Obserwacja gr. 2008.doc

(38 KB) Pobierz

Grupa III OWT

Słabe strony grupy:

 

·         Nie zachowywanie dostatecznego bezpieczeństwa w czasie zabaw

·         Problemy z analizą i syntezą słuchową

·         Błędy językowe, stosowanie nieprawidłowych form gramatycznych

·         U kilku osób mówienie kiedy inni słuchają.

 

Mocne strony grupy:

·         Stosowanie form grzecznościowych

·         Posiadanie nawyku witania się i żegnania z innymi osobami poprzez stosowanie odpowiednich form grzecznościowych

·         Koncentracja i dobra organizacja         w czasie zajęć dydaktycznych

·         Dzieci są ciekawe świata, chętnie doświadczają, badają wyciągając trafne wnioski

·         Są sprawne ruchowo

·         Samodzielne w czynnościach higienicznych

·         Potrafią same zorganizować sobie zabawę, są koleżeńskie

·         Duże zaangażowanie w uroczystościach przedszkolnych /chętnie uczą się tekstów piosenek i wierszy/.

·          

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wnioski:

·         Stosowanie różnorodnych metod i form pracy w celu stymulowania i usprawniania percepcji słuchowej – słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej

·         Dostarczenie dzieciom wzorów zachowania ( filmy edukacyjne, teatrzyki, pogadanki) – poznanie konsekwencji niebezpiecznych zabaw

      i zachowań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupa III owt 2006/07 obserwacja końcowa

Mocne strony:

·         Zgłaszanie potrzeb nauczycielowi

·         Stosowanie form grzecznościowych

·         Koncentracja i dobra organizacja w czasie zajęć dydaktycznych

·         Umiejętność czekania na swoją kolej wypowiedzi

·         Umiejętności w zakresie kompetencji matematycznej: przeliczanie, ustalanie wyniku po przeliczeniu, porównywanie liczebności zbiorów, tworzenie klas, wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, orientacja w przestrzeni, w schemacie własnego ciała.

·         Umiejętność wyciągania logicznych wniosków

·         Skupianie uwagi na słuchanym utworze literackim, prawidłowe wartościowanie postępowania bohaterów

·         Chętny udział w proponowanych przez nauczyciela zabawach i grach (dydaktycznych, muzycznych, plastycznych, ruchowych)

·         Duża wrażliwość na potrzeby środowiska, umiejętność obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, właściwe zachowanie w kontakcie z przyrodą.

·         Umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej w wyrazie, wyrazowej w zdaniu. Próby analizy i syntezy głoskowej wyrazu.

 
 

Słabe strony:

·         Duża konfliktowość i hałaśliwość dzieci w czasie zabaw dowolnych

·         Nie przestrzeganie kodeksu zachowania w grupie

·         Nie zachowywanie bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i ogrodzie

·         Słabo rozwinięta mowa czynna, brak samodzielności w zakresie opowiadania (np. oglądanego obrazka, historyjki obrazkowej itp), stosowanie zdań prostych, rzadziej złożonych

·         Częste błędy językowe, stosowanie niewłaściwych form gramatycznych

·         Brak dbałości o estetykę prac plastycznych

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin