2210piosenka.pdf

(57 KB) Pobierz
2210_F2_07.indd
F
2.7
s. 2
Ziemia i wszechświat
2. W chwilę potem ta kaczuszka kaczorka spotkała
i już dwójka kaczek: kwa, kwa! – wesoło śpiewała.
A dwoje to przecież znaczy, że w duecie! (bis)
3. Później te dwie małe kaczki z trzecią się spotkały
i już razem całą trójką ślicznie zakwakały.
A troje to przecież znaczy, że w tercecie! (bis)
4. Wreszcie rankiem, tuż nad stawem kaczek grupa cała
swoje raźne: kwa, kwa, kwa, kwa – razem zaśpiewała.
Wznosząc dzioby w górę, śpiewa kaczym chórem. (bis)
Wykorzystaj treść piosenki jako pretekst do rozmowy na temat wyglądu, sposobu poruszania
się i naśladowania głosu kaczek oraz wybranych zwierząt domowych (koń, kura, gęś, kot, pies).
By ułatwić dzieciom rozpoznawanie i naśladowanie mowy zwierząt, zaproponuj zabawę „Zrób
to, co ja”. Melodię refrenu piosenki zaśpiewaj na dowolnych sylabach naśladujących dźwięki
wydawane przez zwierzęta. Poproś dzieci o naśladowanie Twojego śpiewu.
Na dywanie ułóż dwie leniwe ósemki, jedną z żółtych szarf, a drugą – z pomarańczowych.
Podziel grupę na dwa zespoły i rozdaj emblematy kur i kaczek. Po żółtej leniwej ósemce popro-
wadź (chodem kaczki) dzieci będące kaczuszkami, a po pomarańczowej ósemce niech starszak
poprowadzi dzieci-kurki. Zespoły mogą wymienić emblematy i kontynuować zabawę.
Część 2
Forma pracy
w zespołach
Miejsce realizacji sala przedszkolna
Superzajęcia dla grup młodszych
329858023.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin