karta badania lateralizacji.doc

(36 KB) Pobierz
KWESTIONARIUSZ BADANIA LATERALIZACJI DZIECKA

 

Kwestionariusz badania został niejako ,,wymuszony pomysłem” napisania programu pracy

z dziećmi leworęcznymi- w grupie z którą pracuję od trzech lat jest troje dzieci leworęcznych. Dwójka dzieci wymaga „tylko” ćwiczeń usprawniających lewą rękę. Natomiast trzecie dziecko uczęszcza na zajęcia integracji sensorycznej.

Poniższy kwestionariusz można wykorzystać w dowolnej grupie wiekowej.

 

 

 

KWESTIONARIUSZ BADANIA LATERALIZACJI DZIECKA

Każdą próbę dziecko wykonuje 2 razy. Badanie prowadzone jest dwukrotnie w odstępie około roku.

 

 

,,Tu prawą a tu lewą rączkę mam”

 

Imię i nazwisko dziecka.........................................................................................

Wiek.......................................................................................................................

 

 

 

Polecenie dla dziecka

Badanie I

Badanie II

data.................

data...............

P

L

P

L

RĘKA

Pokaż ręką gdzie są okna w sali

 

 

 

 

Wrzuć piłkę do miski.

 

 

 

 

NOGA

Kopnij piłkę.

 

 

 

 

 

Wejdź na ławkę i  zejdź

z ławki.

 

 

 

 

UCHO

 

 

Zadzwoń do kogoś.

 

 

 

 

 

Posłuchaj jak szumi morze w muszli.

 

 

 

 

OKO

Popatrz przez lunetę.

 

 

 

 

 

Spójrz przez dziurkę

w kartce.

 

 

 

 

 

INFORMACJE DODATKOWE:

1.Podczas jedzenia zawsze  posługuje się ręką.....................................................................

2.Rysuje zawsze  ręką...........................................................................................................

 

WNIOSKI

Wynik przeprowadzonych badań wskazuje, że dziecko jest ..................................

 

 

Do badania wykorzystuję również tzw. ,,ŻUCZKA’’( z  kinezjologii edukacyjnej).

 

,,Karta badania dziecka’’ została opracowana przeze mnie jako narzędzie badawcze do napisania pracy dyplomowej na zakończenie studiów podyplomowych.Za jej pomocą przeprowadziłam badania sprawności dzieci  przedszkolnych w naszym przedszkolu. Karta jest anonimowa, wyniki zostały udostępnione koleżankom pracującym w poszczególnych grupach. W zadaniach 1-5 mierzę czas wykonania polecenia, ustalam średnią, określam granice czasowe w jakich powinno mieścić się zadanie i dopiero wtedy dokonuję oceny poziomu sprawności dziecka..

Obecnie wykorzystuję ,,kartę” w celu porównania efektów pracy z dziećmi leworęcznymi.

 

 

 

 

 

KARTA BADANIA SPRAWNOŚCI DZIECKA

 

 

 

WIEK DZIECKA..........                                                                                    GRUPA.................

1.      Nawlekanie korali............................................................................................

2.      Budowanie wieży z klocków...........................................................................

3.      Zapinanie guzików...........................................................................................

4.      Układanie puzzli...............................................................................................

5.      Przekładanie szklanych kulek:

ręka prawa               ...........                                                        ręka lewa.........

6.Wchodzi po schodach:

·         trzyma się za poręcz,

·         bez trzymania się poręczy.

7        Schodzi ze schodów:

·         trzyma się poręczy,

·         bez trzymania,

·         stawia nogi na przemian,

·         jedną nogą.

8.Przechodzi przez przeszkody:

·         z pomocą,

·         bez pomocy.

9.Wspina się na drabinkę:

·         z pomocą,

·         bez pomocy.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin