1 z kim chciałbyś siedzieć w łaawce.doc

(92 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć zintegrowanych

Scenariusz zajęć zintegrowanych

 

Data: 5.09.08r.

Prowadząca: Agnieszka Wyrwa

Klasa: I c

Krąg tematyczny: Witaj w szkole

Temat dnia: Z kim chciałbyś siedzieć w ławce?

Cele zajęć:

 

Ogólne:

»        Dalsza integracja klasy

»        Doskonalenie przedstawiania się

»        Doskonalenie wypowiedzi ustnej

»        Doskonalenie tworzenia i przeliczania zbiorów

»        Kształtowanie dzielenia wyrazów na sylaby

»        Doskonalenie porównywania przedmiotów pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej

»        Doskonalenie odgadywania warunków według którego ułożone są zbiory

»        Kształcenie umiejętności dostrzegania i nazywania różnic między przedmiotami

»        Wzbogacanie słownictwa – malarz, obraz, portret

 

Szczegółowe:

Uczeń:

»        Integruje się z klasą

»        Doskonali wypowiedź ustną

»        Doskonali tworzenie i przeliczanie zbiorów

»        Doskonali porównanie przedmiotów pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej

»        Doskonali odgadywanie warunków według którego ułożone są zbiory

»        Kształci umiejętność dostrzegania i nazywania różnic między przedmiotami

»        Doskonali dzielenie wyrazów na sylaby

 

 

 

Metody pracy: ćwiczeniowa, podająca, problemowa, aktywizująca

Formy pracy uczniów: Zbiorowa, indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne: Podręcznik z ćwiczeniami „Ja i moja szkoła” klasa I część 1, Domowniczek „Ja i moja szkoła” klasa I część 1, ilustracje obrazów, portretów i malarzy, płyta CD, kredki, blok, modele papierowe dzieci, klocki logiczne, piłka

Przestrzeń edukacyjna: sala lekcyjna

Literatura:

·         Przewodnik metodyczny Ja i moja szkoła klasa I część 1,

·         Rojewska Jolanta, Grupa bawi się i pracuje, UNUS 2000

 

Zakładane cele

Zadania dla uczniów

Czynności uczniów

Obszar aktywności

Uwagi

Wprowadzenie do tematu zajęcia, doskonalenie wypowiedzi ustnej

Wypowiedzi na temat koleżanek i kolegów, których poznali w przedszkolu, na podwórku, podczas wakacji. Odwołanie się do doświadczeń dzieci.

- Jakie imiona mają Wasi koledzy i koleżanki?

- Gdzie się z nimi najczęściej spotykacie?

- Jak długo się znacie?

- W jaki sposób się poznaliście?

- W co najchętniej się bawicie?

Wypowiada się na zadane pytanie

Edukacja polonistyczna

 

Doskonalenie wypowiedzi ustnej

Słuchanie czytanego przez nauczyciela opowiadania Ireny Landau „Pomysły”

 

Wypowiedzi na temat treści opowiadania.

- Czy podobało Wam się opowiadanie?

- Jaki miał nastrój?

- Czy ktoś z Was miał podobne problemy jak Jurek i Sebastian?

 

Formułowanie odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu:

- Czym martwili się Jurek i Sebastian?

- Jakie mieli pomysły?

- Który pomysł okazał się najlepszy?

Słucha uważnie czytanego przez nauczyciela opowiadania, a następnie wypowiada się na temat oraz formułuje odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu

Edukacja polonistyczna

Podręcznik str. 3

Ćwiczenie śródlekcyjne

Ruchy naprzemienne – podnieś do góry prawe kolano i dotknij do niego lewą ręką.; następnie podnieś do góry lewe kolano i dotnij do niego prawą ręką

Uczeń staje obok ławki i wykonuje ćwiczenie

 

Wprowadzane, gdy dzieci przestają się skupiać

Tworzenie zbiorów

Zabawa utwórzcie grupy

Dzieci poruszają się po sali przy melodii piosenki Witaj, nasza dobra szkoło! Nauczyciel wymienia liczbę (od 1 do 10), a uczestnicy jak najszybciej łączą się w grupy o żądanej liczbie osób.

Poruszają się po sali w rytm melodii, a następnie łączą się w odpowiednie grupy

Edukacja matematyczna

Płyta CD

Doskonalenie wypowiedzi ustnej

Wypowiadanie się na temat ilustracji zawartej w podręczniku

- omówienie wyglądu przedstawionych postaci

- czytanie przez chętnych uczniów podpisów pod ilustracjami

Wypowiadają się na temat przedstawionych ilustracji

Edukacja polonistyczna

Podręcznik str 14

 

Wybieranie przez uczniów osób, z którymi chcą siedzieć w ławce

- wykonanie ćw 1 str 15

Uczniowie dobierają się parami, uzgadniają czy chcą ze sobą siedzieć, uzasadniają swój wybór

Edukacja społeczna

 

Doskonalenie wypowiedzi ustnej

Przedstawienie się koleżankom i kolegom

 

Chętne pary na forum klasy pokazują swoje sposoby prezentacji

Edukacja społeczna i polonistyczna

 

Doskonalenie dzielenia wyrazów na sylaby

Podział wyrazów na sylaby

- podział imion koleżanek i kolegów na sylaby

- uczniowie wskazują i nazywają przedmioty znajdujące się w klasie i dzielą je na sylaby

Dzielą imiona i nazwy podanych przedmiotów na sylaby

Edukacja polonistyczna

 

Doskonalenie wypowiedzi ustnej

Odczytanie przez nauczyciela wierszy Mieczysławy Buczkówny Koledzy i Hanny Łochockiej Ona i ja

Analiza treści wierszy:

- Jak mieli na imię koledzy?

- W czym sobie pomagali?

- Kim dla Was jest przyjaciel?

 

- Kto jest bohaterem drugiego wiersza?

- Czy dziewczynki były takie same, czy się różniły?

- Czym się różniły?

Słuchają czytanych przez nauczyciela wierszy, a następnie odpowiadają na zadane pytania

Edukacja polonistyczna

 

Wzbogacanie słownictwa

Oglądanie reprodukcji obrazu Stanisława Wyspiańskiego Portret dziewczynki

- wypowiedzi dzieci na temat postaci przedstawionej na obrazie

- wprowadzenie terminów malarz, obraz, portret

 

Malarz - osoba zajmująca się malarstwem

Obraz – przedmiot, przeważnie płaski, na którym za pomocą plam barwnych i kreski, przy zastosowaniu różnych technik malarskich i graficznych autor dokonał zapisu pewnych treści.

Portret - obraz, zdjęcie lub inne dzieło będące przedstawieniem osoby i odwzorowujące jej wygląd zewnętrzny

 

Omówienie kompozycji obrazu: nauczyciel rysuje ramę obrazu i szkicuje postać dziecka, zwracając uwagę na usytuowanie postaci w ramie

Wyróżnianie i nazywanie części ciała ludzkiego, określanie ich kształtów i wielkości.

Uważnie oglądają dzieła i wypowiadają się na temat

Edukacja plastyczna

Wywieszenie na tablicy ilustracji malarza, obrazu i portretu

Rysowanie portretu

Podanie tematu pracy – portret koleżanki lub kolegi, z którym siedzę w ławce

Rysują kredkami kolegę lub koleżankę z ławki

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin