2210piosenka.pdf
(
57 KB
)
Pobierz
2210_F2_07.indd
F
2.7
s. 2
Ziemia i wszechświat
2. W chwilę potem ta kaczuszka kaczorka spotkała
i już dwójka kaczek: kwa, kwa! – wesoło śpiewała.
A dwoje to przecież znaczy, że w duecie!
(bis)
3. Później te dwie małe kaczki z trzecią się spotkały
i już razem całą trójką ślicznie zakwakały.
A troje to przecież znaczy, że w tercecie!
(bis)
4. Wreszcie rankiem, tuż nad stawem kaczek grupa cała
swoje raźne: kwa, kwa, kwa, kwa – razem zaśpiewała.
Wznosząc dzioby w górę, śpiewa kaczym chórem.
(bis)
Wykorzystaj treść piosenki jako pretekst do rozmowy na temat wyglądu, sposobu poruszania
się i naśladowania głosu kaczek oraz wybranych zwierząt domowych (koń, kura, gęś, kot, pies).
By ułatwić dzieciom rozpoznawanie i naśladowanie mowy zwierząt, zaproponuj zabawę „Zrób
to, co ja”. Melodię refrenu piosenki zaśpiewaj na dowolnych sylabach naśladujących dźwięki
wydawane przez zwierzęta. Poproś dzieci o naśladowanie Twojego śpiewu.
Na dywanie ułóż dwie leniwe ósemki, jedną z żółtych szarf, a drugą – z pomarańczowych.
Podziel grupę na dwa zespoły i rozdaj emblematy kur i kaczek. Po żółtej leniwej ósemce popro-
wadź (chodem kaczki) dzieci będące kaczuszkami, a po pomarańczowej ósemce niech starszak
poprowadzi dzieci-kurki. Zespoły mogą wymienić emblematy i kontynuować zabawę.
Część 2
Forma pracy
w zespołach
Miejsce realizacji sala przedszkolna
Superzajęcia dla grup młodszych
Plik z chomika:
chojnacka.k
Inne pliki z tego folderu:
2220kartazadaniowa.pdf
(122 KB)
2220ilustracjakolor.pdf
(100 KB)
2220ilustracjaczb.pdf
(73 KB)
2210piosenka.pdf
(57 KB)
2210kartazadaniowa.pdf
(50 KB)
Inne foldery tego chomika:
PRACA PRZEDSZKOLE
3-latki
4-latki
5-latki
6-latki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin