Konspekt_MłodyKonstruktor.doc

(96 KB) Pobierz
Konspekt Lekcji Techniki

 

 

 

Konspekt Lekcji Techniki

w klasie 4B Sz.P. nr 33 w Krakowie

 

 

 

 

 

Prowadzący: huragan

 

Temat jednostki metodycznej: Mały Konstruktor

 

Temat lekcji: Warsztat Młodego Konstruktora

 

Cele dydaktyczne:

 

·                poznawcze:

-               poznanie pojęcia konstruktor

-               rozróżnienie pojęć projektant i wykonawca

-               poznanie konstrukcji zabawki-pajacyka

-               poznanie niektórych narzędzi i przyborów niezbędnych konstruktorom

·                kształcące:

-               umiejętność zaplanowania pracy

-               umiejętność zorganizowania stanowiska pracy

-               umiejętność doboru potrzebnych narzędzi i środków

 

Cele wychowawcze:

 

·                staranność wykonania pracy

·                dbałość o porządek i ład na swoim stanowisku pracy

 

Metody stosowane przy prowadzeniu lekcji:

             

pogadanka, rozmowa z uczniami, praca z książką, zabawa

 

Środki dydaktyczne:

             

tablica, kreda, książka, krzyżówka, narzędzia i przybory

 

Czas trwania zajęć: 45 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

L.p.

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Środki dydaktyczne

Czas

(min.)

 

 

 

 

 

1

·      Powitanie

·      Przedstawienie się

·      Sprawdzenie obecności

 

·      dziennik klasowy

·      tablica

5

 

 

 

 

 

2

·      Wprowadzenie do lekcji omówienie planowanych czynności

·      Podanie tematu lekcji:

Warsztat młodego konstruktora

·      uczeń zapisuje temat na tablicy

·      przykładowy model

5

 

 

 

 

 

3

·      Przejście do właściwych zagadnień

 

 

5

 

-             poproszenie uczniów o omówienie obrazka

(kto widać na obrazku à projektant, jakie ma urządzenia i przybory, co robi à rysunek wg zasad i norm, co służy do rysowania à wyposażenie pokoju)

·      uczniowie zgłaszają się i odpowiadają

·      ćwiczenia

 

 

·      Przejście do ćwiczenia nr 2

 

 

4

 

-             poproszenie ucznia o przeczytanie treści ćwiczenia

·      uczeń odczytuje treść ćwiczenia

·      ćwiczenia

 

 

-             poproszenie klasy o ustalenie kolejności wykonywanych czynności

(zapytanie o to czy znają przykłady konstruowania, projektowania, majsterkowania z domu)

-             rozróżnienie pojęć projektowania i wykonania

-             polecenie wykonania ćwiczenia

·      uczniowie zgłaszają się i odpowiadają

·      uczniowie zapisują odpowiedzi w ćwiczeniach

·      ćwiczenia

·      tablica

 

 

·      Przejście do ćwiczenia nr 4

 

 

5

 

-             poproszenie uczniów o zapoznanie się z ćwiczeniem

(rozróżnienie projektanta i konstruktora - kolory)

-            polecenie wykonania ćwiczenia w  poprawny sposób

·      uczniowie odczytują treść ćwiczenia i udzielają odpowiedzi

·      uczniowie zapisują odpowiedzi

·      ćwiczenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·      Wyjaśnienie dlaczego początkowo powinno nauczyć się rysować ręcznie, a potem na komputerze

-            zapytanie uczniów dlaczego jeszcze stosuje się deski kreślarskie skoro dysponujemy komputerami

(komputer wymaga znajomości obsługi programów do projektowania, kartka i ołówek nie, ponadto proste rysunki i tak wykonuje się ręcznie)

·      uczniowie zgłaszają się i odpowiadają

·      ćwiczenia

3

 

·      Przejście do ćwiczenia nr 3

 

 

4

 

-             poproszenie uczniów o zapoznanie się z ćwiczeniem

-             zapytanie uczniów o opisanie stanowiska oraz dobór narzędzi

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin