BADANIE DOJRZAŁOŚCI EMOCJONALNEJ DZIECKA
Arkusz wywiadu powinien zawierać:
1. Zachowanie podczas badania:
· zrównoważone (swobodne,
· nadpobudliwe (hałaśliwość, gadatliwość)
· zahamowane (mała aktywność, niepewność, onieśmielenie, lękliwość)
2. Nawiązywanie kontaktów:
· łatwo
· powoli
· po zachęcie
· trudno
· w ogóle nie nawiązuje kontaktu
3. Koncentracja uwagi:
· dobra
· przeciętna
· zmienna
· rozproszona
· wyraźnie zmniejszająca się pod koniec badania
· brak koncentracji
4. Praca w czasie badania:
· wytrwała, samodzielna
· wymagająca pomocy lub zachęty
· nie kończy prac
· rozgląda się w czasie pracy z zaciekawieniem co robią inni (sporadycznie/często)
5. Rozumienie poleceń:
· całkowite
· częściowe
· wymaga powtórzeń i indywidualnych wskazówek
· wielu poleceń nie rozumie
· nie rozumie poleceń
6. Tempo pracy:
· szybkie
· przeciętne
· zmienne
· wolne
· słabnące z upływem czasu
7. Dodatkowe obserwacje:
· czy rysuje prawą/lewą ręką
· czy przekłada ołówek
· jak trzyma ołówek
· czy rozróżnia kolory
· występowanie reakcji pozytywnych i negatywnych na określone sytuacje
gosiakosiak6