Zrozumiec_Montessori_Czyli_Maria_Montessori_o_wychowaniu_dziecka.pdf

(5109 KB) Pobierz
ţ˙
456122727.030.png
M. Miksza, Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka , Kraków 2010
ISBN: 978-83-7587-349-8, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1998
Pomóż mi, abym mógł
sobie samemu pomóc.
M. Montessori
456122727.031.png 456122727.032.png 456122727.033.png 456122727.001.png 456122727.002.png 456122727.003.png 456122727.004.png 456122727.005.png
M. Miksza, Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka , Kraków 2010
ISBN: 978-83-7587-349-8, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1998
© Copyright by Ofi cyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków
Korekta:
Gracjan Kłapa
Zuzanna Bochenek
Projekt okładki:
Andrzej Augustyński
Fotografi e ze zbiorów Autorki
Fotografi a na pierwszej stronie okładki
Wojciech Płoszajski
ISBN ----
Ofi cyna Wydawnicza „Impuls”
- Kraków, ul. Turniejowa /
tel. () --, fax () --
www.impulsofi cyna.com.pl, e-mail: impuls@impulsofi cyna.com.pl
Wydanie IV, Kraków
456122727.006.png 456122727.007.png 456122727.008.png 456122727.009.png 456122727.010.png 456122727.011.png 456122727.012.png 456122727.013.png
M. Miksza, Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka , Kraków 2010
ISBN: 978-83-7587-349-8, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1998
W naszych przedszkolach dzieci
mogą wyrażać swe wewnętrzne
potrzeby zgodnie ze znamiennym zdaniem:
POMÓŻ MI SAMEMU TO ZROBIĆ.
M. Montessori, Kinder sind anders , s.
456122727.014.png 456122727.015.png 456122727.016.png 456122727.017.png 456122727.018.png 456122727.019.png 456122727.020.png 456122727.021.png
M. Miksza, Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka , Kraków 2010
ISBN: 978-83-7587-349-8, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1998
Spis treŚci
Wstęp ............................................................................................................................
Rozdział I
Droga Marii Montessori do pedagogiki
(od medycyny do pedagogiki, od pedagogiki specjalnej do pedagogiki
normalnie rozwijających się dzieci, od metody do rozbudowanej teorii
pedagogicznej) .......................................................................................................
Rozdział II
Koncepcja wychowania w kontekście rozwoju dziecka
(pojęcie wychowania, wychowanie w kontekście pojęć
charakteryzujących rozwój dziecka: horme, plan budowy
wewnątrzpsychicznej, duchowy zarodek, nebule, mneme,
absorbujący duch, wrażliwe fazy, polaryzacja uwagi,
trójfazowy cykl pracy, normalizacja) .................................................................
Rozdział III
Wychowanie w przygotowanym otoczeniu
(materialny aspekt przygotowanego otoczenia: budynek,
wyposażenie sal, pomoce rozwojowe Montessori, ich wychowawczy
sens, strukturalno-dynamiczny aspekt przygotowanego otoczenia
dotyczący pedagogicznych zasad jego budowy ze szczególnym
uwzględnieniem zasady porządku i wolności, osobowy aspekt
przygotowanego otoczenia z podkreśleniem zadań i roli nauczyciela) .......
Zakończenie
Wartości pedagogiki Marii Montessori ...........................................................
Biogram życia i działalności Marii Montessori .......................................................
Literatura dotycząca pedagogiki Marii Montessori
dostępna w języku polskim .................................................................................
Aneksy ............................................................................................................................
456122727.022.png 456122727.023.png 456122727.024.png 456122727.025.png 456122727.026.png 456122727.027.png 456122727.028.png 456122727.029.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin