DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Nauczanie prowadzenia piłki
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczestników: 16
Klasa/ Płeć: IID / M
Czas trwania zajęć: 45 min.
Przybory: piłki, chorągiewki, szarfy, materace
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: uczeń potrafi uwolnić się od przeciwnika z piłką i bez piłki
2.Wiadomości : uczeń zna technikę wykonania zwodu pojedynczego przodem
3.Sprawność motoryczna. : koordynacja, zwinność, siła RR
4.Akcent wychowawczy: zdyscyplinowanie
Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Biliński
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1.Część organizacyjna
1.Zbiórka
2.Powitanie
3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.
2 min.
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej b
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu.
2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.
1 min.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1. „Berek parami”- Ćwiczący poruszają się w dwójkach trzymając się za RR prowadząc piłkę przy nogach. Dwie dwójki oznaczone znacznikami mają za zadanie dotknąć pozostałych po czym następuje zmiana berka.
2. A i B rzucają sobie rękami dwie piłki równocześnie (piłka w powietrzu).
3. A i B rzucają sobie rękami dwie piłki równocześnie.(piłka toczy się po ziemi).
4. A i B podają sobie 2 piłki równocześnie jedną rękami druga nogami.
5. A i B podają sobie nogami 2 piłki równocześnie.
6. Podania piłki trzymanej miedzy stopami przez podskok przodem.
7. Oboje podrzut piłki w górę i złapanie piłki partnera.
8. Siad skrzyżny odbicie piłki od parkietu złapanie piłki partnera.
9. Oboje siad prosty naprzeciwko siebie rzucają do siebie piłki po czym wykonują skłon w tył.
10. Uderzenia piłki prostym podbiciem każdorazowo po jednym odbiciu od podłoża.
11. Uderzenia piłki prostym podbiciem każdorazowo po jednym odbiciu od podłoża w miedzy czasie obrót o 360 st.
12. A i B żonglują piłką klaskając RR raz z przodu raz z tyłu.
13. A i B żonglują piłką na sygnał próbują wymienić sie piłkami bez ich upadku.
14. Gra 1 na 1 na utrzymanie piłki.
1min
5x
20x
10x
-Ustawienie w rozsypce. Rozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał prowadzącego.
- w parach każdy z piłką.
A<------5m------->B
- staramy się podać celnie do rąk partnera.
-staramy się podbijać pilkę obiema nogami.
- druga piłka trzymana w rękach przez broniącego.
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
1.Pokaz i objaśnienie techniki prowadzenia piłki po linii prostej po linii łamanej oraz po linii krzywej.
2.Prowadzenie piłki prostym podbiciem na zmianę prawa lewa noga.
3.Prowadzenie piłki wew.częścią stopy prawą nogą.
4.Prowadzenie piłki wew.częścią stopy lewą nogą.
5.Prowadzenie piłki zew.podbiciem prawą nogą.
6.Prowadzenie piłki na przemian prostym i zew.podbiciem.
7.A prowadzi piłkę wew.częścią stopy po lini łamanej na zmiane 2x prawa 2x lewa noga do B ten podaje piłkę do C i idzie na jego miejsce C podaje do D i przesuwa się na jego miejsce.
8.Ustawienie j.w. prowadzenie wew.częścią stopy po lini łamanej na zmiane prawa lewa noga.
9.Ustawienie j.w. prowadzenie po linii łamanej na przemian zew. i wew. podbicie lepszą nogą.
10.Ustawienie j.w. prowadzenie po linii łamanej na zmianę wew.częśc stopy zew.podbicie prawa lewa noga.
11.Jeden z partnerów porusza się przodem często zmieniając kierunek drugi podąża jego torem.
12.Prowadzenie piłki w żąglerce mijamy partnera i wracamy na swoje miejsce po czym podajemy partnerowi pilkę w powietrzu tak aby nie dotknęła podłoża.
13.Prowadzenie piłki we wszystkich kierunkach różnymi częściami stopy.
14.Gra 5x5 na zmniejszonym terenie.
2min
6min
- ustawienie jak na rys.(2 piłki)
- na gwizdek zmiana kierunku biegu.
Ao------7m------->B
D<------7m-------oC
- ustawienie jak na rys.
DAo-------7m------->B
C
- ustawienie w parach jeden za drugim
- ustawienie w parach naprzeciwko siebie.
- ust.w rozsypce na obszarze 10x10
- bramka zdobyta po prowadzenieu liczy się podwójnie.2 mecze po 3min.
5.Uspokojenie organizmu
1.Żonglerka do wyznaczonego miejsca,dystans w zależności od stopnia zaawansowania danej grupy.
- ustawienie w rozsypce.
6.Część organizacyjno-porządkowa
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.
2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.
3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.
- w szeregu na linii bocznej boiska.
7.Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.
bogg