Montaż Mida 32pin W Miejsce Tida 26pin.
Założenia - Mid miał zostać tak zamontowany aby wtyczka Tida została nietknięta (tak na wypadek gyby zaszła potrzeba powrotu do orginału)Elementy:Opel Vectra B '98 1,6 16v z zamontowanym Tidem 26pinowymMid 32pinowyWtyczka 32pinowaManetka ze sterowaniemLutownica, cyna, kwasKilka metrów przewodu o przekroju 0,5mm^2Złączki do łączenia kabli bez ich rozcinania
Czynności montażowe:1. rozebranie konsoli i wyjęcie zegarów (jest już o tym porada więc nie będę się rozpisywał)2.wyjęcie części właściwej wtyczek z obudów (zdjęcie żółtego/szarego plastiku aby widać było który kabel wychodzi z którego pinu)
3. Zlutowanie przewodów z pinów 13, 17,19,20,22 szarej kostki w jedną całość (eliminacja błędów czujników)
4. Rozpoczęcie łączenia nowej wtyczki do starej, za pomocą złączek, zgodnie z rozpiską (patrz dół strony)
4.1. Podpięcie się pod piny 1 i 3 licznika najłatwiej zrealizować wyjmując złącze (mocowane jest na 2 zatrzaskach widocznych po bokach) i wpinając się z tyłu.
Piny licznika numerowane są od prawego górnego rogu (na fotce widać wpięcie w pin3 )
4.2. Podpięcie się pod sygnał z ECU najlepiej zrealizować wpinając się w czarno brązowy przewód w złączu X7 widocznym na poniższych fotkach:
4.3. Podpięcie manetki:Pin 23 MIDa - przycisk RESET - w manetce biały Pin 24 Mida - przycisk FUNCTION - w manetce czerwonybrązowy manetki masa
4.4. Podpięcie CHECK'a:Pin 15 MIDa - wyłącznik stopu przewód żółto/czarnyPin 16 MIDa - wyłącznik stopu przewód czarnyAle jeśli nie chcemy za każdym razem deptać hamulca celem zgaszenia checka to wystarczy oba piny podpiąć po +12V np. Pin 5 (czerwony przewód)
5. Test czy wszystko działa, czy działają przyciski itp6. Podjechanie na techa celem wgrania odpowiedniego kodu celem eliminacji przekłamań i ew zmianie jednostek/języka.
Rozpiska połączeń kostek:[z lewej złącze 32 - z prawej 26]01 -> 02 z żółtej wtyczki02 -> 03 z żółtej03 -> 04 z żółtej04 -> 05 z żółtej05 -> 01 z żółtej06 -> pin 3 z licznika07 -> 07 z żółtej08 -> 08 z żółtej09 -> 09 z żółtej10 -> 10 z żółtej11 -> 11 z żółtej12 -> 12 z żółtej13 -> masa14 -> 14 z żółtej15 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)16 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)17 -> masa18 -> pusty19 -> masa20 -> masa21 -> pusty22 -> masa23 -> przycisk RESET24 -> przycisk FUNCTION25 -> pusty26 -> pin 1 z licznika27 -> sygnał zużycia paliwa z ECU28 -> pusty29 -> pusty30 -> pusty31 -> pusty32 -> pusty
MID będzie wyświetlał nam: *temperatura zew*chwilowe spalanie*średnie spalanie*ilość spalonych litrów od ostatniego wyzerowania tego licznika*Średnia prędkość*Przejechany dystans od ostatniego kasowania*Zasięg jazdy pow 50km do stacji benzynowej*no i stoper a nie będziemy mieli(chyba że założymy odpowiednie czujniki) : Poziom oleju w silnikuPoziom płynu chłodzącegoZużycie Klocki hamulcoweŚwiatła hamowania, mijania, tylne pozycyjne
Witam. Posiadam Vectre B 2,0 DTL. Mam zamiar zamontować w miejsce TIDa - MIDa. Kostki mam już fabrycznie wyprowadzone pod manetke wycieraczek. Nie chcąc kupować wyświetlacza z kompem w ciemno mam do was pytanie: czy MID do OPLA OMEGI B z 1999 roku nr. 90 565 934 5WK7463 siemens będzie pasował do Vectry B. Wygląda tak samo, ma 32 piny, więc raczej tak ale wolę się upewnić. I jeszcze jedno: w tabeli kodów nie znalazłem kodu pod oponki 195/60 R15. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Mida od Omegi sobie daruj... ma ciut inne wymiary... a kod pod te opony jest taki jak 185/70/14
Ja mam pytanie. Właśnie jestem po zakończeniu montażu MIDA w miejsce standardowego 26 pinowego TIDA. Zlutowałem wg instrukcji PINY13 17 19 20 22 i zaizolowałem je taśmą. Teraz mam na wyświetlaczu wszystkie błędy po kolei, napis CHECK cały czas się świeci, a jeśli nie zabiorę panelu od radia, to MID cały czas jest włączony, nawet po zamknięciu auta. Czy te przewody od czujników nie powinny być czasem podłączone do MASY?EDIT:OK, zrobione już. Tylko mam pewne sugestie dotyczące opisu montażu MIDA. Po pierwsze, W opisie napisane jest, że trzeba połączyć PINy 13 17 19 20 22 w całość. Ale takie połączenie w całość daje nam... zupełnie NIC! Piny trzeba, owszem, połączyć w całość, ale także podłączyć je do masy. Wtedy dopiero nie pokażą się nam błędy czujników. Druga sprawa, jak się okazało - najgorsza: W opisie powinien zostać dodany fragment o przeciągnięciu sygnału ECU do kabiny pasażerskiej. Dla mnie największy problem stanowiło znalezienie miejsca do przeciągnięcia kabla do kabiny. Ostatecznie zrobiłem dziurę w gumie przechodzącej przez komorę grodziową. Ale samo przeciągnięcie kabla przez tą gumę było niesamowicie trudne. Sądzę, że opis powinien zostać udoskonalony. A te plastikowe złączki są generalnie skuteczne, ale trzeba pilnować czy kabel jest odpowiednio dociśnięty i wsunięty, oraz metalowe blaszki dociskać DO KOŃCA kombinerkami
No racja, racja. Tylko że w opisie jest to sformułowane tak, że je mostkujemy razem. Więc gdy ja miałem je już zmostkowane razem, to w rozpisce je już pominąłem Celowo, żeby się nie myliły. I nie zwracałem na nie uwagi, bo przecież były już podłączone wg opisu, nieprawdaż? A kwestia tego, że nie został zamieszczony opis przeprowadzenia przewodów do kabiny - no cóż - to też uważam, że było bez sensu. Skoro porada była zrobiona na bazie Vectry 1.6, to wystarczyło napisać, jak można to zrobić w 1.6, a pozostali niestety muszą szukać sami. Ja np. na sam koniec, gdy miałem już wszystko podłączone, spędziłem jeszcze 2 godziny na przeciągnięciu kabla do komory Myślę, że taki fragment nie byłby bezcelowy, nawet jeśli skorzysta z niego tylko część osób. A poza tym to żadna przyjemność na drugi dzień rozkręcać Viki po to tylko żeby podpiąć jeden kabelek do masy
Witam. Koledzy ja mam u siebie mida ale nie nie działa u mnie tak jak trzeba.Fakt że nie pokazuje wszystkich pikseli ale pokazuje za to komunikaty że oleju nie ma i takie tam inne, nie pokazuje także spalania tylko nie wiem dlaczego. Nie mam na manetce resetu ani tego drugiego przycisku. W tym jest problem? Wyswietlacz i tak jest do wymiany tylko czy jest sens jak drugi założe i dalej nie będzie pokazywał połowy komunikatów
czy ktos zakladal mida z 2 gniazdami?? zolte 26 pinow i czarne 12 pinow. a nr tego mida to 90 379 234 , 5wk7 441. mam w swojej viki wtyczke 26 pinow. da sie to jakos polaczyc??
ile wiem to większość sobie dawałą spokój...powód - ten mid jest z omegi i ma poprzestawiane piny... musiałbyś wziąć schematy omegi i vectry i porównywać wyjścia pin po pinie...
mirko72