PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ W GRUPIE DZIECI 4 LETNICH SOKUSIE
NA MIESIAC LISTOPAD TYDZIEŃ 9-13.11.2009
JEST CHŁODNO I DESZCZOWO
OBSZAR EDUKACJI/ DNI TYG.
TEMATYKA
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
- AKTYWNOŚĆ DZIECKA
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIECIA DZIECKA
–DZIECKO POTRAFI
UWAGI
PONIEDZIAŁEK
UMIEMY SIĘ UBIERAĆ
- ilustracje, wiersz D. Gellnerowej,
-Wysłuchanie wiersza D. Gellnerowej „Buty chcą iść na przechadzkę”. Rozmowa na temat treści wiersza. Wybieranie spośród różnych ubrań tych, o których jest mowa w wierszu. Przypomnienie nazw ubrań które zakładamy, wychodząc na dwór. Pokaz kolejności (spodnie, buty, kurtka, czapka, szalik) i sposobu ich zakładania, skazanie par rzeczy: rękawiczki, buty. Zademonstrowanie jak należy odwracać ubrania na prawą stronę. Rozmowa o konieczności dostosowania ubrania do temperatury.
-Zabawa ruchowa przy muzyce „opadające liście”. Naśladujemy ruchem wirujący wiatr, opadające liście, kształtujemy poczucie rytmu, wyczucie własnego ciała, prawidłowa koordynacja ruchowa.
- Wypowiada się na podany temat prostymi zdaniami.
- wie jak należy poprawnie się ubierać
WTOREK
BUTY I BUCIKI
-ilustracje różnych butów
Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest para butów?”. Oglądanie butów wypowiedzi dzieci na temat ich wyglądu (duże, małe, zawiązywane, wsuwane, nazywanie kolorów) i przeznaczenia. Dobieranie par butów i ustawianie ich w szyku jedna para za drugą. -Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Uzasadnianie własnego wyboru.
-Spacer w okolicy przedszkola. Sprawne ubieranie się i rozbieranie po powrocie do przedszkola ze spaceru.
- Dobiera w pary takie same przedmioty.- Wyodrębnia dwa jednakowe przedmioty.
- Umie samodzielnie założyć czapkę, szalik i rękawiczki.
ŚRODA
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOSCI
CZWARTEK
GIMNASTYKA, GIMNASTYKA
-Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Ćwiczenia w doskonaleniu zręczności, pomysłowości ruchów. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Nabieranie wiary we własne możliwości. Uważne słuchanie objaśnień nauczyciela. Zachowanie bezpieczeństwa podczas ćwiczeń.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa :Słonko świeci, deszczyk pada”. Uważne słuchanie poleceń nauczyciela
- Potrafi wykonywać równo z grupą ćwiczenia gimnastyczne.
PIĄTEK
JESIENNE MUZYKOWANIE
- „Szedł listopad” –inscenizacja zabawy, osłuchanie z piosenką – dziecko zapamiętuje słowa piosenki i melodię; zabawa rytmiczna przy w/w piosence; dziecko potrafi powtarzać słowa piosenki za nauczycielem.
- „Ubieramy chłopca i dziewczynkę” – zabawa dydaktyczna; dziecko potrafi właściwe założyć poszczególne części garderoby; używa słów: najpierw, potem; rysuje ołówkiem kreski w równych odstępach oraz koloruje obrazek kredkami ołówkowymi.
-Potrafi wykonywać ćwiczenia w rytm muzyki.- Reaguje na dźwięki.
nikusia1