ETAPY BADANIA:
wstępna obserwacja osoby w kategoriach zachowań słownych i pozasłownych,
anamnezę-wywiad podczas rozmowy z matka, ojcem lub opiekunem, z chorym, / inf. o ciąży i porodzie, chorobach, odżywianiu, snu, rozwoju motorycznego, i psychicznego, mowy i czasu pojawienia się jej zaburzeń, warunków w rodzinne, stosunku domowników do dziecka i do jego zaburzenia, kontaktów z rówieśnikami, stanu zdrowia rodziców i bliskich w rodzinie,
badania słuchu
badanie mowy--badanie rozumienia,
-badanie wypowiedzi spontanicznej,
-powtarzanie
-pisanie
-czytanie
-liczenie
ewentualnie dodatkowe badania specjalistyczne
zasady badania logopedycznego:
· badanie mowy nie może męczyć,
· prowadzone z przerwami,
· stopniowanie trudności,
· bez pośpiechu,
· instrukcję powtarzamy tylko dwa razy,
· dokładny zapis wypowiedzi badanego,
· zerkać na czas,
· czasem badanie wymaga powtórzenia, w zależności od zaburzenia,
· materiał stały-dla porównania,
Styczek I. ,,Logopedia,, PWN, W-wa, 1983,
alfs28