plan styczeń 2010.doc

(61 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc wrzesień, gr

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ, GRUPA III A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Mój kalendarz”

  • Zapoznanie dzieci ze sposobami mierzenia czasu.
  • Cykliczne powtarzanie się pór roku, miesięcy, dni tygodnia.
  • Rozumienie pojęcia „ kalendarz”, do czego służy.
  • Rozwiązywanie zagadek obrazkowych.

 

 

Temat dnia

 

 

Działania dzieci

 

„ Dwunasty braci i cztery siostry”

 

Słuchanie opowiadania nauczycielki na podstawie treści utworu J. Porazińskiej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu, utrwalenie nazw pór roku oraz zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, oglądanie kalendarzy i do czego służą.

Gimnastyka.

 

 

„ Siedem dni ma tydzień”

 

Słuchanie wiersza J. Brzechwy, kształtowanie umiejętności posługiwania się nazwami dni tygodnia, umiejętność posługiwania się kalendarzem oraz pojęciami: wczoraj, dziś, jutro. Układanie własnego kalendarza – plan zajęć tygodniowych.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Zegary dawniej i dziś”

 

Rozwiązanie zagadki o zegarze. Zapoznanie dzieci z historią zegarów i sposobami odmierzania czasu cień, woda, piasek. Prezentacja różnych zegarów. Słuchanie utworu B. Ostrowskiego „ Pradziadkowie zegara”. Próby odczytywania godzin na zegarze. Kształtowanie wrażliwości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez różne zegary. Ćwiczenie ortofoniczne – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zegary np. bim-bam, bim-bom, tik-tak, cyk-cyk.

„ Pory roku” zabawy kolorami odpowiadającymi do kolejnej pory roku, estetyczne wykonanie pracy.

 

 

„ Dni i noce”

 

Dostrzeganie rytmu dobowego, przemienności dnia i nocy. Przygotowanie dzieci do świadomego posługiwania się pojęciem doba. Kształtowanie zdrowego stylu życia – uświadomienie wartości snu i różnych form wypoczynku. Uzupełnianie kart zadaniowych.

Umuzykalnienie.

 

„ Moje urodziny”

 

Znajomość przez dziecko podstawowych praw, umiejętność mówienia o nich, Przybliżenie dzieciom Konwencji Praw Dziecka. Doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się.

 

 

Literatura:

  • J. Porazińska „ O dwunastu miesiącach”
  • J. Brzechwa Siedem dni ma tydzień”
  • B. Ostrowski „ Pradziadkowie zegara”
  • Zeszyt roboczy nauczycielki
  • M. Bogdanowicz „ Dni, miesiące, pory roku”

 

Zabawy ruchowe:

  • Orientacyjno – porządkowa „ Dzień i noc”
  • Muzyczno – ruchowa „ Pory roku”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Moi Dziadkowie”

  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z Dziadkami.
  • Ustalenie własnego miejsca i roli w życiu rodziny.
  • Stosowanie form grzecznościowych w kontaktach z innymi ludźmi.
  • Samodzielne wykonanie prezentu dla Dziadków.
  • Udział w uroczystości z okazji Święta Babci i Dziadka.

 

 

Temat dnia

 

 

Działania dzieci

 

„ Halo Babusiu”

 

Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej, uważne słuchanie tekstu, rozumienie jego treści. Rozmowa n/t treści wiersza, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące wiersza, okazywanie szacunku osobom starszym.

Gimnastyka.

 

 

„ Sto lat dla Dziadków”

 

Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „ Opowieść o Babci i Dziadku”, wypowiedzi dzieci n/t tekstu literackiego. Znajomość imion własnych Dziadków, co lubią itp.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Przygoda z Dziadkiem”

 

Historyjka obrazkowa, ustalanie kolejności obrazków, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych. Opowiadanie historyjki, odwołanie do własnych przeżyć z Dziadkami.

„  Prezent dla Babci i Dziadka” samodzielne wykonanie prezentów dla dziadków.

 

 

„ Wiwat dla Babci i Dziadka!”

 

Uroczystość z okazji Święta Dziadków, recytacja wierszy, śpiewanie piosenek, wspólna zabawa z Dziadkami, wzmacnianie więzi emocjonalnej z Dziadkami, wspólny poczęstunek, wręczenia Dziadkom upominków.

 

 

„ Tajemnicze figury”

 

Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, porządkowanie zbiorów od najmniejszej do największej liczby elementów – przeliczanie, porównywanie, kolorowanie wg kodu.

 

Literatura:

  • I. Suchorzewska „ Halo Babciu”
  • S. Karaszewski „ Opowieść o Babciu i Dziadku”
  • Zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

  • Orientacyjno – porządkowa „ W prawo, w lewo”
  • Z elementem równowagi „ przejście po śliskiej dróżce”

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin