plan styczeń.doc

(1166 KB) Pobierz



   C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0216588.wmf                                                                                                                                                  Styczeń 

Bawimy się na balu

Dziecko:

  • opowiada historyjkę obrazkową, wiąże przyczyny i skutki według chronologii wydarzeń, używa określeń: najpierw, potem, na końcu, przewiduje zakończenie historyjki
  • rysuje linie faliste i zaokrąglone, pętle oraz koła, rysuje linie nieregularne i wzory złożone z linii prostych
  • rozumie i stosuje określenia: przed sobą, za sobą, z prawej strony, z lewej strony; u góry

 

Zimowe zabawy i sporty

Dziecko:

  • obserwuje zjawisko topnienia śniegu i dostrzega nieczystości w roztopionej wodzie, wyciąga wnioski z przeprowadzonego doświadczenia
  • poszerza wiadomości na temat zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa
  • zna charakterystyczne cechy zimy: padający śnieg, mróz, sople, zamarznięta woda
  • określa właściwości śniegu: sypki, wilgotny

Bawimy się na balu

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Nowy Rok

„Zima” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie wiadomości dotyczących zimy. Wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej.

„Jak witaliśmy Nowy Rok?” – wypowiedzi dzieci. Dzielenie się przeżyciami i doświadczeniami.

 

„Nowy Rok” – słuchanie wiersza Doroty Gellner połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Posługiwanie się nazwami pór roku. Określanie charakterystycznych dla nich zjawisk atmosferycznych.

 

„ Co nam niesie Nowy Rok?” – zabawa dydaktyczna.

Przyporządkowanie darów roku do odpowiednich pór.

„Obrazek i wyraz” – zabawa dydaktyczna

Globalne czytanie wyrazów: zima, bałwan, kula, miotła, sanki, narty. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

 

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wiatr śnieżynki”.

Zabawa z elem. rzutu „ Rzuć woreczkiem”

Zabawa z elem. czworakowania „Kotki”

 

Ćwiczenia poranne

Nr 1/I

 

 

 

Pon

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 11, p. 1

 

Ad 13, p.6

Ad 14, p. 4, 6

 

Ad 5, p. 4

 

 

 

 

 

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Pory roku

„Pory roku” – zabawa dydaktyczna. Określanie symboli pór roku: wiosna – krople deszczu, lato – słońce, jesień – liść jesienny, zima – płatek śniegu. Ustalenie stałego następstwa pór roku. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

„Cztery pory roku” – praca z obrazkiem . Opowiadanie treści obrazka. Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej. Wprowadzenie do globalnego czytania podpisu 4 pory roku.

 

 

Zabawa ilustracyjna do piosenki „ Sanna”

Ilustrowanie ruchem treści piosenki. Rytmizowanie krótkich tekstów.

„Pory roku” – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru (praca w zespołach). Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń.

Zabawa z elem. równowagi „ Zanieś śniadanie”

Zabawa naśladowcza

„ Mikołaje”

Zabawa bieżna

„ Obiegnij swoja parę”

 

 

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH Nr 1/I

 

 

wt

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 14, p. 6

Ad 14, p. 7

 

 

Ad 8, p.2

 

Ad 5, p.4

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin