plan pracy wychowawcy w szkole podstawowej w klasach 4-6.doc

(132060 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASACH 4-6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASACH 4-6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ

W KLASACH 4-6

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR ….

W …….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Założenia planu:

ü      powiązanie z programem wychowawczym szkoły, który w swoich zadaniach preferuje najwyższe wartości, takie jak: prawdomówność, partnerstwo, przyjaźń, tolerancja, odpowiedzialność za siebie i innych, integracja klasowa,

ü      odwołanie do potrzeb szkoły z oddziałami integracyjnymi,

ü      uwzględnienie potrzeb klasy,

ü      zgodność z założeniami Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów, Dz. U. nr 14, poz. 129.

 

 

Cele planu:

ü      zapoznanie oraz przypomnienie praw i obowiązków ucznia,

ü      zapoznanie z systemem oceniania zachowania,

ü      wdrażanie do sumiennego wypełniania obowiązków klasowych,

ü      nabywanie umiejętności pracy w zespole,

ü      tworzenie klimatu zaufania między nauczycielem i uczniem mającym problemy,

ü      uwrażliwianie na potrzeby innych,

ü      uczenie poszanowania drugiego człowieka,

ü      uświadomienie uczniom istoty problemu uzależnień,

ü      kształtowanie postaw wolnych od nałogów, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wieku młodzieńczego,

ü      wskazanie umiejętności poszukiwań właściwych rozwiązań w różnych sytuacjach życiowych,

ü      kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów rówieśniczych,

ü      omawianie i wdrażanie nawyków higienicznych, zapobiegających powszechnym dziecięcym chorobom,

ü      ukazanie odpowiednich form spędzania wolnego czasu,

ü      wdrażanie umiejętności eliminowania szkolnego stresu,

ü      kształtowanie umiejętności postawy asertywnej.

 

 

Treści wychowawcze:

ü      zapoznanie ze sposobami rozwiązywania konfliktów,

ü      motywowanie do rozwijania osobowości i samodoskonalenia,

ü      zachęcanie do prowadzenia zdrowego i aktywnego trybu życia,

ü      rozwijanie i kultywowanie wartości rodzinnych,

ü      kształtowanie wartości uczuć i postaw patriotycznych.

 

 

 

 

 

 

KLASA 4

Tematy:

Uczniowie:

Uwagi:

WRZESIEŃ

Poznajmy się.

 

 

Bezpieczna droga

do i ze szkoły.

- opowiadają w kilku zdaniach o sobie oraz zadają pytania wychowawcy w celu lepszego poznania się,

- tworzą swoje strony do teczki wychowawcy.

ZABAWY

- zapoznają się z zasadami prawidłowego, bezpiecznego poruszania się na drodze,

- utrwalają wiadomości na temat znajomości numerów telefonów alarmowych.

 

Wybór samorządu klasowego.

- wysuwają propozycje kandydatów na przewodniczącego samorządu klasowego,

- wybierają poprzez głosowanie członków samorządu klasowego,

- kończą tworzenie swoich stron do teczki wychowawcy,

- zapoznają się z obowiązkami dyżurnych.                           ZABAWY

 

Jestem uczniem szkoły z oddziałami integracyjnymi.

- zapoznają się z pojęciem integracji,

- wymieniają prawidłowe sposoby zachowania ucznia w stosunku do osoby niepełnosprawnej,

- nabywają szacunek do zasad panujących w szkole.

 

Moja szkoła.

Moja klasa.

 

 

 

Zgrana klasa.

- proponują sposoby na bezkonfliktowe koleżeństwo,

- sugerują w jaki sposób zdobyć tytuł najlepszej klasy,

- organizują „pogotowie klasowe” – czyli podział obowiązków w razie choroby (nieobecności) kolegi.

Tworzymy kronikę klasową.

 

- uczestniczą w przygotowanych przez wychowawcę zabawach integrujących zespół klasowy.                                              ZABAWY

Dzień Chłopca             w naszej klasie.

- dziewczynki wraz z rodzicami i wychowawcą przygotowują uroczystość,

- rozwijają więź klasową (integracja zespołu klasowego).

 

PAŹDZIERNIK

 

Prawa i obowiązki ucznia szkoły podstawowej.

- zapoznają się z regulaminem praw i obowiązków ucznia,

- zagają pytania w celu dokładnego zrozumienia omawianych zagadnień.

 

Eliminowanie szkolnego stresu.

- wyjaśniają i omawiają uczniowskie pojęcie szkolnego stresu,

- proponują sposoby unikania sytuacji stresowych,

- zapoznają się ze sposobami radzenia sobie ze stresem,

- przybliżają pojęcie podświadomości poprzez zabawy, pozwalające na umiejętność wpływania na podświadomość,

- omawiają skutki uczniowskiego nastawienia do porażki,

- dostrzegają skutki własnego nastawienia do porażki,

- rozumieją, że porażkę należy rozumieć jako doświadczenie, a nie jako życiową klęskę,

- potrafią uczyć się optymizmu.                                           ZABAWY

 

My i przyroda - ekologia.

- przez zapoznanie z przygotowanymi informacjami dotyczącymi ekologii, pobudzają swoje zainteresowania ochroną środowiska,
- kształtowanie nawyków związanych z ochroną przyrody (sortowanie śmieci, utrzymanie w czystości najbliższego otoczenia),
- zachęcanie do dbałości o stan środowiska naturalnego w najbliższej okolicy,
- organizacja obchodów Światowego Dnia Ziemi i udział w corocznej akcji „Sprzątanie Świata”.

 

Przeciwdziałanie agresywnym zachowaniom.

- rozmawiają na temat pojęcia agresji oraz jej rodzajów,

- omawiają rodzaje zachowań agresywnych w naszej klasie,

- proponują korzystniejsze sposoby rozwiązywania konfliktów, dzięki którym wyeliminują swoje agresywne zachowania.                                                                      ZABAWY

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin