Listopad 5-6 l.doc

(1772 KB) Pobierz



Listopad

JEST CORAZ CHŁODNIEJ, WSZYSCY PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

Dziecko:

  • zna sposoby przygotowania zwierząt do zimy: zasypianie, zmiana futra, gromadzenie zapasów,
  • określa zmiany zachodzące jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na    

drzewach,

  • rozumie konieczność zmiany ubrań w związku z aktualną porą roku

POMÓŻMY GŁODNYM ZWIERZĘTOM

Dziecko:

  • rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt leśnych w czasie zimy
  • zna pokarmy różnych zwierząt,
  • rozpoznaje i nazywa: wróbla, gila, jemiołuszkę, gołębia, sikorkę; określa ich wygląd i sposób odżywiania

 

KTO NAM SZYJE UBRANIA

Dziecko:

  • potrafi wymienić narzędzia i przybory potrzebne krawcowej, rysuje dowolne, takie same formy i kształty lewą i prawą ręką
  • rozumie konieczność ostrożnego posługiwania się igłą

 

JESIENIĄ CZĘSTO PADA DESZCZ

Dziecko:

  • wie, na czym polega zjawisko krążenia wody w przyrodzie
  • potrafi określić niektóre właściwości fizyczne wody

Temat kompleksowy :                  JEST CORAZ CHŁODNIEJ, WSZYSCY PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Zwierzęta przygotowują się do zimy

„Zwierzęta” – oglądanie albumów przedstawiających zwierzęta leśne. Wypowiedzi na temat ich wyglądu, sposobu poruszania, zwyczajów,

Słuchanie wiersza Haliny Szayerowej „Spiżarnia niedźwiedzia” połączone z rozmową przy obrazkach „Zwierzęta przygotowują się do zimy”. Poznanie sposobu przygotowania zwierząt do zimy. Poprawne pod względem gramatycznym budowanie zdań.

 

„Gdzie słychać u?” – ćwiczenia słuchowe połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazu ul.

Wypchanie z tekturki liter: u, U. Określanie, z czego zostały ułożone litery - cukierki. Odrysowywanie kształtu liter na osobnej kartce i ozdabianie według własnego pomysłu.

Zabawa ruchowa z elem. podskoku „ Wróbelki”

Zabawa z elementem celowania „Celowanie do obręczy”.

Zabawa ruchowa równoważna „Zanieś śniadanie”

 

Ćwiczenia poranne Nr1/XI

 

Pon.

 

K 2, s. 14, 15

 

 

W 2, s. 10

W 2, s. 11

 

 

Podstawa programowa

Ad 12, p. 2

Ad 3, p. 1, 3

 

Ad 14, s. 6

Ad 14, p. 3

Ad 5, p. 4

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Jest coraz chłodniej

„Jesienne zmiany w przyrodzie” – wypowiedzi przy gazetce tematycznej. Określanie zachodzących zmian.

„Ubrania letnie i zimowe” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Zapoznanie z działaniem termometru. Rozumienie konieczności zmiany ubrań w związku z aktualną porą roku. Rozumienie określenia komplet.

„Zimowe futra” – słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej. Uważne słuchanie opowiadania. Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu. Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.

„Słucham i liczę” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Doskonalenie liczenia – dodawanie, odejmowanie.

Utrwalanie znajomości cyfr 1 – 4.

Słuchanie piosenki „Mrówki i konik polny”. Ilustrowanie ruchem treści utworu.

„Futro niedźwiedzia” – ćwiczenie graficzne. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Piłka parzy”.

Zabawa ruchowa  z elem. czworakowania „Kotki”

Zabawa ruchowa o nieznacznym ruchu „ Mruczku, mruczku”

 

 

 

 

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH Nr 1/XI

„ Smaczne śniadanie” – przygotowanie kanapek.

Wykonanie kanapek według własnych upodobań. Dekorowanie kanapek szczypiorem, pietruszką.

Zachęcanie do zjadania własnego wytworu.

Wt

K 2, s. 16

 

 

Płyta CD, piosenka 23

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 12, p. 3

Ad 11, p. 1

Ad 3, p. 3

Ad 14, p. 5

Ad 13, p. 2

Ad 8, p. 1, 2

Ad 14, p. 3

Ad 5, p. 4

 

 

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktyw. kulinarna

społeczna, przyrod. technicz. i zdrowotna

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin