Śpiewają ptaki”- zabawa ortofoniczna - ćwiczenie aparatu mowy. Dziecko naśladuje różne głosy ptaków.

 

- Rozwiązywanie prostych zagadek o przedmiotach znajdujących się w zasięgu wzroku dziecka - rozwijanie myślenia. Dziecko werbalnie określa o jakim przedmiocie mówi zagadka

- Zabawy dowolne w sali przedszkolnej - wdrażanie do spokojnej zabawy. Dziecko bawi się obok rówieśników

 

- Przebiśnieg” – ćwiczenie oddechowe (opis w załączniku)

 

Termin:     16.03. 2009 r.-  20.03.2009 r.

 

 

 

Cele ogólne:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy:   Wiosna tuż, tuż

 

 

 

Literatura:

„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.

wiersz pt. „Bocian” B. Forma -

wiersz pt. „Marzanna” B. Forma

„Razem ze słonkiem” Maria Kownacka ( cz. I przedwiośnie, cz. II wiosna)

 


Kategoria:

ZESTAWY ZABAW I ĆWICZEŃ PORANNYCH

Podkategoria:

W FORMIE OPOWIEŚCI RUCHOWYCH

 

Wczesnym rankiem

Autor: Bożena Forma

 

 

Dzieci w rozsypce leżą na dywanie.

- Ala i jej brat Tomek są przedszkolakami. Jest noc, a oni smacznie śpią i głęboko oddychają. - Dzieci mają zamknięte oczy, powoli wdychają powietrze nosem, wypuszczają ustami.

- Kiedy nastał ranek zadzwonił budzik bim bim bim - dzieci w dalszym ciągu leżą i wypowiadają głoskę "bim".

- Ala i Tomek otworzyli oczy, czas powoli wstawać - wszyscy otwierają oczy, przechodzą do stania i mocno się przeciągają.

- Jeszcze trochę gimnastyki - dzieci wykonują kilka podskoków obunóż, powtarzają miarowo na raz podskok w miejscu, na dwa podskok w rozkroku. Wykonują ruchy rąk na raz - na boki, na dwa - klaśnięcie nad głową.

- Teraz bieg do łazienki i mycie - naśladują mycie rąk, twarzy, szyi, uszu.

- Mamusia każdemu przygotowała ubrania. Dzieci są samodzielne i ubierają się same. - Dzieci wykonują ruchy obrazujące zdjęcie pidżamy i wkładanie garderoby.

- Teraz jeszcze tylko śniadanie. Kubek ciepłego mleka i bułka z serem. - Dzieci naśladują jedzenie śniadania.

- Czas na wyjście do przedszkola - marsz za nauczycielką.

 

 

 

 

Kategoria:

ROZWÓJ MOWY I MYŚLENIA - ZABAWY PRZYGOTOWAWCZE

Podkategoria:

ORTOFONICZNE

 

Śpiewają ptaki

Autor: Bożena Forma

 

 

Marsz po sali w rytmie dźwięku kastanietu.
Na sygnał "ćwir, ćwir, ćwir" dzieci zatrzymują się i naśladują głos nauczycielki.
Zabawę powtarzamy zmieniając sygnał na "tiu, tiu", "tirli, tirli" oraz "wiju, wiju".

 

 

 

 

 

Kategoria:

ROZWÓJ MOWY I MYŚLENIA - ZABAWY PRZYGOTOWAWCZE

Podkategoria:

ODDECHOWE I FONACYJNE

 

Przebiśnieg

Autor: Bożena Forma

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin