oryginal-sprzedaj-swoj-program-droga-do-udanych-projektow-programistycznych_sprogr.pdf

(15700 KB) Pobierz
656447033 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Sprzedaj swój program.
Droga do udanych
projektów programistycznych
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Jared R. Richardson, William A. Gwaltney Jr.
T³umaczenie: Dariusz Biskup
ISBN: 83-246-0408-1
Format: B5, stron: 256
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Stwórz niezawodne oprogramowanie spe³niaj¹ce oczekiwania u¿ytkowników
Wykorzystuj odpowiednie narzêdzia projektowe.
Wdra¿aj nowoczesne metodologie.
Szybko rozwi¹zuj problemy.
Dyskusje nad wadami i zaletami przeró¿nych metodologii tworzenia oprogramowania,
maj¹ce na celu wy³onienie najlepszej z nich, zwykle do niczego nie prowadz¹.
Zwolennicy poszczególnych metodologii, takich jak Rational Unified Process,
programowanie ekstremalne i inne, staraj¹ siê udowodniæ, ¿e to ich stanowisko jest
poprawnym sposobem realizacji projektów informatycznych. Tymczasem nie istnieje
„jedyne s³uszne” i uniwersalne podejœcie, które sprawdza siê we wszystkich
okolicznoœciach. Wybór w³aœciwej metodologii w ogromnej mierze zale¿y od typu
projektu i wielkoœci zespo³u pracuj¹cego nad nim. Nale¿y kierowaæ siê nastawieniem
czysto pragmatycznym, czyli wybraæ tak¹ metodologiê, która bêdzie najbardziej
korzystna dla okreœlonego projektu. Niew³aœciwy wybór mo¿e skoñczyæ siê pora¿k¹.
Ksi¹¿ka „Sprzedaj swój program. Droga do udanych projektów programistycznych”
to zbiór wskazówek przedstawiaj¹cych narzêdzia i techniki, dziêki którym ka¿dy projekt
programistyczny zakoñczy siê sukcesem. Czytaj¹c j¹, nauczysz siê korzystaæ
z nowoczesnych instrumentów wykorzystywanych do projektowania oprogramowania,
kontroli wersji kodu Ÿród³owego i œledzenia procesu usuwania b³êdów. Dowiesz siê,
w jaki sposób zorganizowaæ pracê zespo³u projektowego i wdra¿aæ metodologiê
wytwarzania oprogramowania. Porady, które znajdziesz w tej ksi¹¿ce, pomog¹ Ci
rozwi¹zaæ problemy pojawiaj¹ce siê podczas realizacji projektów programistycznych.
Poznasz nowoczesne metody oraz dowiesz siê, kiedy i jak z nich korzystaæ.
Planowanie infrastruktury
Dobór narzêdzi projektowych
Automatyzacja zadañ
Tworzenie listy zadañ
Rola kierownika technicznego
Metodologia pocisku smugowego
Rozwi¹zywanie problemów
Wskazówki zawarte w tej ksi¹¿ce sprawi¹, ¿e ka¿dy prowadzony przez Ciebie projekt
zakoñczy siê w terminie i zmieœci w wyznaczonym bud¿ecie.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
656447033.005.png 656447033.006.png 656447033.007.png 656447033.008.png
Przedmowa ..............................................................................................7
Wprowadzenie ......................................................................................11
Rozdział 1. Wstęp .................................................................................15
1.1. Nawyk doskonałości ................................................................................. 16
1.2. Pragmatyczny punkt widzenia ................................................................... 18
1.3. Mapa drogowa ......................................................................................... 20
1.4. Jak postępować? ....................................................................................... 23
1.5. Jak czytać tę książkę? ................................................................................ 23
Rozdział 2. Narzędzia i infrastruktura .............................................29
1. Programowanie w piaskownicy .................................................................. 34
2. Zarządzaniezasobami .............................................................................. 37
3. Twórz skrypty kompilacji i konsolidacji ...................................................... 43
4. Kompilacjaautomatyczna ......................................................................... 49
5. Śledzenieproblemów ................................................................................ 55
6. Śledzenienowychfunkcji .......................................................................... 60
7. Uprzążtestowa ........................................................................................ 63
8. Wybórnarzędzi ........................................................................................ 71
9. Kiedy nie eksperymentować? ..................................................................... 73
656447033.001.png
4
Sprzedaj swój program
Rozdział 3. Pragmatyczne techniki projektowe ..............................77
10. Praca przy użyciu listy zadań .................................................................... 78
11. Kierownik techniczny ................................................................................ 93
12. Codzienna koordynacja i komunikacja ...................................................... 103
13. Przeglądy kodu ...................................................................................... 116
14. Wysyłanie powiadomień o zmianie kodu .................................................. 128
15. Podsumowanie ....................................................................................... 133
Rozdział 4. Metodologia pocisku smugowego ................................135
Rozdział 5. Popularne problemy i sposoby ich rozwiązania ........165
16. Pomocy! Przejąłem cudzy program .......................................................... 166
17. Testowanie nietestowalnego programu ..................................................... 168
18. Funkcje ciągle mają błędy ....................................................................... 169
19. Testy? Przestaliśmy je wykonywać ........................................................... 171
20. U mnie to działa! ................................................................................... 173
21. Problemy z integracją kodu ..................................................................... 174
22. Problemy z kompilacją i konsolidacją projektu .......................................... 175
23. Klienci są niezadowoleni ......................................................................... 177
24. Masz niezdyscyplinowanego programistę .................................................. 178
25. Twój menedżer jest niezadowolony .......................................................... 183
26. W zespole nie ma współpracy .................................................................. 185
27. Nie potrafię przekonać innych do istotnych kwestii .................................... 186
28. Nowy standard postępowania nie pomógł ................................................. 190
29. W firmie nie wykonuje się automatycznych testów ..................................... 193
30. Niedoświadczeni programiści bez mentora ............................................... 195
31. Projekt — marsz śmierci ......................................................................... 195
32. Ciągle proponowane są nowe funkcje ......................................................... 197
33. Nigdy nie kończymy ............................................................................... 198
Dodatek A Zestawienie wskazówek ................................................203
Dodatek B Zarządzanie kodem źródłowym ....................................207
Dodatek C Narzędzia tworzenia skryptów kompilacji .................213
656447033.002.png
Spis treści
5
Dodatek D Systemy ciągłej integracji .............................................219
Dodatek E Oprogramowanie do śledzenia problemów .................223
Dodatek F Metodologie programowania .........................................227
Dodatek G Środowiska testowe .......................................................231
Dodatek H Literatura uzupełniająca ..............................................237
Skorowidz ............................................................................................243
656447033.003.png
Nigdy nie myl działania z postępem.
Autor nieznany
laczego niektórzy produkują oprogramowanie wysokiej jakości
w terminie lub przed terminem, podczas gdy inni (wielu innych,
niestety) spóźniają się, przekraczają budżet lub zupełnie rezygnują?
Istnieje wiele teorii tłumaczących ten stan rzeczy i wiele metodologii pró-
bujących go poprawić. Jednym z fundamentów tych metod jest poprawa
współpracy .
współpraca
Jeśli nie piszesz swoich programów w garażu, będziesz współpracował z in-
nymi. A nawet jeśli piszesz swój program w domu, płaci Ci za niego Twój
klient. Większość z nas pracuje w ramach zespołu programistów. Pracuje-
my z naszymi kolegami, wspólnie pisząc programy.
Chociaż dobra współpraca nie gwarantuje powodzenia w projekcie, zła
współpraca niemal na pewno oznacza jego niepowodzenie.
656447033.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin