LEKKAATLETYKA
Temat lekcji: Gry i zabawy z akcentem na szybkość
Kl.
Czas: 45 min
Liczba ćw:
Cel poznawczy: poznanie nowych zabaw terenowych
Cel kształtujący: Kształtowanie szybkości
Cel wychowawczy: Współpraca w grupach i z partnerem
Metoda: toru przeszkód, analityczno-syntetyczna
Przybory: woreczki, chorągiewki, szarfy, skakanki
lp
Tok lekcji
Opis ćw. Lub zabawy
Czas i ilość Powt.
Graficzny obraz ruchu
Uwagi metodyczne
I
Część wstępna:
- zbiórka
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- podanie tematu lekcji- zadania
- zabawa ożywiająca
„Berek czarodziej” Jedna osoba jest berkiem, która goni pozostałych uczniów. Gdy berek dotknie którąś z osób uciekających, wówczas ta zatrzymuje się i przyjmuje postawę kuczną– jest zaczarowana. Partner, aby odczarować kolegę, musi przez niego przeskoczyć.
5 min
N
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji.
II A
Rozgrzewka:
-RR
-NN
-RR/NN
-TT w płaszczyźnie strzałkowej
-TT w płaszczyźnie czołowej
-TT w płaszczyźnie złożonej
-ćw mm grzbietu
-ćw mm brzucha
-podskoki
-przebieżki
-wieloskoki
Część główna:
Podział klasy na drużyny rozłożenie sprzętu, wyścigi.
-W biegu naprzemianstronne krążenia RR w przód i w tył
- Obustronne krążenia RR w przód i w tył
- W truchcie, krążenia nadgarstków, na zewnątrz i do wewnątrz
- „zbieranie grzybków”
- Przekładanka bokiem
- przejście przez szarfę
- skoki na skakance- żabka 10x
- slalom
-powrót sprintem
,,Łap złodzieja”
Na boisku wyrysowane są linie. Jeden z szeregów ustawia się na linii startowej, drugi zaś na linii wyznaczonej 10 metrów przed metą. Gracze stają twarzami do siebie w pozycji równocześnie i początkowo biegną do siebie. Gracze znajdujący się bliżej woreczków zabierają je i jak najszybciej uciekają na linię mety nie dając się dogonić. Powtarzając grę złodzieje występują w roli goniących.
20 min
Część końcowa:
Ćwiczenia rozluźniające.
Wyprost- wdech, skłon- wydech
2 min
Zbiórka, podsumowanie zajęć, zebranie sprzętu, wspólny powrót do szkoły
x x x x x x x x
Po podsumowaniu zajęć wyznaczam dzieci do zebrania sprzętu,
mariuszmp