Montaż Mida 32pin W Miejsce Tida 26pin.doc

(1228 KB) Pobierz
Montaż Mida 32pin W Miejsce Tida 26pin

Montaż Mida 32pin W Miejsce Tida 26pin.

 

Założenia - Mid miał zostać tak zamontowany aby wtyczka Tida została nietknięta (tak na wypadek gyby zaszła potrzeba powrotu do orginału)

Elementy:

Opel Vectra B '98 1,6 16v z zamontowanym Tidem 26pinowym
Mid 32pinowy
Wtyczka 32pinowa
Manetka ze sterowaniem


Lutownica, cyna, kwas
Kilka metrów przewodu o przekroju 0,5mm^2
Złączki do łączenia kabli bez ich rozcinania

  

Czynności montażowe:


1. rozebranie konsoli i wyjęcie zegarów (jest już o tym porada więc nie będę się rozpisywał)

2.wyjęcie części właściwej wtyczek z obudów (zdjęcie żółtego/szarego plastiku aby widać było który kabel wychodzi z którego pinu)

3. Zlutowanie przewodów z pinów 13, 17,19,20,22 szarej kostki w jedną całość (eliminacja błędów czujników)

4. Rozpoczęcie łączenia nowej wtyczki do starej, za pomocą złączek, zgodnie z rozpiską (patrz dół strony)

img237/7382/img5516zi0.jpg

 

img104/6599/img5517yt3.jpg

 

img237/2663/img5528qm4.jpg

 

4.1. Podpięcie się pod piny 1 i 3 licznika najłatwiej zrealizować wyjmując złącze (mocowane jest na 2 zatrzaskach widocznych po bokach) i wpinając się z tyłu.

 

img104/1410/img5518ha1.jpg

 

img237/9251/img5519yb0.jpg

 

Piny licznika numerowane są od prawego górnego rogu (na fotce widać wpięcie w pin3 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Podpięcie się pod sygnał z ECU najlepiej zrealizować wpinając się w czarno brązowy przewód w złączu X7 widocznym na poniższych fotkach:

 

img383/3020/img5531x7vu7.jpg

 

img383/4578/img5532bw3.jpg

 

 

 

 

 

4.3. Podpięcie manetki:
Pin 23 MIDa - przycisk RESET - w manetce biały
Pin 24 Mida - przycisk FUNCTION - w manetce czerwony
brązowy manetki masa

 

img501/5770/img5529zu6.jpg

 

 

4.4. Podpięcie CHECK'a:
Pin 15 MIDa - wyłącznik stopu przewód żółto/czarny
Pin 16 MIDa - wyłącznik stopu przewód czarny

Ale jeśli nie chcemy za każdym razem deptać hamulca celem zgaszenia checka to wystarczy oba piny podpiąć po +12V np. Pin 5 (czerwony przewód)
 


5. Test czy wszystko działa, czy działają przyciski itp

6. Podjechanie na techa celem wgrania odpowiedniego kodu celem eliminacji przekłamań i ew zmianie jednostek/języka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozpiska połączeń kostek:
[z lewej złącze 32 - z prawej 26]
01 -> 02 z żółtej wtyczki
02 -> 03 z żółtej
03 -> 04 z żółtej
04 -> 05 z żółtej
05 -> 01 z żółtej
06 -> pin 3 z licznika
07 -> 07 z żółtej
08 -> 08 z żółtej
09 -> 09 z żółtej
10 -> 10 z żółtej
11 -> 11 z żółtej
12 -> 12 z żółtej
13 -> masa
14 -> 14 z żółtej
15 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -> masa
18 -> pusty
19 -> masa
20 -> masa
21 -> pusty
22 -> masa
23 -> przycisk RESET
24 -> przycisk FUNCTION
25 -> pusty
26 -> pin 1 z licznika
27 -> sygnał zużycia paliwa z ECU
28 -> pusty
29 -> pusty
30 -> pusty
31 -> pusty
32 -> pusty

 

 

 

 

 

 

 

 

MID będzie wyświetlał nam: *temperatura zew
*chwilowe spalanie
*średnie spalanie
*ilość spalonych litrów od ostatniego wyzerowania tego licznika
*Średnia prędkość
*Przejechany dystans od ostatniego kasowania
*Zasięg jazdy pow 50km do stacji benzynowej
*no i stoper

a nie będziemy mieli(chyba że założymy odpowiednie czujniki) : Poziom oleju w silniku
Poziom płynu chłodzącego
Zużycie Klocki hamulcowe
Światła hamowania, mijania, tylne pozycyjne

Witam. Posiadam Vectre B 2,0 DTL. Mam zamiar zamontować w miejsce TIDa - MIDa. Kostki mam już fabrycznie wyprowadzone pod manetke wycieraczek.
Nie chcąc kupować wyświetlacza z kompem w ciemno mam do was pytanie: czy MID do OPLA OMEGI B z 1999 roku nr. 90 565 934 5WK7463 siemens będzie pasował do Vectry B. Wygląda tak samo, ma 32 piny, więc raczej tak ale wolę się upewnić. I jeszcze jedno: w tabeli kodów nie znalazłem kodu pod oponki 195/60 R15. Z góry dziękuje za podpowiedź.

Mida od Omegi sobie daruj... ma ciut inne wymiary...
a kod pod te opony jest taki jak 185/70/14

Ja mam pytanie. Właśnie jestem po zakończeniu montażu MIDA w miejsce standardowego 26 pinowego TIDA. Zlutowałem wg instrukcji PINY13 17 19 20 22 i zaizolowałem je taśmą. Teraz mam na wyświetlaczu wszystkie błędy po kolei, napis CHECK cały czas się świeci, a jeśli nie zabiorę panelu od radia, to MID cały czas jest włączony, nawet po zamknięciu auta. Czy te przewody od czujników nie powinny być czasem podłączone do MASY?

EDIT:
OK, zrobione już. Tylko mam pewne sugestie dotyczące opisu montażu MIDA. Po pierwsze, W opisie napisane jest, że trzeba połączyć PINy 13 17 19 20 22 w całość. Ale takie połączenie w całość daje nam... zupełnie NIC! Piny trzeba, owszem, połączyć w całość, ale także podłączyć je do masy. Wtedy dopiero nie pokażą się nam błędy czujników. Druga sprawa, jak się okazało - najgorsza: W opisie powinien zostać dodany fragment o przeciągnięciu sygnału ECU do kabiny pasażerskiej. Dla mnie największy problem stanowiło znalezienie miejsca do przeciągnięcia kabla do kabiny. Ostatecznie zrobiłem dziurę w gumie przechodzącej przez komorę grodziową. Ale samo przeciągnięcie kabla przez tą gumę było niesamowicie trudne. Sądzę, że opis powinien zostać udoskonalony. A te plastikowe złączki są generalnie skuteczne, ale trzeba pilnować czy kabel jest odpowiednio dociśnięty i wsunięty, oraz metalowe blaszki dociskać DO KOŃCA kombinerkami

 

No racja, racja. Tylko że w opisie jest to sformułowane tak, że je mostkujemy razem. Więc gdy ja miałem je już zmostkowane razem, to w rozpisce je już pominąłem Celowo, żeby się nie myliły. I nie zwracałem na nie uwagi, bo przecież były już podłączone wg opisu, nieprawdaż? A kwestia tego, że nie został zamieszczony opis przeprowadzenia przewodów do kabiny - no cóż - to też uważam, że było bez sensu. Skoro porada była zrobiona na bazie Vectry 1.6, to wystarczyło napisać, jak można to zrobić w 1.6, a pozostali niestety muszą szukać sami. Ja np. na sam koniec, gdy miałem już wszystko podłączone, spędziłem jeszcze 2 godziny na przeciągnięciu kabla do komory Myślę, że taki fragment nie byłby bezcelowy, nawet jeśli skorzysta z niego tylko część osób. A poza tym to żadna przyjemność na drugi dzień rozkręcać Viki po to tylko żeby podpiąć jeden kabelek do masy

Witam. Koledzy ja mam u siebie mida ale nie nie działa u mnie tak jak trzeba.Fakt że nie pokazuje wszystkich pikseli ale pokazuje za to komunikaty że oleju nie ma i takie tam inne, nie pokazuje także spalania tylko nie wiem dlaczego. Nie mam na manetce resetu ani tego drugiego przycisku. W tym jest problem? Wyswietlacz i tak jest do wymiany tylko czy jest sens jak drugi założe i dalej nie będzie pokazywał połowy komunikatów

 

czy ktos zakladal mida z 2 gniazdami?? zolte 26 pinow i czarne 12 pinow. a nr tego mida to 90 379 234 , 5wk7 441. mam w swojej viki wtyczke 26 pinow.
da sie to jakos polaczyc??

ile wiem to większość sobie dawałą spokój...

powód - ten mid jest z omegi i ma poprzestawiane piny... musiałbyś wziąć schematy omegi i vectry i porównywać wyjścia pin po pinie...

img510/9623/kodymidbu2.jpg

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin