plan grudzień.doc

(253 KB) Pobierz

Grudzień

Urządzenia techniczne ułatwiają nam życie

 

   Dziecko:

  • zna urządzenia elektryczne wykorzystywane w domu,
  • zna zasady bezpieczeństwa dotyczące obsługi urządzeń elektrycznych,
  • rozumie konieczność wybierania odpowiednich programów telewizyjnych.

 

 

Niedługo Boże Narodzenie – Mikołaju czekamy

 

   Dziecko:

  • opisuje wygląd Mikołaja,
  • opowiada o spotkaniach z Mikołajem, otrzymanych od niego prezentach: wymarzonych

i prezentach – niespodziankach,

  • zna tradycję i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia; dzieli się spostrzeżeniami

i doświadczeniami wyniesionymi z domu rodzinnego

 

 

 

Temat kompleksowy :          Urządzenia techniczne ułatwiają nam życie

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Urządzenia techniczne

„Urządzenia techniczne” – praca z obrazkami.

Nazywanie urządzeń i określanie czynności wykonywanych przy ich użyciu. Wyszukiwanie i wskazywanie na obrazkach urządzeń, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami.

Poznanie zasad bezpiecznego obchodzenia się z prądem.

Prezentacja znaku ostrzegającego Uwaga prąd.

 

„Pod samą chmurą” – słuchanie wiersza Ludwika Jerzego Kerna. Poznanie urządzeń elektrycznych wykorzystywanych w domu. Omówienie zasad bezpieczeństwa dotyczących obsługi urządzeń elektrycznych

 

 

Co to za urządzenie?” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów wydawanych przez urządzenia techniczne.

 

„Urządzenia techniczne” – kolorowanie obrazków związanych z tematem. Dorysowywanie urządzeniom elektrycznym brakujących elementów, np. wtyczka w radiu...

 

Zabawa z elem. celowania 

„ Podanie piłki górą”

Zabawa bieżna „ Obiegnij swoja parę”

Zabawa naśladowcza „Roboty”

 

 

 

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 1/XII

 

Wt.

 

 

 

Płyta CD, efekty 39

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 6, p. 1

 

Ad 10, p. 3

 

Ad 10, p. 3

 

Ad 14, p. 3, 6

Ad 5, p. 4

 

 

 

 

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Telewizor i ja

„Telewizor” – słuchanie wiersza Stanisława Grochowiaka. Udzielanie odpowiedzi na pytania:

Jak nazywa autor wiersza naszą wyobraźnię, czym ona jest?”,Jakie programy proponuje wybierać w telewizji do oglądania?”

„Przed telewizorem” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Wyjaśnienie konieczności wybierania odpowiednich programów telewizyjnych. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski e litery: e, E. Globalne czytanie wyrazu ekierki. Doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

 

„Gdzie słychać e?” – ćwiczenia słuchowe połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazów: korale, motyle, elf, ule, ekran.

 

Wypchanie z tekturki liter: e, E . Określanie, gdzie w wyrazie liście słychać głoskę e. Odrysowywanie kształtu liter na osobnej kartce i ozdabianie według własnego pomysłu. Z chętnymi dziećmi układanie sylab i wyrazów z poznanych liter

Zabawa z elem. podskoku „ Przeskocz przez linkę”

Zabawa z elem. czworakowania „Kotki”

Zabawa z elem. równowagi „Przejście po kamieniach”

„Gotowanie na ekranie” – przygotowanie potrawy według instrukcji słownej.

 

Śr.

 

K 3, s. 6, 7

 

W 3, s. 5

W 3, s. 8

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 14, p. 6, 7

 

Ad 14, p. 3, 6

 

Ad 14, p. 3, 6

Ad 14, p. 3, 6

Ad 5, p. 4

 

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin