Reklama_spoleczna_kreacja_a_skutecznosc.pdf
(
1051 KB
)
Pobierz
Reklama_ksiazeczka.indd
REKLAMA
SPOŁECZNA
WSTĘP
z
arząd
owyc
h ora
z Fun
dację
Komu
nikac
ji Spo
łeczn
ej po
stano
wiliśm
y prz
ybliży
ć tem
at
s
tami,
którz
y rekl
amą s
połec
zną z
ajmuj
ą się o
d lat.
3
11
24
1
P
rzy o
kazji P
rzeg
lądu R
eklam
y Sp
ołeczn
ej or
ganiz
owan
ego p
rzez F
orum
Inicja
tyw P
o-
k
ampa
nii sp
ołecz
nych.
Na tę
okol
iczno
ść prz
eprow
adził
em w
ywiad
y z trz
ema
specja
li-
2
PROCHENKO
CELE
Czym jest reklama społeczna?
Paweł Prochenko:
Są to takie działania marketingowe, które wykorzystują na-
rzędzia reklamowe służące wezwaniu do działania prospołecznego. Są oczywiście
różne rodzaje reklam społecznych, jedne służą nagłośnieniu działań organizacji spo-
łecznej, inne służą zbieraniu funduszy, a jeszcze inne mają nakłonić ludzi do działań
społecznych lub dbania o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
Po co w ogóle robi się reklamy społeczne i kto jest ich autorem?
W reklamie komercyjnej promujemy produkt czy też usługę. W reklamie społecznej
może to być organizacja społeczna czy też określone zachowanie. Ja jestem zwolen-
nikiem teorii, że dobra kampania społeczna posługuje się różnymi narzędziami, a re-
klama jest tylko jednym z nich. Tzw. produktem w kampanii społecznej, który chce-
my sprzedać, jest zmiana postaw społecznych. Chcemy przekonać odbiorcę do tego,
aby zachowywał się w określony sposób i udowadniamy mu, że jest to społecznie
użyteczne i ważne. Kampanie społeczne mówią ludziom żeby zmienili swoje nawyki,
przyzwyczajenia, zachowania. Jest to zdecydowanie trudniejsze niż przekonanie od-
biorcy do kupna np. proszku do prania określonej marki.
Odpowiadając na drugie pytanie: kampanie społeczne są domeną organizacji poza-
rządowych – to one mają w swoich strategiach i założeniach realizację celów spo-
3
PAWEŁ
Plik z chomika:
login167
Inne pliki z tego folderu:
REKLAMA POLITYCZNA.doc
(77 KB)
modnyfryzjer-pl_w-jaki-sposob-nalezy-ukladac-produkty-na-regale-sprzeda.pdf
(236 KB)
1277468126_literka_pl.pdf
(722 KB)
sekrety_reklamy.EXE
(401 KB)
Tekst i obraz jako ukryty przekaz.doc
(30 KB)
Inne foldery tego chomika:
Biznes i Marketing
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin