Scenariusz zajęć 1.doc

(38 KB) Pobierz

Scenariusz zajęć . Dzieci czteroletnie

Blok tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

Temat dnia: Poduszka dla maluszka

 

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:

· tańczę bez przygotowania, ilustruję ruchem opowieść nauczyciela,

· opowiadam o swojej zabawce, słucham wypowiedzi innych,

· współpracuję z innymi podczas tworzenia wspólnej pracy,

· poprawnie śpiewam piosenkę,

· naśladuję kocie ruchy w trakcie trwania zabawy ruchowej,

· wykonuję polecenia nauczyciela,

· posługuję się określeniami: na, pod, obok, między, nad, w itp.,

· uczestniczę we wspólnej zabawie,

· postępuję zgodnie z regułami zabawy.

 

Przebieg dnia:

I. Zajęcia poranne

„Taniec z przytulanką” – improwizacja ruchowa.

Dzieci swobodnie improwizują taniec ze swoją przytulanką do melodii „Ta Dorotka”. Zabawę można również przeprowadzić w formie naśladowczej. Dzieci ustawiają się w kole. Chętne dziecko wchodzi do środka koła i prezentuje wymyślony ruch taneczny, który pozostałe dzieci wiernie powtarzają.

CD Utwory... cz. 2 – „Ta Dorotka” (nr 38)

 

„Moja ulubiona przytulanka” – prezentacja przyniesionych do przedszkola ulubionych zabawek dzieci. Dzieci siedzą na dywanie, tworząc koło. Zabawki leżą lub siedzą przed dziećmi. Nauczyciel pierwszy pokazuje swoją zabawkę. Przedstawia ją, krótko opisuje, opowiada o okolicznościach, w jakich ją otrzymał, a na końcu mówi, dlaczego właśnie ta jest jego ulubioną. Po zakończeniu prezentacji pyta dzieci, kto chciałby opowiedzieć o swojej ulubionej zabawce.

Nauczyciel koordynuje wypowiedzi i wspomaga dzieci mające problemy z samodzielną prezentacją.

Zadaje im pytania typu: Czy twoja zabawka ma imię? Skąd ją masz? Dba, by wszyscy przestrzegali zasady: Słucham, kiedy mówią inni.

zabawki przyniesione z domu przez dzieci

 

II. Zajęcia główne

• „Niedokończony rysunek” – stworzenie wspólnego rysunku wielkiego misia. Dzieci siedzą na dywanie. Nauczyciel pokazuje im dużego misia z przedszkolnej sali. Zachęca dzieci, by opisały, jak miś wygląda, wyliczając kolejno wszystkie jego części.Po omówieniu przez dzieci wyglądu misia, nauczyciel ustawia go na krzesełku i proponuje dzieciom narysowanie wielkiego rysunku, na którym będzie miś.

flamastry, kredki, klej, kolorowy papier, kilka arkuszy papieru, miś

 

• „O kochaniu misia” Słuchanie piosenki. Rozmowa na temat treści i charakteru piosenki. Nauczyciel zadaje pytania: O czym opowiada piosenka? Czy melodia jest spokojna, czy skoczna?

CD Piosenki i zabawy cz. 1 – „O kochaniu misia” (nr 16)

 

„Tresowane koty” – zabawa ruchowa. Dzieci wykonują różne polecenia. Chodzą na czterech „łapach”, raz wolno (jak leniwe koty), raz szybko (jak młode zwinne kotki). Przeciągają się, wyginając plecy w koci grzbiet. Zastygają w bezruchu.Robią dwa „kocie” kroki do tyłu i dwa do przodu.Przechodzą pod stolikiem, obok szafek, ocierając się o nie. Próbują zwinąć się w kłębuszek – kotki zmęczone idą spać.

III. Zajęcia popołudniowe

• „Gdzie jest miś?” – szukanie misia i określanie jego położenia w przestrzeni. Nauczyciel razem z dziećmi siedzi w kole na dywanie, w środku znajduje się miś. Wszyscy mu się uważnie przyglądają, bo za chwilę miś zostanie schowany. Zanim to nastąpi, nauczyciel wyjaśnia zasady zabawy. Dzieci zamykają oczy, a nauczyciel przestawia misia w inne miejsce w sali. Daje sygnał, że można już otworzyć oczy. Dzieci rozglądają się, pierwsze, które zobaczy zabawkę – wstaje i opisuje, gdzie jest: obok czego, na czym, w czym, pod czym, między czym a czym. Nauczyciel, tłumacząc zasady, przestawia misia tak, by dzieci przypomniały sobie wszystkie określenia. Kiedy jest już pewny, że dzieci rozumieją zasady, zaczyna zabawę.Nauczyciel kilkakrotnie przestawia zabawkę, by dzieci zapamiętały wszystkie określenia.

miś

 

• „Stary niedźwiedź” – zabawa ruchowa.Dzieci trzymają się za ręce i chodzą wolno wokół kucającego w środku dziecka-niedźwiedzia i śpiewają cicho. „Niedźwiedź” śpi, pod koniec piosenki budzi się i łapie jedno z dzieci. Dzieci mogą uniknąć złapania – przykucając.Złapana osoba (która nie zdążyła kucnąć) zostaje „niedźwiedziem”.

CD Utwory... cz. 2 – „Stary niedźwiedź” (nr 42)

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin