Każdą próbę dziecko wykonuje 2 razy. Badanie prowadzone jest dwukrotnie w odstępie około roku.
,,Tu prawą a tu lewą rączkę mam”
Imię i nazwisko dziecka.........................................................................................
Wiek.......................................................................................................................
Polecenie dla dziecka
Badanie I
Badanie II
data.................
data...............
P
L
RĘKA
Pokaż ręką gdzie są okna w sali
Wrzuć piłkę do miski.
NOGA
Kopnij piłkę.
Wejdź na ławkę i zejdź
z ławki.
UCHO
Zadzwoń do kogoś.
Posłuchaj jak szumi morze w muszli.
OKO
Popatrz przez lunetę.
Spójrz przez dziurkę
w kartce.
INFORMACJE DODATKOWE:
1.Podczas jedzenia zawsze posługuje się ręką.....................................................................
2.Rysuje zawsze ręką...........................................................................................................
WNIOSKI
Wynik przeprowadzonych badań wskazuje, że dziecko jest ..................................
Do badania wykorzystuję również tzw. ,,ŻUCZKA’’( z kinezjologii edukacyjnej).
Obecnie wykorzystuję ,,kartę” w celu porównania efektów pracy z dziećmi leworęcznymi.
WIEK DZIECKA.......... GRUPA.................
1. Nawlekanie korali............................................................................................
2. Budowanie wieży z klocków...........................................................................
3. Zapinanie guzików...........................................................................................
4. Układanie puzzli...............................................................................................
5. Przekładanie szklanych kulek:
ręka prawa ........... ręka lewa.........
6.Wchodzi po schodach:
· trzyma się za poręcz,
· bez trzymania się poręczy.
7 Schodzi ze schodów:
· trzyma się poręczy,
· bez trzymania,
· stawia nogi na przemian,
· jedną nogą.
8.Przechodzi przez przeszkody:
· z pomocą,
· bez pomocy.
9.Wspina się na drabinkę:
ana072