scenariusz2 o naszym postrzeganiu osób bezdomnych.pdf

(184 KB) Pobierz
scenariusz 2
âPrzeciw stereotypom, czyli o naszym
postrzeganiu osb bezdomnychÒ
Scenariusz zajĭě z zakresu przeÿamywania stereotypw dotyczĨcych
osoby bezdomnej.
Autor: Agnieszka Szyk
Scenariusz przygotowany w ramach projektu Agenda BezdomnoŁci Ï
Standard Aktywnego powrotu na Rynek Pracy.
90624595.002.png
1. Gÿwne zagadnienia zajĭě (2 jednostki lekcyjne):
-
uŁwiadomienie istnienia problemu bezdomnoŁci
-
dostrzeōenie stereotypw w postrzeganiu osb bezdomnych
-
zauwaōenie potrzeby walki ze stereotypowym myŁleniem
2. Cele zajĭě:
a) operacyjne:
-
okreŁlanie stereotypu osoby bezdomnej
-
prba okreŁlenia przyczyn bezdomnoŁci
-
poznanie metod dziaÿania stereotypu
-
ksztaÿcenie umiejĭtnoŁci prowadzenia dyskusji
b) wychowawcze:
-
promowanie humanistycznego systemu wartoŁci
-
upowszechnianie wŁrd uczniw problematyki osb bezdomnych
-
przeÿamywanie stereotypw dotyczĨcych osb bezdomnych
-
wychowanie mÿodzieōy w poszanowaniu godnoŁci kaōdej osoby
ludzkiej
90624595.003.png
3. Metody pracy:
-
âburza mzgwÒ,
-
emocjonalna,
-
problemowa,
-
dyskusja.
4. Formy pracy:
-
indywidualna,
-
grupowa,
-
zbiorowa
5. ŀrodki dydaktyczne:
-
zaÿĨcznik nr 1 - hasÿa istotne dla scharakteryzowania XX wieku
-
zaÿĨcznik nr 2 - definicja pojĭcia : stereotyp
-
zaÿĨcznik nr 3 - instrukcja scenek dramowych
-
zaÿĨcznik nr 4 - karta uwag widzw
-
zaÿĨcznik nr 5 - instrukcja dla projektujĨcych dom dla
bezdomnych dzieci
-
film H.Polak i A.Celiķskiego âDzieci z LeningradzkiegoÒ
90624595.004.png
-
Sÿownik Wyrazw Obcych PWN W-wa 1995
6. Literatura:
-
Materiaÿy edukacyjne Agendy BezdomnoŁci- Standard
Aktywnego Powrotu na Rynek Pracy Gdaķsk
-
M. Kowalski, U. Krasnowaska, ÒDom bezdomnychÒ(w) âWprostÒ
nr 49 2001, s.38-40
-
W. Markiewicz, âCiepÿe, ciepÿeÒ(w) âPolitykaÒ nr6 2001, s.101-
105
-
K. Pÿawiec, âPomoc bezdomnej mÿodzieōy w Wielkiej BrytaniiÒ
(w) âProblemy Opiekuķczo-WychowawczeÒ nr 3 2004,s.42-48
-
Materiaÿy edukacyjne Polskiej Akcji Humanitarnej
-
Kopia filmu âDzieci z LeningradzkiegoÒ w reō. Hanny Polak i
Andrzeja Celiķskiego
7. Plan zajĭě:
a) czĭŁě wstĭpna:
-
uŁwiadomienie uczniom istnienia problemu bezdomnoŁci w
Polsce i na Łwiecie
-
sklasyfikowanie bezdomnoŁci jako zjawiska negatywnego
90624595.005.png
-
prba okreŁlenia wÿasnego stosunku do osb bezdomnych i
problemu bezdomnoŁci
b) czĭŁě wÿaŁciwa:
-
omwienie funkcjonujĨcego w spoÿeczeķstwie stereotypu osoby
bezdomnej
-
dostrzeōenie uprzedzeķ i stereotypowych zachowaķ wobec
osb potrzebujĨcych naszej pomocy
-
zaprezentowanie
fragmentu
filmu,
pokazujĨcego
los
bezdomnych dzieci-rwieŁnikw uczniw
-
zapisanie listy uczuě dzieci bezdomnych
-
stworzenie katalogu praw osb bezdomnych
c) czĭŁě koķcowa:
-
zauwaōenie koniecznoŁci niesienia pomocy osobom
bezdomnym
-
zadanie pracy domowej
-
przeprowadzenie ewaluacji zajĭě
90624595.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin