Biznes plan - trans.pdf

(1940 KB) Pobierz
Microsoft Word - Biznes plan - trans
BIZNES PLAN
„TRANSPOL” sp. z o.o.
149945561.002.png
SPIS TREŚCI
1. STRESZCZENIE
2. OPIS FIRMY
2.1 ZAKRES DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI
2.2 STRUKTURA ORGANIZACJI SPÓŁKI
3. SZANSA RYNKOWA
3.1 PRODUKT OBECNY I PLANOWANY
3.2 WIELKOŚĆ RYNKU
3.3 POTENCJALNI KLIENCI
3.4 DYSTRYBUCJA
4. KONKURENCJA
5. PLAN ROZWOJU SPÓŁKI
5.1 PLAN MARKETINGOWY
5.2 PROGNOZA SPRZEDAŻY WYROBÓW
5.3 ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI HANDLOWEJ
6. PROGNOZA SYTUACJI FINANSOWEJ NA LATA 2002 – 2003
6.1 ZAŁOŻENIA WYJŚCIOWE
6.2 PROGNOZA RACHUNKU WYNIKÓW
6.3 PROGNOZA BILANSU
6.4 WSKAŹNIKOWA OCENA STANDINGU FINANSOWEO
2
149945561.003.png
1.STRESZCZENIE
„TRANSPOL” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest wynikiem wydzielenia części
majątku Spółki „BETA -TRANS”
Strukturę organizacyjna Spółki tworzą składniki majątkowe w zorganizowanej części
pierwotnego Wydziału Transportu i Akumulatorowni oraz w pełnej liczbie zatrudnieni w
wymienionych komórkach pracownicy.
Ani miejsce działania Spółki, ani zakres świadczonych na rzecz firmy macierzystej
usług nie ulegają zmianie. Autonomiczne zasady funkcjonowania Spółki „TRANSPOL” przy
zabezpieczeniu sprzedaży usług na rynku wewnętrznym stwarzają korzystne warunki
osiągnięcia zysku od początku jej działalności.
Potencjalne możliwości rozszerzenia rynku na oferowane usługi przy zwiększonej
produktywności stanowią korzystną perspektywę dla rozwoju firmy. Ponadto podniesienie
jakości usług i lepsze wykorzystanie majątku powinno przyczynić się do wzrostu wartości
akcji „BETA - TRANS” S.A. Korzystne warunki współpracy kontrolować będzie Rada
Nadzorcza reprezentująca interesy obu firm.
Opracowany Biznes – plan Spółki „TRANSPOL” wykazuje, iż przyjęto korzystne dla
Spółki i firmy macierzystej rozwiązania ekonomiczno – finansowe, które stanowią realną
szansę osiągania zysku.
3
149945561.004.png
2. OPIS FIRMY
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością „TRANSPOL” powstała ze składników
majątkowych i pozostałych aktywów firmy „BETA - TRANS” S.A. jako wynik transformacji
własnościowej jednoosobowej Spółki Skarbu Państwa. Potencjał Spółki w momencie
zarejestrowania składa się z trwałych rzeczowych składników majątku dotychczasowego
Wydziału Transportu i Akumulatorowni. Powstała Spółka przejmuje w całości stan
zatrudnienia dotychczasowego Wydziału Transportu oraz obsługi Akumulatorowni.
Przekształceniom ulegnie struktura zatrudnienia w sferze obsługi produkcji ( patrz p.2.2)
Koncepcja funkcjonowania firmy „TRANSPOL” Sp. z o.o. opiera się na założeniu
współpracy z „BETA - TRANS” S.A. we wszystkich dziedzinach obsługiwanych dotychczas
przez Wydział Transportu przy zachowaniu rynkowych form tej współpracy oraz swobody
działania Spółki na rynku zewnętrznym.
Autonomie Spółki i możliwość utrzymania się na rynku zapewniają:
¾ odrębny zarząd Spółki
¾ majątek wniesiony aportem przez firmę „BETA - TRANS” S.A.
¾ zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników
¾ gwarancja zamówień na usługi ze strony „BETA - TRANS” S.A.
¾ bezpośredni wpływ na kształtowanie się kosztów własnych
¾ swoboda kształtowania wynagrodzeń
¾ możliwość efektywnej gospodarki środkami trwałymi i wyposażeniem
Bezkolizyjna dla procesu produkcyjnego transformacja własnościowa byłego
Wydziału Transportu i przeniesienie jego aktywów do spółki „TRANSPOL” wymaga
starannie przeprowadzonych działań organizacyjnych w następujących dziedzinach:
¾ powołanie władz Spółki
¾ uporządkowanie terytorialne i własnościowe
¾ opracowanie systemu rozliczeń i obiegu dokumentów w układzie kooperacji firm
„BETA -TRANS” S.A. i „TRANSPOL” Sp. z o.o.
¾ zawarcie umów kooperacyjnych
Przewiduje się jednoosobowy Zarząd Spółki „TRANSPOL” Sp. z o.o. Zakres
odpowiedzialności Zarządu reguluje Kodeks Handlowy.
4
149945561.005.png
2.1 ZAKRES DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI
„TRANSPOL” Sp. z o.o. Prowadzić będzie działalność usługową w następującym
zakresie:
a) obsługa transportu technologicznego wykonywana na terenie firmy „BETA -TRANS”
S.A. wózkami akumulatorowymi i elektrycznymi
b) obsługa bocznicy kolejowej w zakresie za- i wyładunku materiałów do produkcji,
materiałów eksploatacyjnych i wyrobów gotowych
c) transport zewnętrzny ( samochodowy) w zakresie:
¾ przewozu materiałów do produkcji
¾ wywozu zużytych materiałów pomocniczych
¾ wywozu ścieków
¾ wywozu nieczystości
¾ przewozu osób
d) transport materiałów (np. miału węglowego) z bocznicy kolejowej do składowisk
e) prowadzenie wszelkiej działalności usługowej i produkcyjnej na podstawie
uzyskanych zleceń.
2.2 STRUKTURA ORGANIZACYJNA SPÓŁKI
Zależności służbowe w strukturze organizacji Spółki pokazano na schemacie Nr 1
Zakłada się, że w pierwszym okresie działalności Spółka zatrudniać będzie
wszystkich dotychczasowych pracowników Wydziału Transportu firmy „BETA -TRANS”
S.A. tj. 87 osób. W strukturze organizacyjnej „TRANSPOL” Sp. z o.o. wystąpią trzy
szczeble zarządzania. Przewiduje się, że zatrudnienie w Spółce zostanie uzupełnione w
zakresie handlu, administracji Spółki oraz ekonomiki. Zatrudnienie na stanowiskach
pełniących funkcje obsługi produkcji należy utrzymywać na racjonalnym poziomie
preferując stanowiska wielozawodowe. Właściwe proporcje w strukturze zatrudnienia
dyscyplinują koszty stałe firmy, co w konsekwencji pozwala utrzymywać ceny usług na
konkurencyjnym poziomie.
5
149945561.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin