Po pierwsze chęć szybkiego awansu pionowego. Za dwa, trzy lata chcieliby pełnić funkcje menedżerskie. Te czasy już się skończyły, droga do stanowisk kierowniczych wydłużyła się, dlatego pracodawcy nie są w stanie sprostać tym oczekiwaniom. Nie oznacza to, ze nie ma możliwości rozwoju, zawsze istnieje przecież możliwość awansu poziomego, który umożliwia zmianę stanowiska, na równorzędne w hierarchii, ale związane ze zmianą obowiązków, zajęciem się nowym obszarem działalności, nowymi zadaniami, wyzwaniami. To jest jedna z możliwości rozwoju dla pracowników. Rozwój jest także często przez absolwentów błędnie utożsamiany z możliwością szkoleń. Dlatego ich oczekiwania są silnie związane z tym obszarem. Nie doceniają tzw. „on the job training”, czyli szkolenia podczas pracy, kiedy mają możliwość współpracy z bardziej doświadczonymi kolegami, którzy przekazują im swoją wiedzę podczas wykonywania codziennych obowiązków — to jest możliwość często zupełnie niedoceniana przez młodych ludzi.
Agnieszka Goś, Nestle
Podczas rozmów indywidualnych często pytamy o oczekiwania placowe kandydata. Z Reguły nie są one wygórowane. Nasza firma może zwykle zaoferować więcej niż ci kandydaci oczekują.
Rozbieżności pojawiają się, jeżeli chodzi o oczekiwania co do przyszłego stanowiska pracy. Zdarzają się kandydaci bez żadnego doświadczenia zawodowego, którzy od razu po studiach oczekują pozycji menedżerskiej w firmie. To jest oczywiście oczekiwanie nierealne. Aby zostać menedżerem w korporacji międzynarodowej trzeba mieć odpowiednie doświadczenie np. w MFP program rozwoju menedżerów umożliwia to po 2 latach.
Monika Misztal, Mars / Master Foods Polska
Znam absolwentów, którzy na studiach na tyle rozwinęli swoją wiedzę i umiejętności, że zaraz po studiach zarabiali już duże pieniądze (w okolicach średniej pensji marzeń, która zaprezentowana jest na stronach pracuj.pl). Tacy też pracują u nas. Ci, którzy na studiach zainwestują w swój rozwój maja szanse na duże zarobki zaraz po studiach, bo mają wiedzę, doświadczenie i umiejętności - czyli to, czego pracodawcy najbardziej poszukują.
Marek Lose, Internet Designers
Copyright by
opr. MK/PO
ZULUS555