a24.docx

(17 KB) Pobierz

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

 

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i raczej bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach,
jest lubiane przez inne dzieci.

b)     zauważone trudności – Kiedy się zestresuje to zaczyna się jąkać lub otwiera szeroko buzię.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Chwalenie dziecka nawet za drobne osiągnięcia, dobierano łatwiejsze zadania do wykonania. 

d)     wskazówki dla rodziców – W przypadku częstego jąkania się wskazana wizyta u psychologa i logopedy.

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany do 10. Poprawnie dodaje i odejmuje w granicach 10 na konkretach. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Układa proste rytmy zgodnie z ustalonym kryterium. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby. Potrafi w wyrazach podać pierwszą głoskę. Lubi słuchać opowiadań, czytania książek.

b)     zauważone trudności – Myli strony prawo-lewo, czasami ma trudności w rozumieniu zależności przestrzennych. Mimo ćwiczeń nie rozpoznaje niektórych liter, myli litery podobne kształtem do siebie. Czasami litery i cyfry odzwierciedla w odbiciu lustrzanym. Rzadko dokonuje poprawnej analizy i syntezy głoskowej wyrazów. Ma trudności w szukaniu różnic w podobnych obrazkach. Teksty piosenek nie zawsze ma opanowane na pamięć i rzadko je śpiewa.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Prowadzono dodatkowe ćwiczenia i zabawy z rozpoznawaniem i odwzorowywaniem liter, cyfr. Zabawy z określeniem stosunków przestrzennych. Dodatkowe zabawy oraz instrukcje utrwalające kierunki.

d)     wskazówki dla rodziców – Zabawy z rozpoznawaniem i rozróżnianiem liter, domino sylabowe. Zabawy w przegłosowywanie wyrazów, przedmiotów znajdujących się w najbliższym otoczeniu dziecka. Chłopiec od początku roku szkolnego powinien być objęty terapią i ćwiczeniami spostrzegania wzrokowego, spostrzegania słuchowego. Utrwalanie kierunków prawo-lewo.

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

a)     mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Dobrze łapie i rzuca piłką. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie.

b)     zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie. Zniekształca szlaczki, ma trudności w mieszczeniu się w liniaturze. Ręka szybko się męczy – przerywa często rysowanie, odwzorowywanie  i narzeka na ból ręki.

c)      podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano dziecko do kolorowania małych powierzchni ze zwróceniem uwagi na nieprzekraczanie konturów obrazka. Wykonywanie różnymi technikami prac plastycznych, technicznych. Zwracano uwagę na dokładność i staranność wykonywania prac.

d)     wskazówki dla rodziców – Zachęcać do rysowania lub kolorowania różnych obrazków. Dodatkowe zadania rozwijające pracę rąk (szlaczki, rysowanie po śladzie).

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta kredki, zabawki itp. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje, bawić się samochodami oraz zabawkami związanymi z bajkami dla dzieci.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb. Zachęcano do aktywniejszego uczestnictwa w zajęciach.

c)   wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze. Wspólne granie w gry planszowe rozwijające koncentrację i uwagę oraz rozwiązywanie krzyżówek, rebusów itd.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Chłopiec spokojny. Pracuje w bardzo wolnym tempie. Nie prosi o pomoc nauczyciela, gdy ma problemy z wykonaniem kart pracy lub nie rozumie polecenia- ściąga od innych dzieci gotowe rozwiązania.

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                                      ( pieczęć i podpis dyrektora )

Zgłoś jeśli naruszono regulamin