PANNA.doc

(36 KB) Pobierz

PANNA 24.08 - 22.09 (żywioł ziemi)

PANNA 24.08 - 22.09 (żywioł ziemi)

Cechy
Bystrość umysłu, zdolnego zarówno do obserwacji, jak i rozróżniania. Pannom większość doświadczeń życiowych kojarzy się z przemyśleniami, ponieważ dla nich to umysł kształtuje rozumienie świata i określa reakcje. Umysł Panny nigdy nie przestaje pracować, a dziecku spod tego znaku niewiele umyka uwadze. Uporządkowana wewnętrznie posiada wrodzoną skuteczność i poczucie celu. Zewnętrznie już nie jest taka uporządkowana, u niektórych Panien chęć ustawienia czegoś na właściwym miejscu jest w większym stopniu koncepcją niż rzeczywistością. Panny wolą czynności praktyczne, a ich postępowanie cechuje skromność. Panny łatwo wynajdują błędy i nie godzą się na coś co nie jest absolutnie doskonałe. Wyjątkowa spostrzegawczość wiąże się ze zdolnością wyznaczania wysokich standardów i dążenia do doskonałości.

Chłopcy spod znaku Panny chętniej ćwiczą umysł niż ciało. Rodzice rzadko muszą przywoływać Pannę do porządku i ostrożności, ponieważ ona zdaje sobie sprawę z konsekwencji każdego czynu. Panny cenią inteligencję, umiarkowanie i wrażliwość. Czasami potrafi martwić się zupełnie bez potrzeby, a z powodu zachłannemu gromadzeniu informacji. Panna lubi się czepiać, ale naprawdę jest po prostu bystrym i myślącym obserwatorem.

Dziewczynka spod znaku Panny pragnie wiedzieć, zrozumieć i jakość uporządkować życie. Wie czego chce, bowiem obserwuje i dokonuje wyboru. Dobrze komunikuje się z innymi, ale jest także wspaniałym słuchaczem. Ponieważ dąży do perfekcji, łatwo może uznać swoją niedoskonałość i podać się samokrytyce. W działaniu potrzebuje zachęty i pochwał, a przede wszystkim przyzwolenia na to, że coś się może nie udać. W życiu dorosłym może przestrzegać ścisłych rygorów, bez miejsca na rozrywkę, albo będzie żyła nad miarę swobodnie i beztrosko, a wszystko to za sprawą wewnętrznego głosu powtarzający stale Pannie, żeby była "dobrą dziewczynką", "dobrym chłopcem". Dlatego w dzieciństwie trzeba pomóc Pannie znaleźć równowagę pomiędzy tymi dwoma typami zachowań, co pozwoli jej znaleźć złoty środek na resztę życia i pogodzić się z samym sobą.

Panna w szkole
W szkoła czuje się znakomicie, preferując przedmioty, które wymagają nagromadzenia wiedzy i nabycia określonej umiejętności. Gorzej czuje się w sytuacjach wymagających uruchomienia wyobraźni. Lubi porządek i rytm szkoły, który przynosi poczucie celu. Od małego Panna lubi pożytecznie wykorzystywać czas. Chce wiedzieć czego się od niej oczekuje i dokąd zmierza. W szkole potrzebuje wytycznych, a najlepiej lubi zajęcia twórcze, które wymagają praktycznych umiejętności. Jest pracowita i nie należy jej przypominać o odrabianiu lekcji. Dopóki zadanie wydaje się sensowne, na pewno je wykona. Nie zrobi niczego niedbale, pracuje pilnie i dokładnie.

Panna w zabawie
Nawet w zabawie Panna potrzebuje bodźców umysłowych albo świadomości, że robi coś konkretnego. Ma wyjątkową zdolność koncentracji, więc nie bardzo lubi zabawy, które tego nie wymagają. Nie odznacza się beztroską chęcią zabawy, potrafi doprowadzić się do stanu wyczerpania, jeśli nie przestanie bezustannie wysilać umysłu. Pannę należy zachęcać do zrobienia bałaganu, do swobodnego i dziecinnego zachowania. Jest zazwyczaj bardzo dojrzała jak na swój wiek, więc zawsze chce pomagać rodzicom. Bardzo ważne jest, by nauczyć Pannę odróżniania pracy od zabawy, bo w dorosłym życiu może stać się pracoholikiem. Mała Panna naprawdę rozkwita w towarzystwie dzieci, które potrafią pokazać jej inny rodzaj zabawy. Choć może wydawać się powściągliwa, łatwo zawiera przyjaźnie, ponieważ interesuje się ludźmi, umie się z nimi dzielić, umie dawać i brać.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin