Grupa III OWT
Słabe strony grupy:
· Nie zachowywanie dostatecznego bezpieczeństwa w czasie zabaw
· Problemy z analizą i syntezą słuchową
· Błędy językowe, stosowanie nieprawidłowych form gramatycznych
· U kilku osób mówienie kiedy inni słuchają.
Mocne strony grupy:
· Stosowanie form grzecznościowych
· Posiadanie nawyku witania się i żegnania z innymi osobami poprzez stosowanie odpowiednich form grzecznościowych
· Koncentracja i dobra organizacja w czasie zajęć dydaktycznych
· Dzieci są ciekawe świata, chętnie doświadczają, badają wyciągając trafne wnioski
· Są sprawne ruchowo
· Samodzielne w czynnościach higienicznych
· Potrafią same zorganizować sobie zabawę, są koleżeńskie
· Duże zaangażowanie w uroczystościach przedszkolnych /chętnie uczą się tekstów piosenek i wierszy/.
·
Wnioski:
· Stosowanie różnorodnych metod i form pracy w celu stymulowania i usprawniania percepcji słuchowej – słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej
· Dostarczenie dzieciom wzorów zachowania ( filmy edukacyjne, teatrzyki, pogadanki) – poznanie konsekwencji niebezpiecznych zabaw
i zachowań.
Grupa III owt 2006/07 obserwacja końcowa
Mocne strony:
· Zgłaszanie potrzeb nauczycielowi
· Umiejętność czekania na swoją kolej wypowiedzi
· Umiejętności w zakresie kompetencji matematycznej: przeliczanie, ustalanie wyniku po przeliczeniu, porównywanie liczebności zbiorów, tworzenie klas, wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, orientacja w przestrzeni, w schemacie własnego ciała.
· Umiejętność wyciągania logicznych wniosków
· Skupianie uwagi na słuchanym utworze literackim, prawidłowe wartościowanie postępowania bohaterów
· Chętny udział w proponowanych przez nauczyciela zabawach i grach (dydaktycznych, muzycznych, plastycznych, ruchowych)
· Duża wrażliwość na potrzeby środowiska, umiejętność obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, właściwe zachowanie w kontakcie z przyrodą.
· Umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej w wyrazie, wyrazowej w zdaniu. Próby analizy i syntezy głoskowej wyrazu.
Słabe strony:
· Duża konfliktowość i hałaśliwość dzieci w czasie zabaw dowolnych
· Nie przestrzeganie kodeksu zachowania w grupie
· Nie zachowywanie bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i ogrodzie
· Słabo rozwinięta mowa czynna, brak samodzielności w zakresie opowiadania (np. oglądanego obrazka, historyjki obrazkowej itp), stosowanie zdań prostych, rzadziej złożonych
· Częste błędy językowe, stosowanie niewłaściwych form gramatycznych
· Brak dbałości o estetykę prac plastycznych
basia1234