OCENA ŚRÓDROCZNA W KLASIE DRUGIEJ.doc

(58 KB) Pobierz
OCENA ŚRÓDROCZNA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ

PROPOZYCJA OCENY ŚRÓDROCZNEJ UCZNIA KLASY DRUGIEJ

 

Prezentowana propozycja oceny śródrocznej ucznia klasy drugiej ma na celu ułatwienie nauczycielowi dokonania oceny każdego ucznia po 1. semestrze nauki i jest przeznaczona do modyfikacji.

Nauczyciel, oceniając poziom umiejętności i wiadomości, powinien zastosować skalę przyjętą w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania (WSO).

Podstawa programowa nie opisuje osiągnięć ucznia po klasie drugiej. Nauczyciel powinien więc dostosow wymagania i treści programowe do możliwości i potrzeb swoich uczniów, utrwalać umiejętności zdobyte przez dzieci w klasie pierwszej i tak zaplanować pracę na okres dwóch lat nauki, aby uzyskać pożądane efekty, a dzieciom  umożliwić odniesienie sukcesu szkolnego na koniec pierwszego etapu edukacyjnego.

 

Przykładowa skala oceny:

 

- zachowania

Z – zawsze;

C – często;

              Cz – czasem;

 

- wiadomości i umiejętności

A wiedza i umiejętności poszerzone o treści fakultatywne, wyróżniające ucznia na forum klasy;

B wiedza i umiejętności w pełni opanowane;

C wiedza i umiejętności opanowane w stopniu wymagającym utrwalenia i doskonalenia;

D wiedza i umiejętności opanowanie w stopniu wymagającym wsparcia.

 

 

EDUKACJA SPOŁECZNA Z ELEMENTAMI ETYKI ZACHOWANIE

 

Uczeń:

-          twórczo współpracuje i zgodnie bawi się w grupie;

-          zna i stosuje zwroty grzecznościowe;

-          przestrzega ustalonych reguł i zasad;

-          wywiązuje się ze swoich obowiązków;

-          zna zasady bezpiecznej pracy i zabawy i ich przestrzega;

-          pomaga innym;

-          kończy rozpoczętą pracę;

-          potrafi właściwie zachować się w różnych miejscach i sytuacjach;

-          pracuje samodzielnie, we właściwym tempie;

-          jest koleżeński/a i życzliwy/a innym;

-          potrafi dokonać samooceny;

-          właściwie ocenia zachowania innych;

 

-          zna symbole narodowe;

-          zna ważne fakty z historii Polski;

-          zna daty niektórych świąt narodowych;

-          zna wybrane tradycje, obyczaje polskie i europejskie;

inne:.................................................................

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

W zakresie umiejętności społecznych:

-          wypowiadanie się na różne tematy z użyciem bogatego słownictwa;

-          opowiadanie historyjek obrazkowych;

-          dostrzeganie i tworzenie związków przyczynowo-skutkowych;

-          budowanie spójnych kilkuzdaniowych wypowiedzi, poprawnych pod względem gramatycznym i logicznym;

-          ustalanie kolejności zdarzeń;

-          wymienianie bohaterów literackich;

-          tworzenie i prowadzenie dialogów;

inne:..................................................................

 

W zakresie umiejętności czytania:

-          czytanie płynne i poprawne krótkich tekstów bez wcześniejszego przygotowania;

-          czytanie poprawne, biegłe i z właściwą intonacją tekstów wcześniej przygotowanych;

-          czytanie ze zrozumieniem;

-          czytanie z podziałem na role;

-          praca z tekstem (wyszukiwanie i odczytywanie odpowiednich fragmentów);

-          zainteresowanie książką i czytaniem;

inne:..................................................................

 

W zakresie umiejętności pisania i wiedzy o języku:

-          znajomość pojęcia głoski i litery;

-          prawidłowe pisanie i łączenie liter;

-          stosowanie wielkiej litery w pisowni: imion, nazwisk, tytułów;

-          znajomość kolejności liter w alfabecie, alfabetyczne porządkowanie wyrazów;

-          różnicowanie pojęcia samogłosek i spółgłosek;

-          rozpoznawanie nazw czynności, rzeczy, roślin, zwierząt, osób;

-              wskazywanie wyrazów określających cechy;

-          układanie wyrazów z rozsypanek literowych i sylabowych;

-          bezbłędne przepisywanie;

-          zachowanie poprawnej pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi;

-          stosowanie przecinka przy wyliczaniu;

-          uzupełnianie zdań z lukami;

-          rozwijanie zdań;

-          praktyczne rozpoznawanie rodzajów zdań;

-          pisanie z pamięci;

-          pisanie ze słuchu;

-              redagowanie: listu, życzeń, opisu;

-          tworzenie rodziny wyrazów;

inne:..................................................................

 

W zakresie małych form teatralnych:

-          aktywne uczestniczenie w zajęciach;

-          wcielanie się w role;

-              posługiwanie się rekwizytem;

-          recytowanie wierszy z pamięci;

-          odgrywanie scenek dramowych;

inne: .................................................................

EDUKACJA MATEMATYCZNA

 

W zakresie czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki:

-          ustalanie równoliczności porównywanych zbiorów;

-          klasyfikowanie obiektów według podanej cechy;

-          określanie kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie;

-          znajomość podstawowych figur geometrycznych;

inne:....................................................................

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin