Praca kontrolna_Zadanie na egz próbny(arkusz) SOiSK II sem Św.Marcin.doc

(43 KB) Pobierz
Microsoft Word - technik informatyk_1.doc

Zawód: technik informatyk

Symbol cyfrowy: 312[01]              312[01]-01-062

Numer zadania: 1

Czas trwania egzaminu: 240 minut

ARKUSZ EGZAMINACYJNY PRACY KONTROLNEJ

ETAP PRAKTYCZNY EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE

Informacje dla zdającego

1.    Materiały egzaminacyjne obejmują: ARKUSZ EGZAMINACYJNY z treścią zadania i dokumentacją, zeszyt ze stroną tytułową KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ oraz KARTĘ OCENY.

2.    Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny który otrzymałeś, zawiera 3 strony. Sprawdź, czy pozostałe materiały egzaminacyjne są czytelne i nie zawierają błędnie wydrukowanych stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki w materiałach egzaminacyjnych zgłoś przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny.

 

 

 

 

 

3.    Na KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ: wpisz swoją datę urodzenia, wpisz swój numer PESEL.

4.    Na KARCIE OCENY: wpisz swoją datę urodzenia, wpisz swój numer PESEL i zakoduj go, wpisz odczytany z arkusza symbol cyfrowy zawodu,

 

zamaluj kratkę z numerem odpowiadającym numerowi zadania odczytanemu z arkusza.

5.    Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacją załączoną do zadania, stanowiskiem egzaminacyjnym i jego wyposażeniem. Masz na to 20 minut. Czas ten nie jest wliczany do czasu trwania egzaminu.

6.    Po upływie tego czasu przystąp do rozwiązywania zadania. Rozwiązanie obejmuje opracowanie projektu realizacji prac określonych w treści zadania, wykonanie prac związanych z opracowywanym projektem i sporządzenie dokumentacji z ich wykonania.

7.    Zadanie rozwiązuj w zeszycie KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ od razu na czysto. Notatki, pomocnicze obliczenia itp., jeżeli nie należą do pracy, obwiedź linią i oznacz słowem BRUDNOPIS. Zapisy oznaczone BRUDNOPIS nie będą oceniane.

8.    Po rozwiązaniu zadania ponumeruj strony pracy egzaminacyjnej. Numerowanie rozpocznij od strony, na której jest miejsce do zapisania tytułu pracy. Wszystkie materiały, które załączasz do pracy, opisz swoim numerem PESEL w prawym górnym rogu.

9.    Na stronie tytułowej zeszytu KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ, wpisz liczbę stron swojej pracy i liczbę sztuk załączonych materiałów.

10.                        Zeszyt KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ i KARTĘ OCENY przekaż zespołowi nadzorującemu etap praktyczny.

Powodzenia!

 

 

Zadanie egzaminacyjne

Do serwisu komputerowego wpłynęło zgłoszenie usterki komputera, której objawy opisane zostały w Załączniku 1.

Opracuj projekt realizacji prac prowadzących do lokalizacji i usunięcia usterki komputera. Opracuj  wskazania  dla  użytkownika  systemu  dotyczące  zabezpieczenia  komputera podłączonego do Internetu, o które dodatkowo poprosił klient. Wykonanie prac udokumentuj zrzutami ekranów. Zrzuty ekranu zapisz w pliku Word (imię_nazwisko) i umieść na pulpicie.

 

Projekt realizacji prac powinien zawierać:

1.     Tytuł pracy egzaminacyjnej.

2.     Założenia - dane wynikające z treści zadania i załączników.

3.     Listę prawdopodobnych przyczyn usterki komputera na podstawie opisu objawów.

4.     Wykaz działań, które należałoby podjąć celem zlokalizowania i usunięcia usterki komputera zgodnie z przedstawioną listą prawdopodobnych jej przyczyn.

5.     Wskazania   dla   użytkownika   systemu   dotyczące   zabezpieczenia   komputera podłączonego do Internetu.

Dokumentacja z wykonania prac powinna zawierać:

1.     Rejestr kolejno wykonywanych czynności podczas lokalizowania i usuwania usterki komputera.

2.     Wydruk zrzutów z ekranu dokumentujących usunięcie zidentyfikowanych usterek komputera.

Do wykonania zadania wykorzystaj:

Opis objawów świadczących o nieprawidłowym działaniu komputera i informacje o jego użytkowaniu Załącznik 1.

Do opracowania projektu realizacji prac przygotowano biurko do pisania, a do lokalizacji i usunięcia usterki komputera przygotowano stanowisko komputerowe z systemem operacyjnym (Microsoft Virtual PC wraz z instrukcją) i standardowymi narzędziami i programami. Dodatkowo przygotowano na płytach CD -program antywirusowy, zbiór aktualizacji baz antywirusowych, dokumentację w wersji elektronicznej do programu antywirusowego (format PDF), program Adobe Reader, sterowniki urządzeń wchodzących w skład serwisowanego komputera. W systemie komputerowym, który nie jest podłączony do Internetu i sieci lokalnej, sprawdź rodzaj zainstalowanego systemu operacyjnego.

Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 240 minut.

 


Załącznik 1

Opis objawów świadczących o nieprawidłowym działaniu komputera i informacje o jego użytkowaniu

Objawy:

Usterka systemu komputerowego, którą należy zdiagnozować i usunąć objawiała się niską wydajnością systemu operacyjnego Windows XP Professional. Jednoczesne uruchomienie kilku aplikacji było niemożliwe, a na ekranie pojawiały się ostrzeżenia o zbyt małej ilości pamięci. Komputer działał w sposób uniemożliwiający normalną pracę: po zalogowaniu się bardzo długo ładowały się ustawienia osobiste, bardzo powoli pojawiały się ikony na pulpicie, co pewien czas komputer zawieszał się na kilkanaście sekund, przy korzystaniu z przeglądarki internetowej Internet Explorer, samoczynnie pojawiały się reklamy. Żaden z użytkowników komputera nie mógł odczytać plików z rozszerzeniem .pdf, .avi czy .rar. Ponadto, żaden z użytkowników komputera nie mógł uruchomić edytora tekstów z pulpitu systemowego, pomimo, że na pulpicie znajduje się skrót do programu MS Word. Aktualnie system nie jest w stanie wystartować. W domu komputer użytkują wszyscy mieszkańcy. Każdy z użytkowników komputera ma swój własny folder roboczy. Zawartość folderu rodziców znajdującego się na dysku c:\ jest bardzo ważna, gdyż są tam m.in. zdjęcia i filmy. Wszyscy użytkownicy komputera używają konta systemowego Administrator z hasłem dostępu qwerty. Z informacji od rodziców wynika, że dzieci  nie powinny mieć uprawnień do przeglądania, modyfikacji i usuwania danych (plików) znajdujących się w ich folderze. Rodzice chcą mieć jednak wgląd w to co przechowują dzieci, ale nie chcą niczego im zmieniać.

Informacje dodatkowe:

-          naprawa ma być wykonana u klienta, a nie w serwisie,

-          komputer jest podłączony do Internetu przez sieć lokalną, która aktualnie jest w remoncie

-          na komputerze działa system operacyjny Windows 2000 lub XP,

-          na  dysku  komputera  utworzona  jest  jedna  partycja na  cały  obszar  dysku z systemem plików NTFS,

-          na dysku zainstalowany jest pakiet biurowy MS Office 2003,

-          użytkownik korzysta z programu pocztowego Outlook Express,

-          konfiguracja programów, wszystkie dane i dokumenty muszą zostać zachowane.

3

Strona 3 z 3

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin