6.luty_rozklad(1).doc

(96 KB) Pobierz
Edukacja

Edukacja

przyrodnicza, społeczna, etyka

polonistyczna

matematyczna

muzyczna

plastyczna i techniczna

LUTY

KRĄG TEMATYCZNY: Sztuka odpoczywania

TYDZIEŃ I

Tekst w podręczniku:

1. Wspomnienia z ferii

Wspomnienia z ferii (jak dzieci spędziły czas – w jaki sposób wypoczywały, jakie miejsca odwiedziły).

Uświadomienie potrzeby wypoczywania oraz właściwego planowania wypoczynku.

5.3. (…) respektuje prawo innych do pracy i wypoczynku

 

Redagowanie i zapisywanie kilkuzdaniowych wypowiedzi na dany temat.

1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź

1.3c. (…) udziela odpowiedzi

Rozwiązywanie i zapisywanie rebusów.

Dokańczanie zdań.

1.3c. (…) udziela odpowiedzi

Układanie i zapisywanie wyrazów z rozsypanki sylabowej.

1.3f. pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii)

1.3g. przepisuje teksty

Wprowadzenie reguły.

Zapisu wyrazów z „ch” na końcu wyrazów.

1.3f. dba o poprawność (…) ortograficzną

Czytanie tekstu z podziałem na role.

1.1b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski

1.1c. czyta teksty i recytuje wiersze, z uwzględnieniem interpunkcji i intonacji

Obliczanie długości linii prostych i łamanych. Mierzenie odcinków (przypomnienie wiadomości).

7.16. rysuje odcinki o podanej długości

 

Praca plastyczna

„Wspomnienia z ferii” – rysowanie kolorową kredą na kolorowym kartonie.

4.2a. podejmuje działalność twórczą posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt, barwa, faktura, w kompozycji na płaszczyźnie

2. „Z pamiętnika Tomka”

Sposoby spędzania wolnego czasu.

Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie spędzania wolnego czasu przed komputerem. Uświadomienie zagrożeń wynikających z niekontrolowanego korzystania z komputera.

6.9. (…) rozumie konieczność kontrolowania stanu zdrowia

6.10. dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych w miarę swoich możliwości

Rozumienie konieczności właściwie zaplanowanego

wypoczynku dla własnego zdrowia, potrzeby ruchu na świeżym powietrzu, uprawiania sportów i planowania zabawy.

10.4b. wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma (…) aktywność fizyczna

Kształcenie umiejętności postrzegania siebie jako nierozerwalnej części życia społecznego.

Kształcenie umiejętności oceniania swojego postępowania – względem siebie i innych ludzi.

11.2. zastanawia się nad tym, na co ma wpływ, na czym mu zależy, do czego może dążyć, nie krzywdząc innych

11.5. starannie dobiera przyjaciół i pielęgnuje przyjaźnie w miarę swoich możliwości

Pamiętnik jako forma wypowiedzi pisemnej.

1.1d. zna formy użytkowe (…) potrafi z nich korzystać

Utrwalenie zasady pisowni wyrazów z „ch” na końcu.

1.3f. dba o poprawność (…) ortograficzną

Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

1.3b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski

Pisanie fragmentu własnego pamiętnika (spędzanie wolnego czasu).

1.1d. zna formy użytkowe (…) potrafi z nich korzystać

1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź

3.1a. tworzy wypowiedzi w formie pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź

Linie proste równoległe. Wskazywanie prostych równoległych na rysunku i w figurach geometrycznych. Rysowanie prostych równoległych z wykorzystaniem linijki, figur geometrycznych.

7.16. rysuje odcinki o podanej długości

 

 

3. Każdy może być artystą

 

Rozpoznawanie i nazywanie własnych upodobań, zainteresowań i oczekiwań.

Zdobywanie doświadczenia na temat własnych możliwości. Docenianie własnych zdolności i umiejętności.

11.2. zastanawia się nad tym, na co ma wpływ, na czym mu zależy, do czego może dążyć, nie krzywdząc innych

Ustalanie kolejności wydarzeń.

