ZASADY W PEDAGOGICE.doc

(23 KB) Pobierz
ZASADY W PEDAGOGICE- oznaczają zarówno normy postępowania uznane za właściwe w celu osiągnięcia założonych celów pedagogiczneg

ZASADY W PEDAGOGICE- oznaczają zarówno normy postępowania uznane za właściwe w celu osiągnięcia założonych celów pedagogicznego postępowania, jak też formułują podstawy, na których opierają się postępowania właściwe dla procesu nauczania lub wychowania.

 

 

 

ZASADY KSZTAŁCENIA WG. : J. PÓŁTURZYCKIEGO:

 

1)ZASADA POGLĄDOWOŚCI

2)ZASADA PRZYSTĘPNOŚCI KSZTAŁCENIA

3)ZASADA SYSTEMATYCZNOŚCI

4)ZASADA ŚWIADOMEGO I AKTYWNEGO UCZESTNICTWA UCZNIÓW

5)ZASADA KSZTAŁTOWANIA UMIEJĘTNOŚCI UCZENIA SIĘ

6)ZASADA ŁĄCZENIA TEORII Z PRAKTYKĄ

7)ZASADA INDYWIDUALIZACJI I ZESPOŁOWOŚCI

8)ZASADA TRWAŁOŚCI WIEDZY

9)ZASADA USTAWICZNOŚCI KSZTAŁCENIA

 

 

PLANOWANIE PRACY DYDAKTYCZNEJ polega na przemyślnym przewidywaniu przebiegu procesu kształcenia zgodnie z przyjętym projektem przewidzianych czynności, obejmujących listę zadań do wykonania.

 

 

Dla skutecznego planowania niezbędne są następujące informacje:

 

-stan wiedzy uczniów

-znajomość całego programu przedmiotowego

-znajomość form, metod i środków jego realizacji

-znajomość celów i zadań kształcenia

 

 

PLAN POWINIEN BYĆ:

 

~celowy

~konkretny

~wykonalny

~zgodny z realnymi możliwościami

~zgodny wewnętrznie

~operatywny

~określony w czasie

~elastyczny

~ekonomiczny

 

 

 

J. Półturzycki Dydaktyka dla nauczycieli

Wydawnictwo Adam Marszałek; Toruń 1999; (str. 106-114; 194-196)

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin