5-latki.doc

(27 KB) Pobierz
JESIEŃ W SADZIE

JESIEŃ W SADZIE

 

I Segregowanie owoców do koszyków według rodzaju (gruszki, śliwki, jabłka)- utrwalenie nazw kolorów owoców . Wdrażanie do samodzielnego rozwiązywania problemu- ustalenie kryterium porządkowania owoców

II Zabawa dydaktyczna Jak można uporządkować owoce? Ćwiczenie rysunkowe Porządkujemy owoce.

Cele N.

-          Nazywanie owoców i określanie ich właściwości: rodzaj, kształt kolor

-          Tworzenie zbioru owoców według wybranych właściwości

-          Właściwe łączenie przymiotnika z rzeczownikiem

Cele O.

    Dziecko:

-          przelicza elementy w zbiorze

-          porównuje liczebność zbiorów

-          posługuje się określeniami mniej, więcej, tyle samo

-          utrwala nazwy owoców i ich cechy

III Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

Zabawa dydaktyczna Znajdź taki sam owoc-wyrabianie umiejętności spontanicznego wypowiadania się. Zabawy dowolne.

 

I Ćwiczenia oddechowe Jabłuszka – dmuchanie na lekkie zawieszone na listkach przedmioty. Umieszczanie w kąciku przyrody przyniesionych przez dzieci przetworów powstałych z owoców.

II Rozmowa na temat obrazka W sadzie. Zabawa dydaktyczna W spiżarni połączona z ćwiczeniem Owoce

Cele N.

-          Zapoznanie z pracami wykonywanymi w sadzie jesienią

-          Rozpoznawanie i nazywanie drzew owocowych po owocach.

-          Tworzenie zbiorów owoców, porządkowanie zbiorów według ich wzrastającej liczebności

Cele O.

  Dziecko:

-          umie wymienić nazwy niektórych drzew owocowych,

-          posługuje się pojęciami wysoko, nisko, pośrodku, wyżej, niżej niż....

  II Zabawa ruchowa z elementami czworakowania  Jeż w sadzie.

Zabawa Jak smakuje owoc?- rozpoznawanie owoców po smaku i nazywanie ich. Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia. Zabawy na placu przedszkolnym.

 

I Zabawa dydaktyczna Czarodziejski woreczek – rozpoznawanie owoców po dotyku

II Ważenie owoców na wadze szalkowej. Śliweczki- rozwijanie sprawności manualnej poprzez wydzieranie i przyklejanie małych kawałków papieru.

Cele N.

    -   Zdobywanie doświadczeń w czasie  porównywania i równoważenia ciężaru

-          Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez dopasowywanie i składanie obrazka z części

-          Określanie i porównywanie liczebności zbiorów.

-          Wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej podczas zabawy.

Cele O.

Dziecko:

-          rozpoznawanie i nazywanie  owoców po opisie,

-          stosuje określenia ciężki- lekki, ciężki- cięższy, lekki- lżejszy, waży tyle samo.

-          doprowadzanie pracy plastycznej do końca.

III Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. Łączenie w pary obrazki owoców.

 

I Wykonanie zadania rysunkowego z naklejkami Gruszki- utrwalenie nawyków mycia owoców przed spożyciem. Zabawa orientacyjno- porządkowa Marsz do sadu.

II Spacer alejkami osiedla- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. Kolorowanie owoców złożonych  z części Owocowe układanki

Cele N.

-          Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie

-          Obserwacja drzew owocowych

-          Obserwacja pracy ludzi w ogrodach jesienią.

-          Wyodrębnianie owoców większych i mniejszych

   Cele O.

  Dziecko:

-          dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,

-          dzieli się wrażeniami z obserwacji.

-          Odróżnia ciemne i jasne odcienie koloru czerwonego i zielonego

III Lepienie owoców z kolorowej plasteliny- wyrażanie własnych obserwacji w formie plastycznej. Zabawa ruchowa ze śpiewem Śliweczki, śliweczki tańczą wokoło...

 

I Porządki  w kąciku przyrody. Utrwalanie pojęć związanych z porównywaniem liczebności, przeliczanie i określanie liczby elementów liczebnikiem.

II Słuchanie wiersza J.Brzechwy Entliczek- Pentliczek połączone z rozmową na temat znaczenia owoców dla zdrowia. Wykonanie sałatki owocowej

Cele N.

-          Poznawanie dłuższych utworów literackich o wartościach wychowawczych

-          Zapoznanie ze znaczeniem owoców dla zdrowia

-          Zachęcanie do spożywania owoców jako źródła witamin

Cele O.

Dziecko:

  -  uważnie słucha wiersza

-          bezpiecznie posługuje się nożem

III Rytmiczny podział nazw owoców na sylaby. Zabawa ruchowa ze śpiewem Śliweczki.

Wykonanie ćwiczenia rysunkowego Ananas.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin