Scenariusz zajęć 3.doc

(33 KB) Pobierz

Scenariusz zajęć . Dzieci czteroletnie

Blok tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

Temat dnia: Obrazek dla przyjaciela

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję

·         czerpię radość z zabawy ruchowej,

własnoręcznie wykonuję kopertę według wskazówek nauczyciela,

·         opowiadam o wydarzeniach, w których uczestniczę,

·         wymyślam proste opowieści,

·         przygotowuję przesyłkę pocztową do wysłania,

·         wiem, jak wysyła się list,

·         czerpię radość z zabawy przy muzyce.

 

Przebieg dnia:

I. Zajęcia poranne

„Koniki” – zabawa bieżna. Nauczyciel wyznacza skakankami pewien obszar, który jest stajnią dla koników. Dzieci-koniki wychodzą ze stajni na wybieg. Nauczyciel uderza jeden raz w tamburyno – koniki zaczynają szybko biegać, mogą rżeć. Na dwa uderzenia konie się zatrzymują. Ponownie nauczyciel uderza raz w tamburyno i koniki kłusują. Na końcu zabawy nauczyciel uderza raz w dłonie i koniki wracają do zagrody.

skakanki,tamburyno

 

„Kolorowe koperty” – papieroplastyka, składanie kopert według wskazówek nauczyciela. Dzieci siedzą przy stolikach. Każdy z przedszkolaków ma przed sobą jedną kartkę papieru rysunkowego A3. Wcześniej nauczyciel na każdej kartce narysował ołówkiem linię równolegle do jej krótszego brzegu, w odległości ok. 2 cm od krawędzi. Nauczyciel mówi dzieciom, że po śniadaniu będą rysować listy dla dzieci z innego przedszkola. Do wysłania listów potrzebne są koperty – dlatego teraz nauczą się je robić. Nauczyciel najpierw pokazuje zrobioną kopertę, a potem krok po kroku instruuje dzieci, kontroluje wzrokiem ich pracę, a w razie trudności pomaga.

karki z bloku rysunkowego A3, klej

 

 

 

II. Zajęcia główne

• „Jeden dzień z życia przedszkola” – tworzenie historyjki obrazkowej, rysowanie poszczególnych wydarzeń. Dzieci siadają wokół nauczyciela. Nauczyciel prosi dzieci, aby opowiedziały o jednym, wyjątkowym lub codziennym dniu w przedszkolu. Po wysłuchaniu opowiadań nauczyciel proponuje narysowanie opowieści w formie historyjek obrazkowych.

kartony, kredki,

 

III. Zajęcia popołudniowe

• „List” – wybranie ciekawych propozycji spośród historyjek stworzonych przez dzieci, adresowanie kopert i wysłanie do dzieci z zaprzyjaźnionego przedszkola.

koperty i historyjki obrazkowe zrobione przez dzieci w ciągu dnia, znaczki pocztowe, kredki

 

• „O kochaniu misia” – zabawa ilustracyjna przy muzyce.Podczas śpiewania piosenki dzieci ilustrują tekst prostymi gestami.

 

CD Piosenki i zabawy cz. 1 – „O kochaniu misia” (nr 16)

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin