_konspekt_kl2.pdf

(50 KB) Pobierz
(Microsoft Word - SCENARIUSZ ZAJ\312\306 ZINTEGROWANYCH W KLASIE II.doc)
SCENARIUSZ ZAJòì ZINTEGROWANYCH W KLASIE II
Koncepcja : mgr Katarzyna Twardosz
O Ļ rodek tematyczny: „Zima w pełni”
Temat dnia: „Niebezpieczne zabawy”
Cel główny – rozwijanie twórczej aktywno Ļ ci dzieci poprzez ró Ň nego rodzaju zabawy.
Cele operacyjne : ucze ı :
- wypowiada si ħ pełnymi zdaniami na okre Ļ lony temat,
- wyró Ň nia w utworze postaci i zdarzenia,
- dokonuje oceny post ħ powania bohaterów,
- zna zasady post ħ powania w czasie zimy,
- rozumie znaczenie ruchu na Ļ wie Ň ym powietrzu,
- potrafi wskaza ę bezpieczne miejsce zabaw zimowych i miejsce do saneczkowania,
- potrafi wyra Ň a ę i przedstawia ę w działalno Ļ ci plastycznej, za pomoc Ģ barwy, to co
my Ļ li, czuje i prze Ň ywa,
- potrafi planowa ę i estetycznie wykona ę prac ħ plastyczn Ģ /pokolorowa ę mandal ħ /.
Cele wykonawcze : ucze ı :
- potrafi wskaza ę walory pracy swojej i kolegi
- współpracuje z kolegami dla uzyskania wspólnego, lepszego efektu.
Metody : słowne, ogl Ģ dowe, praktyczne.
Formy organizacyjne : praca indywidualna, grupowa, zbiorowa.
Pomoce dydaktyczne : podr ħ cznik, ilustracje, prostok Ģ ty z iloczynami i ilorazami w zakresie
30, mandale /Georg Bemmerlein „Mandale – Cztery pory roku” Wydawnictwo WiR 2004r.
str. 44, 46, 47, 48, 49, 50/, kalendarz pogody, znaczki z elementami pogody.
PLAN ZAJ ĦĘ
1. Zaj ħ cia wst ħ pne
- ustalenie daty, pogody
- sprawdzenie obecno Ļ ci
- ę wiczenia umysłu
2. Zaj ħ cia u Ļ wiadamiaj Ģ ce cele lekcji
- odkrywanka obrazkowa, ę wiczenia
rachunkowe
3. Zaj ħ cia poznawcze
- rozmowa wokół ilustracji
- drama
- czytanie tekstu, praca z tekstem
- pisanie
4. Ekspresja
- kolorowanie mandali
- zabawy ruchowe
- Ļ piewanie
5. Podsumowanie i ocena.
TOK ZAJ ĦĘ
1. Ustalenie aktualnej daty oraz pogody /wiatr, temperatura, zachmurzenie, opady/
- znaczenie elementów pogody za pomoc Ģ znaczków na kalendarzu,
- sprawdzenie obecno Ļ ci,
- ę wiczenia Dennisona /ucho słonia, ę wiczenia naprzemienne, leniwe ósemki/.
2. Nawi Ģ zanie do tematyki dnia. Odkrywanka obrazkowa. Ilustracja zakryta jest
prostok Ģ tami, na których zapisane s Ģ iloczyny i ilorazy liczb w zakresie 30.
Uczniowie odkrywaj Ģ fragment ilustracji po odczytaniu działa ı mno Ň enia i dzielenia
oraz po poprawnym podaniu wyniku. Obrazki przedstawiaj Ģ zabawy na Ļ niegu.
W Ļ ród nich s Ģ i takie organizowane przez dzieci w czasie zimy, które ze wzgl ħ du na
wybrane miejsce zagra Ň aj Ģ zdrowiu, a nawet Ň yciu.
3. Rozmowa wokół ilustracji.
Uczniowie dokonuj Ģ oceny zachowa ı dzieci i uzasadniaj Ģ swoje wypowiedzi.
4. Przedstawienie za pomoc Ģ dramy (ró Ň nymi Ļ rodkami wyrazu) zabaw zimowych -
praca w grupach trzyosobowych. Odgadywanie nazw zabaw przez pozostałych
uczniów.
5. Gło Ļ ne czytanie utworu pt. „Zabawa”
- wyodr ħ bnianie postaci, miejsca i wydarze ı w opowiadaniu,
- wyszukiwanie odpowiednich fragmentów,
- ustalenie kolejno Ļ ci zdarze ı zgodnie z przebiegiem akcji,
- wyra Ň anie swojego stosunku do post ħ powania bohaterów utworu,
- przepisywanie zda ı – tytułów wydarze ı do zeszytów, podkre Ļ lanie czasowników
w zdaniach.
6. Wybór przez dzieci mandali, zgodnie z ulubion Ģ przez nie zabaw Ģ zimow Ģ /narty,
rzucanie Ļ nie Ň kami, sanki, ły Ň wy, lepienie bałwana/
- kolorowanie mandali z uwzgl ħ dnieniem zasad znanych dzieciom,
- prezentacja prac,
- podział na grupy,
- układanie w grupach zda ı dotycz Ģ cych wła Ļ ciwego organizowania zabaw,
- składanie zda ı zapisanych w grupach w „Kodeks post ħ powania w czasie zimy”.
7. Zabawy ruchowe na Ļ niegu organizowane wg inwencji dzieci.
8. Podsumowanie dnia i samoocena.
„Mandala i jej zastosowanie w edukacji pocz Ģ tkowej” – materiały szkoleniowe
Wydawnictwo WIR, ul. Podedworze 20, 30-686 Kraków, tel. 012 658 66 85
e-mail: wir@wir-wydawnictwo.com, www.wir-wydawnictwo.com
49277250.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin