Dbamy o Ziemię 11.04.2011 – 15.04.2011 – Wyrabianie nawyku dbania o najbliższe środowisko,
Podstawa programowa
Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez nauczyciela i dzieci
Cele operacyjne
Dziecko:
Środki dydaktyczne Źródło
1-1,6-3, 9-3
14-5,
8-1,2,3
4-1,9-2,
5-1,3
7-2,12-3,
3-1,14-7,
4-2,
3-3,14-4,
3-2,12-2,
14-1,3
4-3,14-2,
3-4,
1-2,
1-3,
6-5,
6-5
2-2,
2-1,
2-3,
2-4,
2-5,
7-1,15-2
Słuchanie fragmentów opowiadania B. Eysmontta „Wielka przygoda w małym miasteczku”
Zabawy rytmiczne przy piosenkach o tematyce ekologicznej
„Śmieciozaur" - wykonanie stwora śmieciowego ze strzępów gazet (druk czarno-biały); wydzieranka
Zabawa ruchowa z elem rzutu „Do kosza”
Zabawa dydaktyczna z elem. dramy „Smutne i wesołe drzewko”
Zabawa słowna „Tak – nie”.
„Rady na odpady" - zabawa dydaktyczna,
Zorganizowanie wystawki ekologicznej w kąciku książki.
Praca z dziećmi zdolnymi – przeglądamy wydawnictwa albumowe o tematyce ekologicznej.
„Czysta rzeczka" - ćwiczenia grafomotoryczne, „Brudna rzeczka" - porównywanie obrazków przedstawiających to samo miejsce zanieczyszczone i czyste
Zabawy stolikowe
Zabawy dowolne
Zabawy integracyjne
Zabawy według zainteresowań
Zabawy w kącikach
Spożywanie posiłków
Czynności pielęgnacyjne – mycie zębów
Korzystanie z toalety
Leżakowanie
„Porządek czy bałagan" - przyjrzenie się sali pod kątem potrzeby sprzątania
Udział dzieci w Festiwalu Kultury Ekologicznej
Rozwija umiejętność słuchania utworu literackiego i wypowiadania się na temat jego treści. Próbuje oceniać zachowanie postaci.
Powtarza kilka dźwięków następujących po sobie, szybko reaguje na dźwięki i przerwy w muzyce, rozpoznaje dźwięki z otoczenia.
Tworzy pracę plastyczną z różnych materiałów, starannie kończy swoją pracę, sprząta swoje miejsce pracy
Celuje i próbuje wrzucać woreczek do kosza.
Układa sylwetę drzewa, wskazuje poszczególne elementy drzewa (pień, gałęzie, korzeń, liście), próbuje wczuć się w rolę drzewa,
Próbuje zrozumieć, jakie niebezpieczeństwa grożą środowisku naturalnemu ze strony człowieka (pożary lasów, zatrucia wody i powietrza, zaśmiecanie).
Uświadamia konieczność segregowania odpadów ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane; klasyfikuje według jednej cechy (plastik, szkło, metal, papier)
Poznaje przyczyny zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Oszczędnie gospodaruje zasobami przyrody i materiałami (woda, drewno, papier).
Interesuje się zagadnieniami ekologicznymi.
Ćwiczy sprawność dłoni, kreśli po ograniczonej powierzchni linie falujące
Wskazuje, czym różnią się dwa obrazki
Dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zabaw
Pokojowo rozwiązuje ewentualne konflikty między dziećmi
Podejmuje próby wspólnych zabaw, współdecyduje o wyborze zabawek
Wdraża się do słuchania i rozumienia jasnych, zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczyciela
Wykorzystuje podczas zabawy różne zabawki i przedmioty
Dba o czystość wokół siebie, umiejętnie korzysta z kubka i sztućców
Uczy się myc zęby pastą, prawidłowo trzyma szczoteczkę
Spuszcza wodę w toalecie, próbuje samodzielnie podciągnąć odzież
Sygnalizuje potrzebę odpoczynku, kiedy jest zmęczone
Ocenia, czy wokół niego panuje porządek, czy bałagan, sprząta zabawki w sali, porządkuje kąciki tematyczne, książki na półkach.
Występuje przed publicznością, tańczy do melodii piosenki.
Przew. trzylatka, cz.III, s.56, ilustracje
Płyta „Cuda przyrody”
Gazety, klej, kartki.
Woreczki, kosz
Plakat „Drzewo”
Ilustracje „ABC 6-latka”
„śmieci”, kosze na odpady
Książki z przedszkolnej biblioteczki
Karta pracy
Ilustracje „ABC – 6-latka”
anusia_83