a13.docx

(16 KB) Pobierz

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami. Bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci.

b)     zauważone trudności – Najczęściej bawi się z jednym kolegą lub z dziewczynkami.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zabawy integrujące grupę, podział klasy na zróżnicowane grupy.

d)     wskazówki dla rodziców – w celu łatwiejszego nawiązywania kontaktów z dziećmi (zwłaszcza z chłopcami) warto zapraszać znajome dzieci do domu i organizować wspólne zabawy

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej na konkretach. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Czyta krótkie zdania. Wypowiada się zdaniami złożonymi. Zna teksty piosenek na pamięć i chętnie je śpiewa. Ma bogatą wiedzę ogólną, którą często dzieli się na forum klasy.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

a)     mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Dobrze łapie i rzuca piłką. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie. Rysunki są dokładne, bogate w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków nie wychodzi za linie.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych. Zawsze utrzymuje porządek wokół siebie. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Chętnie pomaga nauczycielowi.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje, rysować oraz bawić się w sklep. Ma bardzo dobre poczucie rytmu. Nie wstydzi się tańczyć.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do rozwijania zainteresowań w czasie dowolnych zajęć i zabaw.

c)   wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze. Dalej rozwijać pasję taneczną dziecka.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Chłopiec spokojny, cichy, wrażliwy. Pracuje w wolnym tempie, ale prace zawsze są dokończone na czas.

 

 

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                                      ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin