Plan marketingowy - szablon.doc

(168 KB) Pobierz
PLAN MARKETINGOWY szablon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan marketingowy

 

.........................................................................

na lata  0000 ÷ 0000

 

 

dotyczy .................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracował:......................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................... dnia ..................................................

SPIS TREŚCI

 

 

 

1.      STRESZCZENIE

1.1     Opis przedsięwzięcia..................................................................................................0

2.      OCENA  AKTUALNEJ  SYTUACJI  MARKETINGOWEJ

2.1     Otoczenie marketingowe firmy..................................................................................0

2.2     Oferowane produkty i usługi......................................................................................0

2.3     Rynek docelowy.........................................................................................................0

2.4     Analiza konkurencji....................................................................................................0

2.5     Analiza możliwości i zagrożeń...................................................................................0

3.      CELE MARKETINGOWE

3.1     Na rok przyszły.........................................................................................................0

3.2     Perspektywiczne........................................................................................................0

4.      STRATEGIE  MARKETINGOWE I PROGRAMY  DZIAŁAŃ

4.1     Strategia produktu.....................................................................................................0

4.2     Strategie cenowe........................................................................................................0

4.3     Strategia sprzedaży...................................................................................................0

4.4     Strategia Promocji.....................................................................................................0

4.5     Harmonogram działań...............................................................................................0

5.      BUDŻET MARKETINGOWY

5.1     Prognoza dochodów i wydatków..............................................................................0

5.2     Planowana sprzedaż..................................................................................................0

6.      KONTROLA WYNIKÓW

6.1     Wdrażanie i monitorowanie rezultatów....................................................................0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.              STRESZCZENIE

1.1.      Opis przedsięwzięcia (max 1- 2 stron)

W tej części proszę opisać zamierzenia, rodzaj produktu, sposób realizacji założonych celów oraz etapy poszczególnych działań, opis rynku, metody wejścia na rynek, nasz rodzaj przewagi nad konkurencją, prognozę sprzedaży oraz zysku w danym okresie, niezbędne nakłady, zakres odpowiedzialności, potrzebne kwalifikacje

 

 

2.              OCENA  AKTUALNEJ  SYTUACJI  MARKETINGOWEJ

2.1.      Otoczenie marketingowe firmy

Krótki opis

 

2.2.      Oferowane produkty i usługi

Krótki opis linii produktów/usług, łącznie z propozycją zmian, które wpłyną na cele marketingowe

W tym punkcie należy odpowiedzieć na pytania:

§         Jakie produkty oferuje  firma?

§         Dlaczego klient powinien kupić nasze produkty?

§         Co wyróżnia nas od konkurencji.

 

2.3.      Rynek docelowy

W tym punkcie trzeba skoncentrować się na charakterystyce klientów firmy, na poszczególnych rynkach docelowych. W czym chcesz uzyskać przewagę.

Wielkość rynku. Lista rynków i ich krótki opis, ocena i wyznaczenie rynków docelowych

Kto i dlaczego u nas kupuje?

Czy rynek dla naszych wyrobów się powiększa, jest stały, czy maleje?

Kim są najlepsi klienci oceni i klienci potencjalni firmy?  segmentacja rynku

 

2.4.      Analiza konkurencji

Lista konkurencji  i ich krótki opis łącznie wykazaniem przewagi nad naszą firmą (w tym plusy i minusy)

Co konkurencja robi lepiej niż my?

Co my robimy lepiej niż konkurencja?

Jaka jest pozycja naszej firmy w odniesieniu do konkurencji?

2.5.      Analiza możliwości i zagrożeń

 

Analiza mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń wynikających z otoczenia zewnętrznego firmy, technicznego, technologicznego, konkurencyjnego itp. (proszę określić w punktach)

 

MOCNE STRONY

SŁABE STRONY

 

 

SZANSE

ZAGROŻENIA

 

 

 

 

3.              CELE  MARKETINGOWE

3.1.      Na rok przyszły

Proszę wymienić cele planowane w 2006 roku (mogą dotyczyć zwiększenia sprzedaży, wprowadzenia nowego produktu na rynek, wzrostu udziału nowego produktu w rynku itp.)

Co może przeszkodzić w realizacji celów?

3.2.      Perspektywiczne

Proszę wymienić cele których realizacja wymaga dłuższego niż rok terminu realizacji

Co może przeszkodzić w realizacji celów?

 

 

 

 

 

 

 

4.              STRATEGIE  MARKETINGOWE I PROGRAMY  DZIAŁAŃ

4.1.      Strategia produktu

Proszę opisać w jaki sposób planujemy i zrealizujemy rozwój danego produktu.

 

 

 

 

4.2.      Strategie wobec konkurencji

Tutaj opisujemy sposoby  uzyskania przewagi nad konkurencją

 

 

 

 

 

 

4.3.      Strategia sprzedaży

Tutaj opisujemy sposoby wejścia na rynki podstawowe i drugorzędne i jaką przyjąć politykę handlową, w tym promocję sprzedaży, metody sprzedaży itp.

 

 

 

 

4.4.      Strategia Promocji

Proszę opisać sposób realizacji dotychczasowej promocji oraz opisać proponowaną formę i cele promocji  w tym określić narzędzia  promocji z którymi zamierzamy dotrzeć do poszczególnych grup klientów.

 

4.5.      Harmonogram  działań

Patrz strony 7,8 i 9

 

 

 

5.              BUDŻET  MARKETINGOWY

 

5.1.      Planowane zestawienie dochodów i wydatków w tyś. złotych

Planowane wydatki

Planowane dochody

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin