Edukacja
przyrodnicza, społeczna, etyka
polonistyczna
matematyczna
muzyczna
plastyczna i techniczna
LUTY
KRĄG TEMATYCZNY: Sztuka odpoczywania
TYDZIEŃ I
Tekst w podręczniku:
1. „Wspomnienia z ferii”
Wspomnienia z ferii (jak dzieci spędziły czas – w jaki sposób wypoczywały, jakie miejsca odwiedziły).
Uświadomienie potrzeby wypoczywania oraz właściwego planowania wypoczynku.
5.3. (…) respektuje prawo innych do pracy i wypoczynku
Redagowanie i zapisywanie kilkuzdaniowych wypowiedzi na dany temat.
1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź
1.3c. (…) udziela odpowiedzi
Rozwiązywanie i zapisywanie rebusów.
Dokańczanie zdań.
Układanie i zapisywanie wyrazów z rozsypanki sylabowej.
1.3f. pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii)
1.3g. przepisuje teksty
Wprowadzenie reguły.
Zapisu wyrazów z „ch” na końcu wyrazów.
1.3f. dba o poprawność (…) ortograficzną
Czytanie tekstu z podziałem na role.
1.1b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski
1.1c. czyta teksty i recytuje wiersze, z uwzględnieniem interpunkcji i intonacji
Obliczanie długości linii prostych i łamanych. Mierzenie odcinków (przypomnienie wiadomości).
7.16. rysuje odcinki o podanej długości
Praca plastyczna
„Wspomnienia z ferii” – rysowanie kolorową kredą na kolorowym kartonie.
4.2a. podejmuje działalność twórczą posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt, barwa, faktura, w kompozycji na płaszczyźnie
2. „Z pamiętnika Tomka”
Sposoby spędzania wolnego czasu.
Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie spędzania wolnego czasu przed komputerem. Uświadomienie zagrożeń wynikających z niekontrolowanego korzystania z komputera.
6.9. (…) rozumie konieczność kontrolowania stanu zdrowia
6.10. dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych w miarę swoich możliwości
Rozumienie konieczności właściwie zaplanowanego
wypoczynku dla własnego zdrowia, potrzeby ruchu na świeżym powietrzu, uprawiania sportów i planowania zabawy.
10.4b. wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma (…) aktywność fizyczna
Kształcenie umiejętności postrzegania siebie jako nierozerwalnej części życia społecznego.
Kształcenie umiejętności oceniania swojego postępowania – względem siebie i innych ludzi.
11.2. zastanawia się nad tym, na co ma wpływ, na czym mu zależy, do czego może dążyć, nie krzywdząc innych
11.5. starannie dobiera przyjaciół i pielęgnuje przyjaźnie w miarę swoich możliwości
Pamiętnik jako forma wypowiedzi pisemnej.
1.1d. zna formy użytkowe (…) potrafi z nich korzystać
Utrwalenie zasady pisowni wyrazów z „ch” na końcu.
Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
1.3b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski
Pisanie fragmentu własnego pamiętnika (spędzanie wolnego czasu).
3.1a. tworzy wypowiedzi w formie pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź
Linie proste równoległe. Wskazywanie prostych równoległych na rysunku i w figurach geometrycznych. Rysowanie prostych równoległych z wykorzystaniem linijki, figur geometrycznych.
3. „Każdy może być artystą”
Rozpoznawanie i nazywanie własnych upodobań, zainteresowań i oczekiwań.
Zdobywanie doświadczenia na temat własnych możliwości. Docenianie własnych zdolności i umiejętności.
Ustalanie kolejności wydarzeń.
Formułowanie i zapisywanie wypowiedzi pisemnej na podany temat.
1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź (…)
Wprowadzenie zasady wymiany „ch” na „sz”.
Zdrobnienia – definicja.
1.2a. rozszerza zasób słownictwa
Wybieranie zajęć z oferty najbliższego domu kultury.
1.2d. ma potrzebę kontaktu ze (…) sztuką dla dzieci
Proste prostopadłe.
Wskazywanie prostych prostopadłych na rysunku i w figurach geometrycznych. Rysowanie prostych prostopadłych z wykorzystaniem linijki, figur geometrycznych.
Muzyka
Gramy i słuchamy
3.1a. gra na instrumentach melodycznych proste melodie
3.1b. rozróżnia wysokość dźwięku
KRĄG TEMATYCZNY: Uczę się dbać o przyjaźń
4. „Chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?” Stanisław Grabowski. Na czym polega przyjaźń – komiks
Formułowanie odpowiedzi na pytania:
Dlaczego warto się przyjaźnić? Dlaczego przyjaźń należy pielęgnować? Kto może być przyjacielem? Jak należy się do siebie zwracać?
11.5. starannie dobiera przyjaciół i pielęgnuje przyjaźnie w miarę możliwości
5.3. wie, jak należy się zachowywać w stosunku do (…) rówieśników (formy grzecznościowe)
Układanie i zapisywanie odpowiedzi na zadane pytania.
1.3a. tworzy wypowiedzi w formie pisemnej
1.3f. pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną
Wzbogacanie słownictwa czynnego.
1.3b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym
Liczba pojedyncza i mnoga czasownika.
1.3f. dba o poprawność gramatyczną
Pisanie własnej zwrotki wiersza.
1.2a. przejawia wrażliwość estetyczną
1.2d. ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci
Symetria osiowa. Rysowanie drugiej połowy figury symetrycznej.
7.17. rysuje drugą połowę figury symetrycznej
Praca techniczna
Prezent dla przyjaciela
Wykonanie ramki do zdjęć według instrukcji.
9.2 realizuje drogę powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu.
9.2a. (…) planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały oraz narzędzia.
9.2b. rozumie potrzebę organizowania działania technicznego: pracy indywidualnej
9.2.c posiada umiejętności: odmierzania potrzebnej ilości materiału (…), korzystając z prostych instrukcji
9.3.a utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy
5. „Trudny dzień”
Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji (z ukierunkowaniem na negatywne emocje). Dostrzeganie i poznanie sposobów właściwego reagowania na emocje. Panowanie nad emocjami.
Uczenie rozładowywania agresji, sporów, kłótni poprzez stosowanie aktywnych metod.
5.3. wie, jak należy się zachowywać w stosunku do dorosłych i rówieśników (formy grzecznościowe)
Opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej.
1.1a. korzysta z przekazywanych informacji
1.3a. w formie ustnej: kilkuzdaniową wypowiedź, krótkie opowiadanie
1.3d. dba o kulturę wypowiadania się: poprawnie artykułuje głoski, akcentuje wyrazy, stosuje pauzy i właściwą intonację w zdaniu oznajmującym, pytającym i rozkazującym
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej
Dokańczanie zdania.
Utrwalenie liczby pojedynczej i mnogiej czasowników.
Utrwalanie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną „ch”.
1.3f. dba o poprawność ortograficzną
...
I.Pawlak