Dbamy o Ziemię.doc

(39 KB) Pobierz
Dbamy o Ziemię 11

Dbamy o Ziemię   11.04.201115.04.2011Wyrabianie nawyku dbania o najbliższe środowisko,

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

1-1,6-3,              9-3

14-5,

8-1,2,3

 

4-1,9-2,

 

5-1,3

7-2,12-3,

 

3-1,14-7,

 

4-2,

 

3-3,14-4,

 

3-2,12-2,

 

14-1,3

4-3,14-2,

 

 

3-4,

1-2,

1-3,

6-5,

 

6-5

2-2,

2-1,

2-3,

2-4,

2-5,

7-1,15-2

Słuchanie fragmentów opowiadania B. Eysmontta „Wielka przygoda w małym miasteczku”

Zabawy rytmiczne przy piosenkach o tematyce ekologicznej 

„Śmieciozaur" - wykonanie stwora śmieciowe­go ze strzępów gazet (druk czarno-biały); wy­dzieranka

Zabawa ruchowa z elem rzutu „Do kosza”

Zabawa dydaktyczna z elem. dramy „Smutne i wesołe drzewko”

Zabawa słowna „Tak – nie”.

 

„Rady na odpady" - zabawa dydaktyczna,

 

Zorganizowanie wystawki ekologicznej w kąciku książki.

Praca z dziećmi zdolnymi – przeglądamy wydawnictwa albumowe o tematyce ekologicznej.

„Czysta rzeczka" - ćwiczenia grafomotoryczne, „Brudna rzeczka" - porównywanie obrazków przedstawiających to samo miejsce zanie­czyszczone i czyste

Zabawy stolikowe

Zabawy dowolne

Zabawy integracyjne

Zabawy według zainteresowań

 

Zabawy w kącikach

Spożywanie posiłków

Czynności pielęgnacyjne – mycie zębów

Korzystanie z toalety

Leżakowanie

„Porządek czy bałagan" - przyjrzenie się sali pod kątem potrzeby sprzątania

Udział dzieci w Festiwalu Kultury Ekologicznej

Rozwija umiejętność słuchania utworu literackiego i wypowiadania się na temat jego treści. Próbuje oceniać zachowanie postaci.

Powtarza kilka dźwięków następujących po sobie, szybko reaguje na dźwięki i przerwy w muzyce, rozpoznaje dźwięki z otoczenia.

Tworzy pracę plastyczną z różnych materiałów, starannie kończy swoją pracę, sprząta swoje miejsce pracy

Celuje i próbuje wrzucać woreczek do kosza.

Układa sylwetę drzewa, wskazuje poszczególne elementy drzewa (pień, gałęzie, korzeń, liście), próbuje wczuć się w rolę drzewa,

Próbuje zrozumieć, jakie niebezpieczeństwa grożą środowisku naturalnemu ze strony człowieka (pożary lasów, zatrucia wody i powietrza, zaśmiecanie).

Uświadamia konieczność segregowania odpadów ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane; klasyfikuje według jed­nej cechy (plastik, szkło, metal, papier)

Poznaje przyczyny zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Oszczędnie gospodaruje zasobami przyrody i materiałami (woda, drewno, papier).

Interesuje się zagadnieniami ekologicznymi.

 

Ćwiczy sprawność dłoni, kreśli po ograniczonej powierzchni linie falujące

Wskazuje, czym różnią się dwa obrazki

 

 

Dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zabaw

Pokojowo rozwiązuje ewentualne konflikty między dziećmi

Podejmuje próby wspólnych zabaw, współdecyduje o wyborze zabawek

Wdraża się do słuchania i rozumienia jasnych, zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczyciela

Wykorzystuje podczas zabawy różne zabawki i przedmioty

Dba o czystość wokół siebie, umiejętnie korzysta z kubka i sztućców

Uczy się myc zęby pastą, prawidłowo trzyma szczoteczkę

Spuszcza wodę w toalecie, próbuje samodzielnie podciągnąć odzież

Sygnalizuje potrzebę odpoczynku, kiedy jest zmęczone

Ocenia, czy wokół niego panuje porządek, czy bałagan, sprząta zabawki w sali, porządkuje kąciki tematyczne, książki na pół­kach.

Występuje przed publicznością, tańczy do melodii piosenki.

 

Przew. trzylatka, cz.III, s.56, ilustracje

Płyta „Cuda przyrody”

 

Gazety, klej, kartki.

Woreczki, kosz

 

Plakat „Drzewo”

 

Ilustracje „ABC 6-latka”

„śmieci”, kosze na odpady

Książki z przedszkolnej biblioteczki

 

Karta pracy

Ilustracje „ABC – 6-latka”

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin