POZNAJEMY PRACĘ GÓRNIKA
I Ćwiczenia percepcji wzrokowej: wskazywanie dwóch takich samych obrazków. Zabawa rytmiczna przy piosence Hej w kopalni.
II Zapoznanie z pracą górnika na podstawie wiersza T. Kubiaka W kopalni.
Cel N.
- wzbogacanie wiadomości,
- rozwijanie procesów poznawczych.
Cele O.:
- wie jak wygląda węgiel i do czego służy
- określa właściwości węgla
III Zabawa naśladowcza Wyobraź sobie. Zabawa ruchowa bieżna Obiegnij swoją parę.
I Zabawa Puste i pełne wagony- naśladowanie odgłosu i sposobu poruszania się pociągu. Zabawa ruchowo- naśladowcza Kopalnia.
II Jurajski park- praca zbiorowa- tworzenie makiety.
Cel N.:
- zapoznanie ze zwierzętami prehistorycznymi- dinozaurami,
- rozwijanie sprawności manualnej
Cel O.:
- Wykonuje pracę zespołową
III Spacer alejkami osiedla. Zabawa ruchowa bieżna Obiegnij swoją parę. Układanie puzzli, rysowanie na dowolny temat, budowanie z klocków.
I Oglądanie makiety Jurajskiego parku- zabawa dinozaurami; rozmowy indywidualne na temat dinozaurów, ich wyglądu, sposobu odżywiania , przyczyn wyginięcia.... Zabawa rytmiczna przy piosence Hej w kopalni.
II Zapoznanie z historią powstania węgla na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej
O czym szeptały iskierki.
- zapoznanie z historia powstania węgla
Cel O.
- wie do czego wykorzystujemy węgiel
- układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności
III Kolorowanie obrazka przedstawiającego górnika. Zabawa ruchowo- naśladowcza Kopalnia.
I Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej: układanie pociętego obrazka przedstawiającego górnika w pracy w całość. Zabawa ruchowo- naśladowcza Taniec dinozaurów.
II Porównywanie długości pasków kolorowego papieru:
- Utrwalanie przeliczania w zakresie czterech
- prawidłowo posługuje się określeniami dłuższy od....., krótszy od.....
- układa dowolną kompozycję z kolorowych pasków
III Zabawy z elementem skoku na placu przedszkolnym – wprowadzenie elementu współzawodnictwa.
Zabawa ruchowa bieżna Obiegnij swoją parę
I Kolorowanie obrazka dinozaura. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat pracy górnika. Zabawa ruchowo- naśladowcza Kopalnia.
II Rozwijanie poczucia rytmu u dzieci podczas nauki piosenki Grozik
- Kształcenie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- Wyrabianie umiejętności ładnego poruszania się przy muzyce
Cele O.
- śpiewa i tańczy prosty układ taneczny
- rysuje kopalnię węglem drzewnym.
III Układanie krótkich historyjek obrazkowych, próby samodzielnego opowiadania ich z użyciem zwrotów przedtem, potem, później...
pilutek