1.3b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski

Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

1.3b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski

Formułowanie i zapisywanie wypowiedzi pisemnej na podany temat.

1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź (…)

Wprowadzenie zasady wymiany „ch” na „sz”.

1.3f. dba o poprawność (…) ortograficzną

Zdrobnienia definicja.

1.2a. rozszerza zasób słownictwa

Wybieranie zajęć z oferty najbliższego domu kultury.

1.2d. ma potrzebę kontaktu ze (…) sztuką dla dzieci

Proste prostopadłe.

Wskazywanie prostych prostopadłych na rysunku i w figurach geometrycznych. Rysowanie prostych prostopadłych z wykorzystaniem linijki, figur geometrycznych.

7.16. rysuje odcinki o podanej długości

Muzyka

Gramy i słuchamy

3.1a. gra na instrumentach melodycznych proste melodie

3.1b. rozróżnia wysokość dźwięku

 

KRĄG TEMATYCZNY: Uczę się dbać o przyjaźń

4. „Chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?” Stanisław Grabowski. Na czym polega przyjaźń komiks

 

Formułowanie odpowiedzi na pytania:

Dlaczego warto się przyjaźnić? Dlaczego przyjaźń należy pielęgnować? Kto może być przyjacielem? Jak należy się do siebie zwracać?

11.5. starannie dobiera przyjaciół i pielęgnuje przyjaźnie w miarę możliwości

5.3. wie, jak należy się zachowywać w stosunku do (…) rówieśników (formy grzecznościowe)

 

Układanie i zapisywanie odpowiedzi na zadane pytania.

1.3a. tworzy wypowiedzi w formie pisemnej

1.3f. pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną

Wzbogacanie słownictwa czynnego.

1.2a. rozszerza zasób słownictwa

Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

1.3b. czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym

Liczba pojedyncza i mnoga czasownika.

1.3f. dba o poprawność gramatyczną

Pisanie własnej zwrotki wiersza.

1.2a. przejawia wrażliwość estetyczną

1.2d. ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci

Symetria osiowa. Rysowanie drugiej połowy figury symetrycznej.

7.17. rysuje drugą połowę figury symetrycznej

 

Praca techniczna

Prezent dla przyjaciela

Wykonanie ramki do zdjęć według instrukcji.

9.2 realizuje drogę powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu.

9.2a. (…) planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały oraz narzędzia.

9.2b. rozumie potrzebę organizowania działania technicznego: pracy indywidualnej

9.2.c posiada umiejętności: odmierzania potrzebnej ilości materiału (…), korzystając z prostych instrukcji

9.3.a utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy

5. „Trudny dzień”

Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji (z ukierunkowaniem na negatywne emocje). Dostrzeganie i poznanie sposobów właściwego reagowania na emocje. Panowanie nad emocjami.

Uczenie rozładowywania agresji, sporów, kłótni poprzez stosowanie aktywnych metod.

5.3. wie, jak należy się zachowywać w stosunku do dorosłych i rówieśników (formy grzecznościowe)

11.2. zastanawia się nad tym, na co ma wpływ, na czym mu zależy, do czego może dążyć, nie krzywdząc innych

 

Opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej.

1.1a. korzysta z przekazywanych informacji

1.3a. w formie ustnej: kilkuzdaniową wypowiedź, krótkie opowiadanie

1.3d. dba o kulturę wypowiadania się: poprawnie artykułuje głoski, akcentuje wyrazy, stosuje pauzy i właściwą intonację w zdaniu oznajmującym, pytającym i rozkazującym

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.

1.3a. tworzy wypowiedzi w formie ustnej

Dokańczanie zdania.

1.3c. (…) udziela odpowiedzi

Utrwalenie liczby pojedynczej i mnogiej czasowników.

1.3f. dba o poprawność gramatyczną

Utrwalanie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną „ch.

1.3f. dba o poprawność ortograficzną

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin